MostWanted skrev:2045704Finns det gelebatterier där?
Lazy skrev:2045691Hej
Ngn här som köpt batteri till sin R6a 99-02 från Biltema?
Vilken model valde ni isåfall?
//Lasse
Dr.Bike skrev:2045713Svar ja - det är en nyhet från i år! =)
//Lasse
//Lasse
Kurvmakaren skrev:204587080-411
Zilversurfer skrev:2045925Är det inte 80-256? 80-411 är väl inget mc batteri, eler har jag fel?
Fan så trevligt, nu blir det till att byta ut lite gamla sura batterier mot nya! Var hittar man dessa korsreferenstabeller, jag hittar dom inte i katalogen? Är det något som bara finns i butiken?Dr.Bike skrev:Du kollar enkelt på ditt befintliga batteri vad det heter, Biltema har korsreferenstabeller så det löser sig.
sgtpepper skrev:2045951Fan så trevligt, nu blir det till att byta ut lite gamla sura batterier mot nya! Var hittar man dessa korsreferenstabeller, jag hittar dom inte i katalogen? Är det något som bara finns i butiken?
Muggen skrev:2046165Mitt batteri är på 8A orginal, de batterier ja kan välja mellan är på 7 & 9A
Vilket vågar man välja & varför?
PacMan skrev:2046197Jag hade ett "vanligt" öppet batteri från Biltema under ca 1½ år, och måste faktiskt säga att det funkade ganska dåligt. Det tappade orken fort när hojen fick stå still ett tag. OK, startmotorn gick ju alltid, men dom sista Amperen för att generera en ordentlig gnista försvann fort.
I övrigt tycker jag att Biltemas grejer ofta är hyfsat prisvärda, men det gällde faktiskt inte detta batteri. Hur det är med dom nya gel-batterierna vet jag inte. Tänkte köpt ett sådant själv, men de dom hade i "min" storlek hade några Ah lägre kapacitet än vad som var rekomenderat till hojen, så jag valde ett av annat märke.
Kurvmakaren skrev:2045942har för mig att det inte är så stora marginaler mellan sadel och batteri.
Tack!Dr.Bike skrev:2046131Nejdå, men den tabellen fanns bara under "vanliga" batterier dessvärre, men jag har letat reda på länken åt dig, och tabellen refererar till Yuasa-nummer (Dvs originalbatteriet som finns angivet i manualen, men även brukar vara tryckt på alla tillverkares nummer. Yuasa tycks ha fått igenom sina beteckningar som nån slags de-factostandard) När du hittat ditt Yuasanummer får du således veta vilket vanligt batteri du skulle ha, sen tar du bara de måtten i DEN tabellen, jämför med måtten i den tabell på det batteri du vill ha och voila´!
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=96107
sgtpepper skrev:2046317Tack!
Jag har dock YB14L-A2 och den finns inte med i listan, men jag hittade ett som verkar fungera, det har dimensionerna 134 x 89 x 160 mm och är på 12V/14Ah. Enligt Yuasas sajt så skall YB14L-A2 ha dimensionerna 134 x 89 x 166 mm och vara 12V/14Ah så Biltemas variant är 6 mm lägre och det gör ju inget. Priset för detta batteri i gel-variant kostar 450 kr, är det ett bra pris?
Dr.Bike skrev:2046276
Jag hade ett Biltemabatteri i 10 år!
Sista året (11.e året) var det JAG som tog knäcken på det när jag slarvade med laddningen och det fick stå i minus 20 osv.
Mitt fel alltså.
Blysyrabatterier är low-tech och Biltemas batterier är varken bättre eller sämre än någon annans varför livslängden oftast kan skyllas på driftsförhållandena.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|