Biltema = kanontema!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
hur är deras diod blinkers ?
måste man ha motstånd till dom ?

Om du måste ha motstånd eller inte beror inte på om blinkersen är köpt på biltema eller MC affären, det beror på vad du har för typ av relä i hojen.

Jag har motstånd till mina, samma motstånd jag hade till mina förra diodblinkersar som kostade 4ggr så mycket på en mc-affär, men som gick sönder tämligen direkt...

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Låg och bläddrade lite i senaste katalogen under morgonen. Det verkar som om garantitiden på deras batterier har sänkts till 1 år. För det var väl 2 år innan?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Låg och bläddrade lite i senaste katalogen under morgonen. Det verkar som om garantitiden på deras batterier har sänkts till 1 år. För det var väl 2 år innan?

Men har man inte 2 år enligt lag iaf? Eller är jag helt ute och snurrar?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022

Citerar från hemsidan:
-"Biltema är en av nordens största leverantörer av startbatterier. Biltema lämnar 3 års garanti på alla batterier, (Gäller ej vid frysskador.) Miljöavgift ingår i priset på alla batterier. OBS! Små måttavvikelser på batterierna kan förekomma."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, eligt konsumentombudslagen (eller heter det: Konsumentskyddslagen?).
Om du kan bevisa att felet fanns från början, eller något i den stilen.

Konsumentköplagen gäller numera 3 år.
Men enbart på ursprungsfel på varan, ett batteri kan ju dö på grund av felanvändning, så där vet jag inte hur dom ställer sig.

En bekant till mig som låg ute på jobb och bodde i husvagn dödade effektivt fritidsbatterier på löpande band, han hade tillgång till ett eluttag som gick på timer som stängdes av vid 22.00, då fortsatte han att se tv/läsa tills batteriet var helt tomt, för nästa morgon gick ju strömmen på igen och batteriet laddades.

Jag vet inte om något av hans batterier höll mer än en månad.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Citerar från hemsidan:
-"Biltema är en av nordens största leverantörer av startbatterier. Biltema lämnar 3 års garanti på alla batterier, (Gäller ej vid frysskador.) Miljöavgift ingår i priset på alla batterier. OBS! Små måttavvikelser på batterierna kan förekomma."

Dubbelkollade nu. I den nya katalogen står det:

"1 års garanti på alla MC-batterier"

Sidan 24. Finns att se på nätet.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Kom nyss hem ifrån Biltema.
Fick ett presentkort från syrran när jag fyllde 30år.

Det blev en hylla, lite olja till hojen (Det du Masta89:D), spolhandtagsgrejsomojs samt en orange blomspruta :tummenupp.

Hyllan verkar vara riktigt stadig faktiskt.
Men inget som jag vill hänga i precis:D.

Bifogat

• S6300359.JPG
    S6300359.JPG
    163.2 KB · Visningar: 148
  • S6300360.JPG
    S6300360.JPG
    211.7 KB · Visningar: 135
  • S6300362.JPG
    S6300362.JPG
    161.1 KB · Visningar: 248
  • S6300361.JPG
    S6300361.JPG
    219.8 KB · Visningar: 157

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Någon som har köpt/prövat deras låskätting med larm för ca 300kr?
Funderar på att köpa en sådan att använda då hojen får övernatta utomhus. Mest i avskräckande syfte men ändå som ett litet komplement till skivbromslås & styrlås. Bra idé eller inte?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Gårdagens fynd: Verktygssats samt en bil/mc-laddare.

jag har ett litet kitt av samma serie och den lilla har fan hjälp mig hur bra som helst, hållbar stabil och kan i princip montera loss det mesta förutom de större muttrarna på hojen med denna. Har det i en liten väska tillsammans med originalverktyget alltid med mig i hojen. Så det kittet du köpt är riktigt bra att ha i garaget.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Nån som köpt eller sett dessa "live"? Omdömme???

/ MC / TILLBEHÖR / - /

Handskydd
Universalmodell för MC, ATV och snöskoter. Ger bra skydd för händerna. Av kraftig, slag- och köldtålig plast. Ventilerat utförande. För montering på styre med dim. 22,2 mm (7/8"). Justerbar montering i sidled. Komplett med monteringsdetaljer. Låg vikt. Färg: Svart. Säljs parvis.

Art nr Pris Antal
82-405 139,00 kr

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Inget att ha tyvärr!
Kompisarna köpte dessa till sina fyrhjulingar.
Såg ut som det var leksaker dom plockade upp.
Satsa hellre på deras dyrare variant med aluskena.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Oki, men de med alu påstår endurokompisar att man inte skall ha. Om man klotar, så kan händerna/handleder fastna i mellan, å man kan bryta handlederna....=inget gasande, runkande osv.........

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Oki, men de med alu påstår endurokompisar att man inte skall ha. Om man klotar, så kan händerna/handleder fastna i mellan, å man kan bryta handlederna....=inget gasande, runkande osv.........

Ja, så är det. Men skärbort en bit från en hink, och naja fast biten på styret. Blir nog bättre än med biltemas små taxöron :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Ja, o man kan även fastna med benet under hojen o bryta hela benet :tungan
Du förstår säkert min poäng.. shit happens oavsett.
Montera dom, hur ska man säga, lite längre ner så att säga..
Man vill ju ha barkbusters för att slippa stå mitt i skogen med ett avbrutet kopplingshandtag etc :gnissla

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
jag har ett litet kitt av samma serie och den lilla har fan hjälp mig hur bra som helst, hållbar stabil och kan i princip montera loss det mesta förutom de större muttrarna på hojen med denna. Har det i en liten väska tillsammans med originalverktyget alltid med mig i hojen. Så det kittet du köpt är riktigt bra att ha i garaget.

Nice! Dessutom är det 10 års garanti på kittet :yoparty

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Någon som har köpt/prövat deras låskätting med larm för ca 300kr?
Funderar på att köpa en sådan att använda då hojen får övernatta utomhus. Mest i avskräckande syfte men ändå som ett litet komplement till skivbromslås & styrlås. Bra idé eller inte?

Jag har den till min hoj.

Har ju inte testat den på riktigt så att säga men den känns rejäl och lär duga till det den är tänkt för.

Jag har tänkt använda den till dom gånger man behöver parkera i stan för att göra ärenden och så vidare. Sen skadar det ju inte att klämma dit den nattetid i garaget heller, bara för att störa liksom...
Går nog att knöla ner under cutsen med lite vilja och en kofot.

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Två frågor angående försäkring och lås:

Är biltemas skivbomslås försäkringsgodkänt?
Är alla klass 3 lås godkända som skivvbromslås?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept