Biltema = kanontema!

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Jag hade packrullen till Norge i måndags, körde i regn i 8h. Innehållet i packrullen var inte ens fuktigt. Däremot det som låg i (BTs) tankväska...


Okej det låter ju bra :). Jo har detas tankväska och har hört att den inte är så tät... Körde du med eller utan regnskyddet på då? Tänkte nog packa allt i påsar i tankväskan när vi ska iväg för säkerhets skull :)
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Kör faktiskt med Biltemas racing stövlar och tycker dom funkar. Sköna att gå och stå i. Bra känsla vid växling ,bromsning etc. Sen om dom klarar en vurpa ja det får någon anna testa.:Bugar

Har klämt på dom stövlarna i butiken. Själv har jag ett par Oxtar ss performance med ett nypris på ca 2k. Men dom känns sladdrigare och så än dom från biltema...:gnissla
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag undrar vad ni tycker om Biltemas MC-kedja 520 Street FB-ring art nr:82-124?

-Vad har ni för erfarenheter av denna kedja?
-Vet någon vilken tillverkare som gjort den åt Biltema?

funkar helt ok ,kört med den 100 mil nu,är ju ingen livslängd på kedjor på en offroad heller .
rk-kedjan innan gick knappt 500 mil.
är den billigare 520 o-ring jag har på inte fb-ring
 
Last edited:

Silverräven

Varför inte?
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Västerut...
Hoj
CBR600
Okej det låter ju bra :). Jo har detas tankväska och har hört att den inte är så tät... Körde du med eller utan regnskyddet på då? Tänkte nog packa allt i påsar i tankväskan när vi ska iväg för säkerhets skull :)


Regnskyddet låg i väskan...:va Tänkte liksom aldrig på att det kunde behövas.
 

Silverräven

Varför inte?
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Västerut...
Hoj
CBR600
Nån som har testat biltemas regnställ? Hur funkar det isf?

Har deras overall. Höll mej torr under 8h regnande. Känns som hyfsad kvalitet, inte för "prassligt". Det är ett rent helvete att ta sej i, och det var bökigt när jag stannade för bensin. Ända tills jag upptäckte att regnstället hade en egen ficka för plånboken:D
 

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
Nån som har testat biltemas regnställ? Hur funkar det isf?
Jag har kört ett antal mil i regn med det och så långt fungerar det som det ska. Men det är så attans fult så jag kommer att byta en vacker dag bara för det. Jag brukar inte bry mig men nån mutta får det vara. Det är också helt omöjligt att pissa utan att kränga av sig det från hela överkroppen ner till stövlarna. Just det sista är nog ett ganska stort minus egentligen.

Problemet med alla regnställ är att man inte har dem på sig från början. Det kanske är en kort skur tänker man. Fem minuter senare är det alldeles för sent och man vill inte stänga in fukten...
 

axelsson_vpg

Guest
Har handlat mycket på B tema och är överlag nöjd men man ska nog välja sina saker man köper där.
Det är inte alltid pris är viktat mot kvalité, men ganska ofta...

PS, köpte mitt mc batteri där endast för att det enda jag hittade som inte var boltema kostade 1600:-, där typ 300:-. Jag valde det som hade läckt ut minst syra i affären:va men den funkar fortfarande, hittar kanske en syrapöl i batterihållaren när jag ngn avlägsnar det:tummenupp

har biltema mc batteri och haft i 3 år, aldrig laddat eller tagit ur. funkar huuuur bra som helst än!
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
har biltema mc batteri och haft i 3 år, aldrig laddat eller tagit ur. funkar huuuur bra som helst än!

Syra eller gel?
Tror jag har ett gelbatteri från biltema i 125:an, det är slutet iallafall, och det har varit igång i drygt 2 år än så länge, och still going strong :tummenupp
Är inge elstart och annat tjafs iof som kan käka på batteriet.
Batteriet har stått i garaget hela vintern, och nu när jag tryckte på laddaren så gick den på underhållsladdning nästan direkt
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag har kört ett antal mil i regn med det och så långt fungerar det som det ska. Men det är så attans fult så jag kommer att byta en vacker dag bara för det. Jag brukar inte bry mig men nån mutta får det vara. Det är också helt omöjligt att pissa utan att kränga av sig det från hela överkroppen ner till stövlarna. Just det sista är nog ett ganska stort minus egentligen.

Problemet med alla regnställ är att man inte har dem på sig från början. Det kanske är en kort skur tänker man. Fem minuter senare är det alldeles för sent och man vill inte stänga in fukten...

Jag tänkte i första hand ha det till regniga bandagar, annars slänger jag på mig goretex eller tar bilen :)
att pissa med tight skinställ är inte helt lätt det heller.
 

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Västerhaninge
Hoj
690 SMR
Jag tänkte i första hand ha det till regniga bandagar, annars slänger jag på mig goretex eller tar bilen :)
att pissa med tight skinställ är inte helt lätt det heller.



Jag körde med biltemas delade ställ på gelleråsen i torsdags, spöregn hela dagen. Funkade skitbra och känns bättre att förstöra ett billigt regnställ när man klotar. Hade det funnits karboreband till knäpuckarna skulle det varit perfekt
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Du har möjligtvis inte artnr på tanklocket? Har en husa 07 borde passa tycker jag :banana

artnr:82-347 men då är locket orange men det är ju fint att pimpa Husan med lite ktm färger:D tror att det fanns andra färger med. Kolla packningen i locket innan montering kan finnas en liten gummiplupp efter stansningen av ventilationshålet ta bort den i så fall en annan kille på Ktm 660 forumet hade problem med att att hojen dog efter en stund pga av att ventilationen var täppt av pluppen. Annars är locket kanonbra går att tanka toppfullt utan ett enda läckage:tummenupp
 

axelsson_vpg

Guest
Syra eller gel?
Tror jag har ett gelbatteri från biltema i 125:an, det är slutet iallafall, och det har varit igång i drygt 2 år än så länge, och still going strong :tummenupp
Är inge elstart och annat tjafs iof som kan käka på batteriet.
Batteriet har stått i garaget hela vintern, och nu när jag tryckte på laddaren så gick den på underhållsladdning nästan direkt

syra, har elstart o lyse o skit.

körde hela vintern me isdäck och batteriet funkade fint hela tiden.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag körde med biltemas delade ställ på gelleråsen i torsdags, spöregn hela dagen. Funkade skitbra och känns bättre att förstöra ett billigt regnställ när man klotar. Hade det funnits karboreband till knäpuckarna skulle det varit perfekt

Jag var också där, det var då jag allvarligt började fundera på regnställ :näsblod. vi höll ut i 3 omgångar och den 4:e stog vi över sen drog vi... Med regnställ kanske man hade orkat halva dagen iaf.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Någon som testat biltemas kedjeverktyg?

har köpt nytt drivpaket, men har inte bästämt mig om jag skall lämna in den eller köpa verktygssatsten och göra det själv.
 

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Någon som testat biltemas kedjeverktyg?

har köpt nytt drivpaket, men har inte bästämt mig om jag skall lämna in den eller köpa verktygssatsten och göra det själv.

Vill gärna ha svar på det med ska byta mitt fram i höst nu. Btw kör med biltemas kedjesmörj och det funkar fin fint :p
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top