Biltema+mc=sant

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vad är problemet. Köpte sådana till min hoj, Och dom funkar perfekt.
Jag kan då justera dom hur jag vill. Spegeln sitter ju på en kulled typ.

ja det var det jag hade tänk att dom skulle sitta på en kulled men jag vete fan, förskte att att justera dom men spegeln gick fan inte att rubba:va även expediten försökte utan att lyckas rucka på spegeln för jag sa till han att det ser ut som om att spegeln har kulleder men spegeln satt fast som fan och ingen av oss vågade ta i allt för mkt:confused: skulle jag lossat lite på skruven på baksidan??? eller är det något annat man skulle kanske göra som jag inte tänkte på??? skänk mig lite ljus i detta mörker och upplys mig om vad jag gjorde för fel som inte lyckades rubba spegeln med vanlig normal handkraft, är jag för svag kanske??? kanske skulle ringt magnus samuelsson och bett killen om hjälp??? eller kan det va så enkelt att det är ngn form av fabrikationsfel på just dessa speglar nere på biltema i halmstad, fan jag ville ju ha dessa speglar, jaja kanske åker ner i nästa vecka igen å kolla upp så att det inte va ngt fel på dom.

Last edited:

Andersson184

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
suzuki DR650RSE
ja det var det jag hade tänk att dom skulle sitta på en kulled men jag vete fan, förskte att att justera dom men spegeln gick fan inte att rubba:va även expediten försökte utan att lyckas rucka på spegeln för jag sa till han att det ser ut som om att spegeln har kulleder men spegeln satt fast som fan och ingen av oss vågade ta i allt för mkt:confused: skulle jag lossat lite på skruven på baksidan??? eller är det något annat man skulle kanske göra som jag inte tänkte på??? skänk mig lite ljus i detta mörker och upplys mig om vad jag gjorde för fel som inte lyckades rubba spegeln med vanlig normal handkraft, är jag för svag kanske??? kanske skulle ringt magnus samuelsson och bett killen om hjälp??? eller kan det va så enkelt att det är ngn form av fabrikationsfel på just dessa speglar nere på biltema i halmstad, fan jag ville ju ha dessa speglar, jaja kanske åker ner i nästa vecka igen å kolla upp så att det inte va ngt fel på dom.

Kanske skulle nämnt i första inlägget att du va inkompetent istället för att bara skriva dåliga omdömen, där du uppenbarligen gjort fel. självklart skulle du låtsat skruven för kulleden det fattar tom jag onykter..

MVH Robin

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kanske skulle nämnt i första inlägget att du va inkompetent istället för att bara skriva dåliga omdömen, där du uppenbarligen gjort fel. självklart skulle du låtsat skruven för kulleden det fattar tom jag onykter..

MVH Robin

hur uppenbart är det då:va jag skrev ju att jag ev sticker ner å kollar på dom igen, jag vill ju ha dom, men då inte ens biltemapersonalen lyckades rubba på speglarna så vågade ingen av oss att "tvinga" spegeln så därför undrar jag som jag skrev om det är ngt jag missat att göra innan man kan justera speglarna, har du åsså köpt dessa speglar? förresten, hur låtsar man skruven:D

Last edited:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Biltema vs Lidl

Funderar på att köpa ett par billiga stövlar, antingen Biltemas eller de som säljs på Lidl (deras mc vecka börjar nu den 25:e).

Självklart är dessa inte jämförbara med stövlar som kostar 4 * pengarna och uppåt, men är de något att ha överhuvudtaget? Någon som har provat och kan säja något om kvalitén på dom? Vilka är bäst (eller sämst)?

Biltema
MC-stövlar
Lätt och smidig allroundstövel i mycket tåligt och helt vattentätt läder. Lång dragkedja på stövelns insida, med överlappande kardborrestängning. Brett insteg. Extra "slitageskydd" för växelspak. Urtagbar och tvättbar inläggssula. Extra skydd av "flexande" TPU-plast vid häl, smalben och ankel för ökad stabilitet. Dubbla sömnader på utsatta ställen. Komfortabel stretch vid vaden, samt nätfoder med "andningsfunktion".
Pris: 499:-
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1682&iItemId=135374

Lidl
Motorcykelstövel i kraftigt läder och extra förstärkning vid fotknöl och smalben
Vattentät genom tex-membran
Stl 41-45
Pris: 399:-
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20080325.p.MC_stovlar

Bifogat

• biltema.jpg
    biltema.jpg
    34.1 KB · Visningar: 124
  • lidl.jpg
    lidl.jpg
    21.3 KB · Visningar: 1,290

Andersson184

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
suzuki DR650RSE
hur uppenbart är det då:va jag skrev ju att jag ev sticker ner å kollar på dom igen, jag vill ju ha dom, men då inte ens biltemapersonalen lyckades rubba på speglarna så vågade ingen av oss att "tvinga" spegeln så därför undrar jag som jag skrev om det är ngt jag missat att göra innan man kan justera speglarna, förresten har du åsså köpt dessa speglar? förresten, hur låtsar man skruven:D

Sry för det dryga inlägget.. Du löser säkert de där:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

hoppas det, ska ju ner i nästa vecka så får personalen packa upp en spegel så får vi hoppas att dom klurar ut hur man justerar dom, man vågar ju inte ta i alltför mkt då det är synd att ta sönder dom, de e ju faktiskt jävlig snygga och dom skulle sitta som en fläskläpp på en hornet:)

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Funderar på att köpa ett par billiga stövlar, antingen Biltemas eller de som säljs på Lidl (deras mc vecka börjar nu den 25:e).

