Ozziania
SuperSport är lite roligare
omg!!korvsi-korvsi.. Jag garva mig ur led, första gången men fortfarande kul
https://m.youtube.com/watch?v=0wqQYRV91M0
Last edited:
omg!!korvsi-korvsi.. Jag garva mig ur led, första gången men fortfarande kul
https://m.youtube.com/watch?v=0wqQYRV91M0
Jag har ett sådant. Jag har inte så mycket att jämföra med. En Europatripp på 80-talet sov jag helt utan liggunderlag. Inte så bekvämt. Jag har ju sovit på luftmadrass vilket är tidsödande att blåsa upp om man inte har kompressor. Tungt är släpa runt på är det också.
Jag testade Biltemas. Bra pris men det är tungt och stort. Fast det är ju självuppblåsande så det sköter sig själv medan man fixar med annat. Det går att blåsa upp med munnen också med det ska man väl egentligen undvika.
Jag tycke nog att det var för tunt om man gillar att ligga på sidan. Kanske att jag stängde ventilen för tidigt några gånger.
Så till min tripp förra året kapade jag ett vanligt liggunderlag som täcker axlar och höfter. Då sov jag som en prins de ca 30 tältnätterna. Men "the sleeping system" (allt i USA heter system) tar ännu mer plats även om 2/3-dels liggunderlag inte väger så mycket.
Det finns andra varianter som man viker ihop eller som man blåser upp. Dyrare men jag vet inte om de är sköna att sova på.
Jag tänker inte byta ut mitt från Biltema.
Ett tips är Biltemas aluminiumfilt som man kan ha under liggunderlaget om det är kallt på marken.
Har ett original Thermarest som tjänat mig väl i säkert 30 år. Och två andra självuppblåsbara. Men alla är ganska tunna. Med tilltagande ålder och dålig rygg tänker jag skaffa något betydligt tjockare än det jag har, för bättre komfort. Och är då beredd att ta smällen med betydligt större och tyngre i packningen. Kör ju GS för sjutton . Men jag får nog bita i det sura äpplet och köpa något dyrt. Lönar sig säkert i längden.
Ja det gör ju det. Mina gamla första generationens Thermarest gör full tjänst fortfarande men Exped Synmat/Downmat är väldigt mycket bekvämare för er som börjar känna er gamla.
Med det sagt så kör jag Exped Synmat 7LW sedan många år och är sjukt nöjd. Köpte kudden också. Och en Helinox stol - magiskt! Lägger man +20 nätter i tält varje år skall man sova gott...
Buy quality, cry once
Har ett original Thermarest som tjänat mig väl i säkert 30 år. Och två andra självuppblåsbara. Men alla är ganska tunna. Med tilltagande ålder och dålig rygg tänker jag skaffa något betydligt tjockare än det jag har, för bättre komfort. Och är då beredd att ta smällen med betydligt större och tyngre i packningen. Kör ju GS för sjutton . Men jag får nog bita i det sura äpplet och köpa något dyrt. Lönar sig säkert i längden.
Om de inte får returer eller klagomål så kan de inte förbättra produkten eftersom de inte har någon indikation på att produkten fungerar otillfredställande...Ja, i mitt fall blev utfallet att 50% av deras kopplingar fungerade...
Jag skaffade riktiga kopplingar från en lokal firma på måndagen. 100% tätt på första försöket och Biltemakopplingarna numera förpassade till återvinningen. Jag orkar inte åka tillbaka och bråka om dem utan nöjer mig med att varna för dem på detta forum.
Tryckregulatorn från Biltema blir dock kvar. Den är numera värd flera tusen på grund av arbetsinsatsen för att få den funktionsduglig...
Ska man bara handla där det aldrig blir fel blir det inte mycket handlat...
Jo, jag har hört att de tar tillbaka grejer utan frågor och man kan ju lite långsökt undra vad som tvingat dem till detta beteende...
I vilket fall som, jag har inget som helst intresse i att betala Biltema för att vara deras kvalitetsavdelning. Jag har redan betalat tjugo mil i bilen, lite småpengar för prylarna och flera timmar av mitt liv. Menar du att jag ska betala ytterligare tjugo mil och flera timmar till...? Enbart för att ge dem informationen att deras prylar suger...?
Nä, inte en chans. Deras prylar är redan källsorterade på närmaste återvinningsstation och jag har löst problemet så som jag borde ha gjort från början. De redan nedlagda pengarna bokförs som utbildning - använd inte Biltema, inte ens om alla andra ställen är stängda...
Tryckluftskopplingarna är dåliga.
Jag har lite svårt att tro att det var så mycket fel och uselt som beskrivs. Då hade dom väl återkallat produkten kanske då jag gissar att dom sålt flera av detta som nämns. Ofta man ser folk skriver om usla produkter vad det än månde vara och det visar sig ganska ofta att personen gjort fel på något sätt.
Påstår du att jag ljuger eller att jag är inkompetent...?
Ihophörande snabbkoppling och insticksnippel från Biltema läcker luft. Tre av sex stycken. Lite mer i statiskt läge, lite mindre om man böjer dem kraftigt i förhållande till varandra, fortfarande med ett tydligt hörbart pysande.
Ihophörande snabbkoppling och insticksnippel (något dyrare CEJN-kopplingar) från lokal firma uppvisar inget läckage.
Ja, jag är väl inkompetent...
Jag har lite svårt att tro att det var så mycket fel och uselt som beskrivs. Då hade dom väl återkallat produkten kanske då jag gissar att dom sålt flera av detta som nämns. Ofta man ser folk skriver om usla produkter vad det än månde vara och det visar sig ganska ofta att personen gjort fel på något sätt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|