Nu blev det svårare att välja motorolja för nu har Biltema börjat sälja ytterligare en syntetisk motorcykel "racing" olja, denna gång 10w-40
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=743&iItemId=139169
jämfört med "gamla" racing 15w-40
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=744&iItemId=91161
verkar vara avsedd för ännu tuffare tag och "hela" 5 spänn dyrare per liter (nu hiskeliga 74,90, får snåla lite mer på veckopengen
)och tja säkert bättre på något sätt, dock kan man undra varför den hamnade under kategorin /FORDON/MOTOROLJOR/
BIL/ när den gamla ligger i nya kategorin .../MC/, gör ju svårare för folk att hitta den, jag fick springa på den i butiken för att bli varse om dess extistens. Det blev en traumatiskt upplevelse.
Ni som är oljeexperter kan ju fundera på skillnaden mot den gamla och vilken Statoil-variant den här är identisk med
Edit: ett par mc-handskar för några hundringar blev det också, kände och klämde och kunde inte märka någon skydds eller kvalitetsskillnad mot mina gamla. Kängorna kändes dock som jag ville ha mer skydd i så det fick vara.
Edit2: Sen köpte jag en jävla massa prylar som var och en var billiga men totalt motsvarar ungefär Ugandas BNP
Edit3: Köpte faktiskt 15w40 tillslut. Vanans makt är stor och Dr Bike har lärt mig att stora viskositetsspann är elakare än kommunismen och nazismen tillsammans. Fast läser man nedan refererade specar så använder dom (ja, åtminstone Statoil) inte vi-improvers (hur får man spann då?) och nu kommer jag inte kunna sova på flera dar