Billigt HOST

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ska inhandla lite nya grejjer till MC:n nu under vintern. Det som redan är köpt är en ny oljepump som skall på så fort adaptern mellan block o pump kommit.

Eftersom jag har soloseat så har jag ju ingen passagerarsits... det smidigaste med att ha en passagerarsits är ju så man kan hälla i oljan lättare... men sitsen låg på 1987:- :va Inget jag tänker betala direkt...

Så nu är min fråga till er kloka va man skulle kunna hitta på istället för att ha en passagerarsits för att komma åt oljebehållaren :confused:

---
Det jag hade tänkt mig var att dra en slang från toppen av behållaren, där man häller i olja... skära ut ett runt hål i sidan av bakdelen.. köra nån gummilist rumt och sedan ett låsbart lock... Då är bara frågan vart jag hittar dessa slangar o lock med lås :D Locket i sin tur måste ju sitta på nått form av rör/slang som inte går att rycka bort.. så man inte får socker i tanken :D

Last edited:

Jonathan

Guest
slangen som du har planerat att dra från oljetanken, skulle jag dra ut under passagerar sitsen.. behöver ju inte vara lås eller dylikt då eftersom ingen ser den:)

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Mito mannen skrev:
slangen som du har planerat att dra från oljetanken, skulle jag dra ut under passagerar sitsen.. behöver ju inte vara lås eller dylikt då eftersom ingen ser den:)

Nu är grejjen att ja inte har någon passagerarsits :D Det är det som är det hela kruxet...

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
*DOH*
Han menar ju säkerligen förarsitsen då...

Men där går det inte heller ha det...

Är det Rgmaniac´s gamla hoj du kör eller?

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Hade jag varit du hade jag insett fakta. kanske skaffat snabbfästen till cutsen. så får man helt enkelt slänga av det när man ska fylla på olja.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Har varit ute och kollat lite på Watson's RGV250 som står i mitt garage. Antar att konstuktionen är ungefär den samma. Du borde kunna flytta hela oljetanken till precis ovanför bakhjulet och därmed få upp påfyllningslocket typ mitt på cutsen. Sen är det bara att fixa nån smart låsanordning till det locket så är det fix å banan. :)

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
NO_FEAR skrev:
*DOH*
Han menar ju säkerligen förarsitsen då...

Men där går det inte heller ha det...

Är det Rgmaniac´s gamla hoj du kör eller?

Haha :p

Jo nu ere maniacs gamla hoj ja rattar

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
EBS skrev:
Har varit ute och kollat lite på Watson's RGV250 som står i mitt garage. Antar att konstuktionen är ungefär den samma. Du borde kunna flytta hela oljetanken till precis ovanför bakhjulet och därmed få upp påfyllningslocket typ mitt på cutsen. Sen är det bara att fixa nån smart låsanordning till det locket så är det fix å banan. :)

Jo det är ju den där låsanordningen :3freak Det går nog inte att flytta upp den så bra... sitter en fet "metallplatta" som i sin tur är borrad i oljebehållarens rörs storlek...

Ingen som vet nått form av rör som innehar ett lock med lås på? Hade varit schysst om man kunde skarva först från oljebehållaren sedan till detta "rör med låsbart lock" och i sin tur dra ett hål i ändan på baken :D

Last edited:

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
NO_FEAR skrev:
Hade jag varit du hade jag insett fakta. kanske skaffat snabbfästen till cutsen. så får man helt enkelt slänga av det när man ska fylla på olja.

Nja... va fan, så jävla lätt ger jag inte upp heller... Kolla på alla fina hemmabyggen som finns i alla möjliga former, då ska ja väl fan lyckas med nått smidigt sätt att hälla i olja :banana

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Out_Spinner skrev:
Ta bort behållaren och släng den i buskarna. Sen fixar du en ny bättre behållare.

Haha... jo, jag har tänkt i dom banorna :D Men vad skulle det vara för behållare, ja kommer ju ändå ha samma problem vart ja ska hälla i oljan :D

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Esquina skrev:
Haha... jo, jag har tänkt i dom banorna :D Men vad skulle det vara för behållare, ja kommer ju ändå ha samma problem vart ja ska hälla i oljan :D
Beror på vart du placerar behållaren. Du kan ju ha den vart som helst o stort sett.

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Out_Spinner skrev:
Beror på vart du placerar behållaren. Du kan ju ha den vart som helst o stort sett.

Jo iofs... så långt har jag inte tänkt :D Då måste man ju kunna ändra sensorn eller va fan det kallas, den som känner av om olja behövs i en eventuell ny behållare?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Esquina skrev:
Jo iofs... så långt har jag inte tänkt :D Då måste man ju kunna ändra sensorn eller va fan det kallas, den som känner av om olja behövs i en eventuell ny behållare?
Jo det kan vara rätt bra att ha. Den borde gå att förflytta till den nya behållaren med lite modifiering. Du kan nog också ta en från tex spolarvätskan i en bil. Men jag kan inte lova att dom fungerar i olja. Men det borde dom göra.

Enklaste vore om du kunde flytta original behållaren helt enkelt :)

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
eller så kör man RACING! och skippar oljetanken heltochhållet! Å blanda direkt i tanken! (fett jobbigt... men är man van moppedist så är det ju ok)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...