Gustav1 skrev:Jaha, hur fungerar det för mig som tecknade en årsförsäkring i november förra året? Då kostade den 9000 hel/hel och den är nu nere på 4500 hel/hel.
Får jag fortsätta betala min gamla premie, eller ändras den till det nya priset?
Annars får jag ju sälja den till farsan i fem minuter och sen köpa tillbaka den och teckna ny försäkring.
Dessutom såg jag att Kawasaki bjuder på vagnskadan om man köper en ny Er6. Undrar om det kan omfatta mig också...
Känns som att jag ska ringa lite imorgon och förhoppningsvis tjäna rätt många tusenlappar, eller spara iallafall.
ADA skrev:Jag som boenedes i Sthlm får betala 9400 hel/hel, men om jag i stället skriver in adressen till sommarstugan i annat landskap kostar premien 5700 hel/hel.
Satan va sjukt, det är ju fortfarande jag som kör hojen med min erfarenhet.
jag säger bara till FB
Dom måste ju kunna räkna premier på ett bättre sätt.
Stöldrisken då?ADA skrev:Satan va sjukt, det är ju fortfarande jag som kör hojen med min erfarenhet.
jag säger bara till FB
Dom måste ju kunna räkna premier på ett bättre sätt.
Lindisen skrev:och sin hemsida!
När jag va på mässan i torsdags så fick jag reda på att en försäkring för mig på en Ducati Monster S2R hade sänkts med närmare 11000:-!!! Innan deras ändring så skulle jag få betala ca 18000:- & nu ca 7300:- för helförsäkring/helår! Snacka om positiv överraskning!
Har dubbelkollat detta så att det verkligen stämmer... Så nu kan jag snart beställa hojen!
/Linda
På en 96:a?Mattiaz skrev:Du tror inte det är så att hojen är mer stöldbegärlig i stockholm än "det andra landskapet" då ? .....
ADA skrev:På en 96:a?
Tror ju inte att det är den cykeln som tjuven helst snor
Det borde ju statistiskt sett vara nyare Buzor Rettor & Gixxrar.
t4 skrev:kollade precis bilsport o mc, dom hade inte sänkt min någonting
dom är ändå billigast av alla, på 12500 hel/hel
är ju inte någon sporthoj jag har, köpte denna för billigare försäkringar
får stå o tjura i garaget en stund till.....
Gothmog skrev:De har ju inte sänkt min heller men jag hade fått betala exakt samma för din hoj som min Bandit d.v.s. 5367:-/år Hel. Hade jag haft en SV1000 eller en Fazer1000 nu hade det bara kostat mig någon tusenlapp mer!
Förut var det mer än dubbelt så dyrt på dessa och det var en av anledningarna till att jag valde Banditen (som jag iofs. är nöjd med...)
Håll ut till 2010 så blir det billigare för dig när du fyller 30!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|