Biltema = kanontema!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Biltemas gula (raka) plåtsax för 50-lappen ser redit bra ut. Får se vad som händer med den när man ska klippa 1.25 mm plåt, också från biltema. billigare än 0,9 mm på mekonomen, med personalrabatt. Deras fasta nycklar har funkat toppen hitintills. Handrengöringen är också toppen.

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
fan när kommer biltema till ume!? verkar ju finnas en jävla massa bra o ha grejor där :) fast man vill ju klämma på grejorna innan man köper så webbshop känns inte som ett allternativ..

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Vet inte om det nämnts men biltemas flytande tvål / handtvätt, den grovkorniga. Riktigt bra när man mekat med hojjen ett par timmar :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
fan när kommer biltema till ume!? verkar ju finnas en jävla massa bra o ha grejor där :) fast man vill ju klämma på grejorna innan man köper så webbshop känns inte som ett allternativ..

2009 tror jag dom sa senast.

(EDIT) På ersboda blir det, Biltema har erbjudit sig att bekosta en egen rondell så att det ska bli lättare att ta sig dit!

Last edited:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Lite OT ingen MC men för att göra tråden mer nyanserad
Gjorde misstaget att köpa Biltemas bromsklossar till bilen....svampig låter mycket och inte samma sug som orginalet, kommer att köpa orginal och kasta dom som sitter där - efter 200 mil. Hade samma problem för 4-5 år sedan med min Saab 9000 - köp inte biltemas bromsbelägg

Kompis, det finns en klagotråd angående biltema.... Här hyllas det friskt om alla bra grejjer dom har! =)

wavebender

Kör......
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
BMW-S1KRR , GSXR 750
Lite OT ingen MC men för att göra tråden mer nyanserad
Gjorde misstaget att köpa Biltemas bromsklossar till bilen....svampig låter mycket och inte samma sug som orginalet, kommer att köpa orginal och kasta dom som sitter där - efter 200 mil. Hade samma problem för 4-5 år sedan med min Saab 9000 - köp inte biltemas bromsbelägg

FEL TRÅD..............:7peta

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Biltemas Verktygssats, 150 delar fungerar perfekt för 999kr med 10 års garanti.

e supernöjd med min :tummenupp enda som pajat va lilla spärrskaftet men då drog jag joss en låsmutter på bilfälgen med ett stort järnrör :D fick den bytt på garantin ändå :tummenupp

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Fick Biltemakatalogen i brevlådan igår. Jäklar vad dom satsar på crossgrejor nu.. Allt från kläder, skydd, slitagedelar, t.om däck o drivpaket..

Blir ett besök imorgon för att handla lite..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Var på biltema idag och handlade lite krafs. Såg att de nu även har stålomspunnen olje- och bränsleslang. Dock bara i 1-meterslängder.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=142676

52-4003_l.jpg

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
provade styrmuffarna i helgen,
inte vackra men funtionen är inget fel på , med handtagsvärme lär man svettas om händerna i vinter helt klart värda priset (99:)

Bifogat

• Bild 22508.jpg
    Bild 22508.jpg
    138 KB · Visningar: 234

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Depåställ?

Nu har inte detta EXAKT med tråden att göra, men till en viss del, hoppas ni kan ha lite överseende :bow

Ingen som har biltemas (eller ett annat depåställ) och kanske kan ta lite mått etc? tillsammans med en enkel ritning eller bilder och PM:a mig?

Jobbar som plåtslagare/svetsare och tänkte bygga egna depåställ av rostfritt stål. Men måste ha lite mått och annat. Kan man spara en slant på så vis, så kan man lägga det på annat godis för hojen :tummenupp

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ang Depåstöden är dom mer eller mindre slut i hela landet. Ska komma in v.54 för dom som också väntar :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
199 bak och tror det e 189 för fram. Har inte provat dom men vad ja hört ska dom funka prima.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
fan jag vill ha depåstöd nu, måste jag vänta på 2010 för att vecka 54 sa dyka upp?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka