Biltema = kanontema!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är värre med hundleksaker. En boll med snöre kostade 14:90 för fyra år sedan. Senaste jag köpte tog de 42 kr för.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det är värre med hundleksaker. En boll med snöre kostade 14:90 för fyra år sedan. Senaste jag köpte tog de 42 kr för.

Tips till hundägare.
Hustrun raidar secondhand-butikerna i jakt på bollar och mjukisdjur.
Superfina mjukisdjur som våra ulvar ändå dödar på en kvart om man inte ser upp kostar 5-10:- och läderbollar för 10-20:-
Ibland finns det påsar med dåliga tennisbollar för en tia, då gör man hål med lödkolven o sätter i eget snöre.
Skulle jag köpt alla leksaker i djurbutik under åren vi tränat och lekt med hundarna skulle det inte funnits pengar till hojar.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tips till hundägare.
Hustrun raidar secondhand-butikerna i jakt på bollar och mjukisdjur.
Superfina mjukisdjur som våra ulvar ändå dödar på en kvart om man inte ser upp kostar 5-10:- och läderbollar för 10-20:-
Ibland finns det påsar med dåliga tennisbollar för en tia, då gör man hål med lödkolven o sätter i eget snöre.
Skulle jag köpt alla leksaker i djurbutik under åren vi tränat och lekt med hundarna skulle det inte funnits pengar till hojar.

Se upp med tennisbollar, en bekants jycke råkade tugga itu en tennisboll (det är ju två halvklot som delas lätt) och ena halvan fastnade i halsen så olyckligt att jycken kvävdes. Jag slänger tennisbollarna när de är halvslitna numera.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Se upp med tennisbollar, en bekants jycke råkade tugga itu en tennisboll (det är ju två halvklot som delas lätt) och ena halvan fastnade i halsen så olyckligt att jycken kvävdes. Jag slänger tennisbollarna när de är halvslitna numera.
Det är riktigt, man får inte lämna bollarna obevakade.

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Jag får Ica-kassar med uttjänta tennisbollar från det lokala friskvårds-haket (polare jobbar där). Ställen som har inomhus-tennisbanor slänger ganska mycket bollar när de använts någon månad. Sparar rätt mycket pengar på det då vår byracka tar ca 2 minuter på sig att förhandla en sån till smulor om man inte är aktiv att alltid begära tillbaka bollen efter apport. Så tips kan vara att kolla med såna ställen också.

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Jag får Ica-kassar med uttjänta tennisbollar från det lokala friskvårds-haket (polare jobbar där). Ställen som har inomhus-tennisbanor slänger ganska mycket bollar när de använts någon månad. Sparar rätt mycket pengar på det då vår byracka tar ca 2 minuter på sig att förhandla en sån till smulor om man inte är aktiv att alltid begära tillbaka bollen efter apport. Så tips kan vara att kolla med såna ställen också.

Men tänk på att Ica-kassarna är jävligt dyra numera, du kompenserar väl dem för det?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Tennisbollar är ingen idé att ge hunden. Det blir sopor innan hon gått fyra steg. De med snöre på Biltema kan hålla i dagar. En har hon haft i 3,5 år, men den är sliten.
FB_IMG_1598029943990.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Har du en Kinesisk nakenhund? :fyllisar

?

Irish, vår hund struntar i såna där. Bollar med snöre kan hon springa runt och svinga runt runt.
Annars får man träna hennes hjärna med att veta vilken leksak man frågar efter. Säger man "hämta minionen" kommer hon med denna.

IMG_20200222_172928__02_copy_730x661.jpg

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
?

Irish, vår hund struntar i såna där. Bollar med snöre kan hon springa runt och svinga runt runt.
Annars får man träna hennes hjärna med att veta vilken leksak man frågar efter. Säger man "hämta minionen" kommer hon med denna.

View attachment 455865

En snygging :)
Vi har en Aussie o en BC just nu, har varit igenom några andra raser innan.
Vår BC är så korkad så inte bara klockan stannar utan fröken ur ringer o frågar om tiden.
Aussien däremot fixar också att hämta det man frågar efter och tyvärr begriper han när vi råkar säga saker han inte ska förstå.
Men han är inte här ännu https://www.youtube.com/watch?v=Ip_uVTWfXyI

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vilka häftiga prishöjningar de gjort på vissa artiklar i nya BT-katalogen. :mad:

Det har jag också noterat. Skulle köpa nya backspeglar till hojen, de kostade 139 kr i katalogen men 159 i butiken, Tittade också på depåställ till mc, 399kr i katalogen och 459 i butiken. Riktigt rejäla prishöjningar, det jag sett är ca 10%! Vad kommer sig detta av? Har inte fått nån förklaring till detta.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år