Biltema+mc=sant

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Ifall någon är rastlös och är hemma på "oljefronten"... försökte söka i forumet men hittar en jäkla massa... men inte den oljetråd många snackar om...
men men...
Nu till min fråga... Hittade bara en sorts olja på webben på biltema.se...
Finns det fler i butiken eller? Tänker pröva på en av hojarna...
Vill kolla först ifall det är någon som har testat... (har läst en del om det med dem som inte har testat men har synpunkter...)

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Var till Biltema i veckan och kollade vad de hade i MC-väg..utbudet var tämligen magert..långt ifrån vad jag hade hoppats på och vad MC-handlarna har på hyllorna..hade kanske lite för höga förväntningar...

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Var till Biltema i veckan och kollade vad de hade i MC-väg..utbudet var tämligen magert..långt ifrån vad jag hade hoppats på och vad MC-handlarna har på hyllorna..hade kanske lite för höga förväntningar...

Det kommer mera...

Dom har ju precis lanserat mc-sortimentet, vi får väl bara hoppas på att det är lite roliga saker som trillar in så småningom. :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
I senaste uppdateringen av hemsidan så har de även med oljefilter i sortimentet 29.90 för interna och 69:90 för större spinonfilter...

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Blev själv idag lite skeptisk till Biltemas kvalitet när jag fick byta ut både bärarm och hjullager/nav efter endast ca 1år & 2000mil på en V70.
Har tidigare haft rätt bra erfarenhet av en hel del av deras prylar tex deras Bromsskivor och belägg som duger fint för vardagsåka.

Å andra sidan är dom delarna cirkus 3 gånger dyrare på Mekonomen (som exempel). Håller Mekonomens "orginal" 3 ggr så långt? Kanske, kanske inte. Är 1 år/2000 mil standard för en Biltema bärarm? Kanske, kanske inte.

Kollade inte ens vad Volvo orginal kostar, men utgår relativt lungt utifrån att det inte är billigare.

Om folk väntar sig att Biltemas grejer ska kosta 1/3-1/5-del så mycket och hålla lika länge eller mer är det rätt förstårligt att folk tycker det är skit. (säger inte att du gör det).

Eller så är top of the line junkies i grund och botten snålare än vad Biltema antusiasten är om han väntar sig att få mer för en bråkdel av kostnaden.

Man får vad man betalar för, och i väääldigt många fall räcker det.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
kört med dom 5-6 veckor nu funkar bra förutom att låsskruvarna mellan lampkropp o arm (på baksidan)vibrerat loss på 2 av dom locktite fixar saken ,sitter på xr:en o den vibrerar en del men är nog bättre o låsa ändå för o slippa tappa dom

då får det bli fyra nya nästa gång jag besöker biltema!
Var de svåra att koppla in?
Tack för info!

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Nej tyvär, vågar inte för jag har hört att om använder detta så ramlar bromsklotsarna ur och sedan har det säkert inte heller kulager i hjulen och det skulle jag aldrig kunna ha till mina hojar efter som jag alltid kör maximalt.

( men Du kan alltid lacka det i en annan färg så det inte syns att det är Biltema då är det säkert ok.)

tror du att du e rolig?! din lilla fjant!..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år