Självklart är dessa inte jämförbara med stövlar som kostar 4 * pengarna och uppåt, men är de något att ha överhuvudtaget? Någon som har provat och kan säja något om kvalitén på dom? Vilka är bäst (eller sämst)?

Biltema
MC-stövlar
Lätt och smidig allroundstövel i mycket tåligt och helt vattentätt läder. Lång dragkedja på stövelns insida, med överlappande kardborrestängning. Brett insteg. Extra "slitageskydd" för växelspak. Urtagbar och tvättbar inläggssula. Extra skydd av "flexande" TPU-plast vid häl, smalben och ankel för ökad stabilitet. Dubbla sömnader på utsatta ställen. Komfortabel stretch vid vaden, samt nätfoder med "andningsfunktion".
Pris: 499:-
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1682&iItemId=135374

Lidl
Motorcykelstövel i kraftigt läder och extra förstärkning vid fotknöl och smalben
Vattentät genom tex-membran
Stl 41-45
Pris: 399:-
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20080325.p.MC_stovlar

Då det kan uppkomma den prikära situationen vid en omkullåkning att din fot klämms mellan asfalten och din motorcykel medans hela ekipaget glider i 90knyck längs vägen och olyckligtvis kan resultera i att foten slipas ner till benmjöl så skulle jag rekomendera dig att köpa skor som har någonform av förhårdnad på var sida om dina fötter.

Men å andrasidan kan man ju köpa fina fotproteser för pengarna du sparat in på att köpa läderstövlar.
Lycka till!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då det kan uppkomma den prikära situationen vid en omkullåkning att din fot klämms mellan asfalten och din motorcykel medans hela ekipaget glider i 90knyck längs vägen och olyckligtvis kan resultera i att foten slipas ner till benmjöl så skulle jag rekomendera dig att köpa skor som har någonform av förhårdnad på var sida om dina fötter.

Men å andrasidan kan man ju köpa fina fotproteser för pengarna du sparat in på att köpa läderstövlar.
Lycka till!

Hur många gånger har det hänt dig?
Är en dyrare stövel en 100% garanti för att foten klarar sig?

Eller har du i alla tider kastat bort pengar som du skulle kunna köpa fina proteser för OM det händer?

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1

Eller har du i alla tider kastat bort pengar som du skulle kunna köpa fina proteser för OM det händer?

Att köra med hjälm är ju oxå en 100% garanti för att man slipper dö vid en krasch? Tror nog att du är smartare än så! :va

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Gummistövlar kan inhandlas för billig peng så sparar man in lite extra. Skyddar minst dåligt som läderstövlar om inte ännu sämre !

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Någorlunda tjockt skinn klarar säkert slipningen.
Det man bör tänka på är att man fastnar och vrider leden samt får riktigt hårda slag när foten kommer i kläm mellan hojen och väg. Därför är det nog att föredra en stövel med så stor vridstyvhet och så hård som möjligt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

De ser ut som stövlarna gjorde på 80-talet. Om de håller rimlig vardagsfunktion trots sitt pris så har du ändå ett mediokert skydd vid en vurpa. Själv bröt jag fotleden i Oxtars (numera TCX) toppmodell och nu blir det Alpinestars Supertech i stället. Pajar fötterna i dem också blir det Daytona, sedan lägger jag av. :D

Ursäkt eller inte, helfestligt var det i alla fall. :rofl

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skall man köpa billiga stövlar, så skall man undvika dragkedjor.
Jag är snål, men köper hellre kvalitetsstövlar av "gamla" modellen när det kommer en ny.
Brukar säljas för löjligt lite pengar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
De ser ut som stövlarna gjorde på 80-talet. Om de håller rimlig vardagsfunktion trots sitt pris så har du ändå ett mediokert skydd vid en vurpa. Själv bröt jag fotleden i Oxtars (numera TCX) toppmodell och nu blir det Alpinestars Supertech i stället. Pajar fötterna i dem också blir det Daytona, sedan lägger jag av. :D

Ursäkt eller inte, helfestligt var det i alla fall. :rofl

ibland krävs det inte mkt för att roa en babianröv:finger

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Vi kan ju fråga de som har krashat med billiga stövlar hur många av dem som fortfarande har hela fötter oså kan vi fråga de me dyra stövlar samma sak.. :rolleyes:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Vi kan ju fråga de som har krashat med billiga stövlar hur många av dem som fortfarande har hela fötter oså kan vi fråga de me dyra stövlar samma sak.. :rolleyes:

Sidisarna gjorde jobbet när det small. :tummenupp

Gissar att du bara har trafikförsäkring också?

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Sidisarna gjorde jobbet när det small. :tummenupp

Gissar att du bara har trafikförsäkring också?

Nu vet jag inte om du hade ordentliga sidistövlar eller sånadär fina av biltemamodell men skönt i vilket fall att du klara dig från krossade fotknölar o skit...
Jag har iaf bestämt mig att ja inte tänker nöja mig me ett par a-star smx längre utan de blir bättre stövlar..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0