Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bordershop i hamnen puttgarden och så ha pass med dig så slipper du pantenBusgrabb skrev:Var åker man lämpligen i Tyskland om man vill köpa billiga öl.....typ ett flak för 50 spänn ?![]()
Seriösa svar tack.....gärna med kartbild![]()
"Kalles" i Burg. Ligger en liten bit från Puttgarden, har inte själv varit där men har flera bekanta som varit det. Har för mig att det är skyltat från färjorna.YamahaJojje skrev:Bordershop i hamnen puttgarden och så ha pass med dig så slipper du panten
Säker på att det inte var citti ni var på där ligger en mediamarkt där med?Spiken skrev:"Kalles" i Burg. Ligger en liten bit från Puttgarden, har inte själv varit där men har flera bekanta som varit det. Har för mig att det är skyltat från färjorna.
När jag var i Tyskland i somras så handlades ölen på ett annat ställe som låg nära Lübeck, alltså lite längre ner i landet. Hette något i stil med Super Mega Store el. dyl. och billigt var det![]()
![]()
Det billigaste jag hittat i HBG var 120 spänn flaket.... men dricker inte längre så jag vet inte om det förrändratsTherudeboy skrev:I burg så finns det dansk tull personal i civila kläderMen det är närmast efter puttgarden, bara att knalla in på lidl eller stället jämte vad de nu hette, varit där ett par hundra gånger och köpa öl och sprit. Hyfsade priser, men man kan köpa billigt i hbg med.
Det e det vi har snackat om då åker man hbg- hellsingör och sen rödby-puttgarden!Busgrabb skrev:Ok tackar......men om man inte åker färja utan åker ner via Danmark.....finns det något billigt ställe i den delen av Tyskland ?![]()
![]()
Dee_cati skrev:Finns det bro till tyskland från danmark? Eller sitter det ihop? Näe, jag tror du åker färja från danmark till tyskland ändock.....
Blue skrev:Dags att ta fram kartboken från skolan kanske...![]()
Danmark har landgräns med tyskland vid Flensburg.
Det finns massor av affärer vid den gränsen också. Tänk på att den Danska tullen kan ha synpunkter på hur mycket ni har med er hem.
YamahaJojje skrev:Det billigaste jag hittat i HBG var 120 spänn flaket.... men dricker inte längre så jag vet inte om det förrändrats
Therudeboy skrev:Men det är närmast efter puttgarden, bara att knalla in på lidl eller stället jämte vad de nu hette, varit där ett par hundra gånger och köpa öl och sprit. Hyfsade priser, .
Martin73 skrev:Aldi ligger precis bredvid Lidl. Har billig öl, men tar inte kontokort. Och dessutom så säljer dom kvalitetswiskeyn Statesman.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning