Biltema+mc=sant

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
tänkte ge ett tips till er som köpt diodblinkerserna lås insexlåsskruven på baksidan med locktite innan ni kör har kört bort 2 av mina låsskruvar,annars funkar dom kanonbra

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
tänkte ge ett tips till er som köpt diodblinkerserna lås insexlåsskruven på baksidan med locktite innan ni kör har kört bort 2 av mina låsskruvar,annars funkar dom kanonbra
Lite skoj att huset på de blinkersarna ser ut ungefär som på de här, som är en aning dyrare... :hihi

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Var förbi ett sådant varuhus förra veckan, visiren såg misstänkt lika ut Shoei standard. Någon som testat? Perfekt, istället för att hålla på med rengöring byter man bara :D 90kr, är ju en bit billigare..

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
tråden är lite intressant, det finns mycket fördommar.

Fråga en som köpt en hästens säng för 100 000:- om han sover bättre i den än en som man hittat på myrorna för 650:-

Personligen så tror jag dom som går i överdrift i sina livsstilar alltid har argument, dessutom ser dom ner på dom som kör en sansad stil.

Likaså ska man inte vara dum och toksnål när det gäller viktiga grejer.
Men grejen är den att många skäms för att visa att dom handlat på biltema. Själv har jag passerat det stadiet i mitt liv. Jag köper det jag tycker är prisvärt och som känns okej. Kan ju för bövelen ta in på hotell och kolla på porrkanaler en tråkig kväll ute på resa för dom pengar jag sparar...

Fodret var felsytt på ena handsken, men det var inte därför ja inte kunde ha dem. Då hade jag bara bytt såklart. Utan de var på tok för tjocka och ja hade ingen koll på reglagen med dem.

själv tycker jag alltid det är skit med vinterhandskar. Känns otympliga, har provat några slalomhandskar från hestra med bra resultat. Dessa kändes bra över reglagen. (dyra dock)

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Var förbi ett sådant varuhus förra veckan, visiren såg misstänkt lika ut Shoei standard. Någon som testat? Perfekt, istället för att hålla på med rengöring byter man bara :D 90kr, är ju en bit billigare..
Hehehe, fasen, det måste spanas in lite närmare!

Prisa gudarna för Biltema, äntligen, äntligen en utgiftpost som kan minska något. Jämnar ut en smula mitt i allt motarbete från samhället, och försäkringsbolagens allt mer genomsvettiga premier.

/perris

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag har (haft otur) bara dålig erfarenhet av biltemas så kallade prestandard produkter gent emot andra kända märken. Borrmaskiner eller vinkelslipar med plastdrev invändigt, bromsskivor som fort blivit skeva, spärrnycklar som pajat, polermaskiner där padsen vibrerat/suttit snedt osv.

Resterande gånger jag varit nöjd med deras produkter har varit då jag tex tagit för givet att tex multimetern inte ska visa exakt utan snarare +/- 0,1V. Dvs jag har inte haft för avsikt att använda det regelbundet eller på något speciellt yrkesmässigt sätt.

En vinkelslip tex funkar kanske jätte-bra för hobbyfixaren... men att använda den dag ut och dag in... håller dem inte till. Återigen mina erfarenheter!

Inget vettig människa som använder sin vinkelsip dagligen köper väl biltema eller annat lågprismärke för den delen:va. Den intressanta jämförelsen är inte mellan biltema och proffsgrejerna utan mellan biltema och mellanprisprodukter till den vanliga konsumenten.

Biltemas 150kr bromspads går inte att jämföra med Carbone Lorraine för 1400 men väl med de flesta bromspads i segmentet 300-600 kr. Biltemas verktyg kan inte heller mäta sig med SnapOn men väl med Kamaza och andra märken med en vettig prislapp.

För övrigt så är biltemas leverantör av bromsskivor till bilar precis samma tillverkare som halva tyska bilindustrins originalskivor, slår de sig i förtid så är det läge att handla raceskivor....

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Så är det ju i alla ofodrade handskar oavsett prislapp tycker jag.
Förstår inte vad du menar. Hur kan det vara samma sak i en handske som saknar foder?

Edit: Köpte ett par corell-mc-vinterhandskar på en mc-mässa för några år sen. Dom har bara stoppning på utsidan av handen så det värmer bra samtidigt som dom är väldigt smidiga. Innerfodret glider inte mot ytterhandsken när man använder dom.

Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fråga en som köpt en hästens säng för 100 000:- om han sover bättre i den än en som man hittat på myrorna för 650:-

)

Ja? 100% kommer ju säga att de gör det. Dels för att det är en skön säng, dels för att de slantat 100" och skulle aldrig säga ngn annat än att den är skönare.

Markus H

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
Fajerblejd-03
I
Biltemas verktyg kan inte heller mäta sig med SnapOn men väl med Kamaza och andra märken med en vettig prislapp.

Äh jag bara måste!

Kamaza skulle jag inte lägga i samma segment som Biltema. Otrolig kvallaskillnad
Och Kamaza går att plocka isär. D gör väl inte biltemas. Tycker t.o.m att Kamaza slår Snapon på fingrarna när d gäller finnish.
Ok inget verktygsrunkforum nu men jag har tråkigt på jobbet:D

Kram!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Förstår inte vad du menar. Hur kan det vara samma sak i en handske som saknar foder?

Edit: Köpte ett par corell-mc-vinterhandskar på en mc-mässa för några år sen. Dom har bara stoppning på utsidan av handen så det värmer bra samtidigt som dom är väldigt smidiga. Innerfodret glider inte mot ytterhandsken när man använder dom.
Fingrarna slant.Alla fodrade handskar som jag provat känns klumpiga menade jag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fodret var felsytt på ena handsken, men det var inte därför ja inte kunde ha dem. Då hade jag bara bytt såklart. Utan de var på tok för tjocka och ja hade ingen koll på reglagen med dem.

Jag hade samma problem med ett par MC-vinterhandskar jag köpte, sedan köpte jag dom tunnaste Hestra-skidhandskarna jag hittade, dom går att använda i nödfall, men kul är det inte.

Dom bästa jag har hittat hittils är ett par vanliga "promenadhandskar" i skinn (som slutar vid handleden), förvisso är skinnet tunnt, men det skyddar säkert bättre än tyget i skidhandskarna och dom är hyfsat varma.

Nu i vinter har jag hittat ett par ännu bättre "promenadhandskar" i skinn, något längre skaft, men då köpte jag nog en storlek för små :huvet
Vi får se om dom hinner töja sig, dom går bra att ha så länge man inte behöver hålla runt något, men häromdagen när jag plogade med fyrhjuling kände jag att dom skar in mellan fingrarna.

Det är inte lätt, egentligen borde man väl invänta sommaren istället... :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...