Biltema+mc=sant

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
testat följande:

Prexport.....med ganska mjuk sula = bröt stortån

Alpinestars SMX......hårda plastskydd = bara repig plast när hojen landade på foten och kanade lite

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du skulle också se att det var helfestligt om det bara inte handlade om dig. :tungan Pricken över i är att han avslutar med "Med vänlig hälsning". Priceless! :D

sluta spamma min tråd:mad::pannkyss

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Nu vet jag inte om du hade ordentliga sidistövlar eller sånadär fina av biltemamodell men skönt i vilket fall att du klara dig från krossade fotknölar o skit...
Jag har iaf bestämt mig att ja inte tänker nöja mig me ett par a-star smx längre utan de blir bättre stövlar..

nej då det var påkostade och klämsäkra. Kan lätt konstatera efter att slänga en blick över skrapmärken på handskar ryggskydd och stövlar att det var värt pengarna =).

Guw - Tänk om den inte blir stulen då?:tuttar

sluta spamma min tråd:mad::pannkyss

Oojoj förlåt! :gnissla

kontenta: min åsikt = tjacka säkerhetsutrustning där du litar på kvalitet och funktion.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
var dom svåra att koppla in? Fick du köpa till ett relä så det blinkade i "lagom" takt?

jag tycker inte det var svårt. har inte pysslat så mycket med mc-el.

jo köpte mig ett relä från biltema för ca. 39kr och kopplade det. men det hade jag gjort tidigare då jag hade andra diodblinkers innan dessa.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Gha vilket svin ;)

Vadå för tävling vad gick den ut på ?!
Iafalla, grattis till den killen. Hoppas han säljer hojen och köper en riktig bara :D

PS

Biltema är fortfarande SKIT !

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Man skulle svara på ett par frågor som fanns i butiken. Sen skulle man gissa hur många silvertejpsrullar som låg i en tunna...

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Hej

var och provade en handske och tyckte att de verkade väl hårda, knogskyddet hamande inte helt rätt för min hand och tummen (handsken) var ett par cm för lång. Allmänt taskig passform i mina ögon, körskolan har bättre handskar och de är hyfsat slitna.....men men jag har också begränsad erfarenhet än så länge.

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
BMW F800S
Haha, så bilden har kommit upp nu, skoj att du också kom med Mrlind :)

Det stämmer bra att man skulle gissa på antalet silvertejprullar (var förövrigt 362st för den som kanske var där och klurade).
Så när jag tagit hojkort (förhoppningsvis 30 april) ska jag ta mig en tur till Biltema och köpa silvertejp ;)
Kommer förbi AVA då också om inte innan!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Haha, så bilden har kommit upp nu, skoj att du också kom med Mrlind :)

Det stämmer bra att man skulle gissa på antalet silvertejprullar (var förövrigt 362st för den som kanske var där och klurade).
Så när jag tagit hojkort (förhoppningsvis 30 april) ska jag ta mig en tur till Biltema och köpa silvertejp ;)
Kommer förbi AVA då också om inte innan!

Vilket jävla lotto du hade:tummenupp :yoparty Sälj er6an och horneten och köp en literklubba!:) :yoparty :tummenupp

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
BMW F800S
Vadå lotto, var ju inte så svårt att räkna till 362 rullar :D
Hehe, nej jag hade sjukt mycket tur, trodde inte det var sant när dom ringde och sa att jag vunnit.:va :yoparty

Hur det blir med försäljning får vi se. Nummer 1 är att ta hojkort så jag får köra dom. Kan bli en premiär tur på Horneten i helgen. Har tagit så sjukt lång tid att få handledarpapper till brorsan men nu borde dom ha kommit.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nu blev det svårare att välja motorolja för nu har Biltema börjat sälja ytterligare en syntetisk motorcykel "racing" olja, denna gång 10w-40

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=743&iItemId=139169

jämfört med "gamla" racing 15w-40

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=744&iItemId=91161

verkar vara avsedd för ännu tuffare tag och "hela" 5 spänn dyrare per liter (nu hiskeliga 74,90, får snåla lite mer på veckopengen :) )och tja säkert bättre på något sätt, dock kan man undra varför den hamnade under kategorin /FORDON/MOTOROLJOR/BIL/ när den gamla ligger i nya kategorin .../MC/, gör ju svårare för folk att hitta den, jag fick springa på den i butiken för att bli varse om dess extistens. Det blev en traumatiskt upplevelse.

Ni som är oljeexperter kan ju fundera på skillnaden mot den gamla och vilken Statoil-variant den här är identisk med :)

Edit: ett par mc-handskar för några hundringar blev det också, kände och klämde och kunde inte märka någon skydds eller kvalitetsskillnad mot mina gamla. Kängorna kändes dock som jag ville ha mer skydd i så det fick vara.

Edit2: Sen köpte jag en jävla massa prylar som var och en var billiga men totalt motsvarar ungefär Ugandas BNP :huvet

Edit3: Köpte faktiskt 15w40 tillslut. Vanans makt är stor och Dr Bike har lärt mig att stora viskositetsspann är elakare än kommunismen och nazismen tillsammans. Fast läser man nedan refererade specar så använder dom (ja, åtminstone Statoil) inte vi-improvers (hur får man spann då?) och nu kommer jag inte kunna sova på flera dar :huvet

Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det gamla 15W/40 har utgått ur Biltema sortiment och ersatts av 10W/40 oljan. En annan skillnad är att den nya oljan verkar vara "uppgraderad" till nya standarder ( API SM istället API SH samt någon nyare JASO standard). Detta är normalt att man uppgraderar produkter till att uppfylla nya standarder.

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Antar att du redan läst om det i denna tråd men om inte så kolla på sidan 8, inlägg 146.
Självfallet har jag läst det på ett antal olika ställen, hade bara inte noterat att den nya viskositeten också hade exakt samma specar som dess motsvarighet på macken (JASO MA2, JASO T903:2006 4T, API: SM).

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...Edit3: Köpte faktiskt 15w40 tillslut. Vanans makt är stor och Dr Bike har lärt mig att stora viskositetsspann är elakare än kommunismen och nazismen tillsammans. Fast läser man nedan refererade specar så använder dom (ja, åtminstone Statoil) inte vi-improvers (hur får man spann då?) och nu kommer jag inte kunna sova på flera dar :huvet

I finare syntetoljor så kan man göra just det, dvs skapa en basolja med ett stort naturligt viskositetsindex och därmed inte behöva ta till VI-improvers.
Det är lite det som är fördelen med syntetoljor.

Mvh
Jörgen

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Jag vet inte om det är ngn som redan tagit upp detta, men jag vill varna för deras mc batterier.
Köpte ett som skulle vara fulladdat, det var det inte....

Laddade på skiten i x antal timmar men det gav inte mycket kräm.
Mätte upp och det visade 11,7 Volt, när jag skulle starta så gav det 3 V.

Nu har jag upprepat proceduren 4 ggr men det är samma sak varje gång.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0