Är väll sen när du smäller och inte har gps pucken med dig det blir problem?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Innan du kör iväg med din motorcykel startar du Bilsport & Mc:s app och med hjälp av GPS-teknologi och gyro-information mäts och analyseras din hastighet, inbromsningar, accelerationer, svängningar (G-kraft) och körsträcka."Är väll sen när du smäller och inte har gps pucken med dig det blir problem?
Räkna med att försäkringsbolagen ser mobilappen som ett test i liten skala inför det som komma skall. Det blir lagkrav på eCall i alla nya personbilar från 2018, vilket innebär att bilarna då kommer ha den teknik som krävs för övervakningen inbyggd redan från början. Vad får dig att tro att lagstiftarna inte vill gå samma väg även när det gäller MC?
"Innan du kör iväg med din motorcykel startar du Bilsport & Mc:s app och med hjälp av GPS-teknologi och gyro-information mäts och analyseras din hastighet, inbromsningar, accelerationer, svängningar (G-kraft) och körsträcka."
Det är alltså en app som använder telefonen och därmed kör slut på batteriet bra mycket snabbare än det skulle i vanliga fall.
Nej men för att kompensera för 10%-sänkningen så justeras ju sådant osäkert beteende på försäkringsavgiften.Blir Trafikverkets dödsräcken plötsligt säkra för att man har en app?
Har bil-ister mer respekt för en app än för själva mig i korsning?
Nej men för att kompensera för 10%-sänkningen så justeras ju sådant osäkert beteende på försäkringsavgiften.
200% påslag om du kör på vajerväg eller genom korsningar.
Har tidigare inte funderat på att shoppa runt - orkar inte med sådant, men nu har jag faktiskt mailat Svedea för att fråga om dom har, eller planerar att införa något liknande.
Svarar dom rätt så skall dom få räkna på det jag har.
"Innan du kör iväg med din motorcykel startar du Bilsport & Mc:s app och med hjälp av GPS-teknologi och gyro-information mäts och analyseras din hastighet, inbromsningar, accelerationer, svängningar (G-kraft) och körsträcka."
Det är alltså en app som använder telefonen och därmed kör slut på batteriet bra mycket snabbare än det skulle i vanliga fall.
Det slog mig plötsligt att det som skulle förbättra trafiksäkerheten allra mest vore om försäkringsbolagen tog fram en app som startas när man framför ett motorfordon som lägger sig över alla andra funktioner på mobilen och bara tillåter nödsamtal. Släck möjligheten att ringa strösamtal, spela spel, kolla sociala medier och ta självporträtt. Då tror jag vi skulle se resultat i antalet incidenter i trafiken.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|