Biltema+mc=sant

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Alltid lika roligt med biltema trådar.:D

Orkar inte läsa alla sidorna men dom här slutsatserna har jag dragit...
Dom FLESTA som handlar bildelar på biltema är glada hemmaskruvare utan några professionella kunskaper, om dom gör nåt fel och det blir haverier eller läckor drar dom genast slutsatsen att produkten är skit när det kanske är handhavandet som är fel.
Har bytt massa bromsskivor och dom har inte varit sämre än org.
Just biltemas bromsklossar till bilar har fått dåligt kundbetyg, inte att dom "smälter" utan att det bara är sämre bromsförmåga i dom, men tex volkswagen hade problem med golfmodellen för några år sen som tappade bromsförmågan helt i regn några sekunder pga dåliga klossar... är alla vw skit?

Men visst... betalar man 69kr för en 200delars hylsnyckelsats på biltema eller 2000kr för en 69delars bacho....mm visst biltemas kommer hålla sämre kvalitet alldeles säkert.
Men det är bara titta på produkterna och inte välja det sämsta för att man är snål.
Har sett resemontörer som skruvar med maskiner hela dagarna som använder biltemas nycklar och dom har inte tid att springa till biltema och byta när dom är långt iväg så sååå dåliga är dom nog inte om man sållar lite bland produkterna.
Vad jag vet har aldrig biltema varit kända för att vara dåliga med reklamationsrätt, så lämna tillbaka och köp bättre kvalitet.

Vad gäller olja.... fråga runt och kolla hur många dokumenterade haverier som beror på biltema olja vs märkesoljor.... många kommer nog hävda att det är biltemas olja när det egentligen beror på att dom har en gammal skitmotor som dom tyckte det var onödigt att slösa dyra oljepengar på så dom köpte biltema ist och sen tror det var oljans och inte handhavandets fel att den rasade.

En annan intressant sak.... toyotas reklam anger att dom skulle vara det mest felfria bilmärket.... deras oljefilter var absolut sämst i ett test av oljefilter (filtrerade som en nylonstrumpa typ) och biltemas ett av toppfiltren eller om det var bäst.. kommer inte riktigt ihåg.

Skivbromslåsen låter som ett bra köp.. finns ändå inga som stoppar, i dom test jag läst handlar det bara om hur många SEKUNDER det bromsar en tjuv.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
En fråga, har någon köpt oljefilter till mc på biltema och kan berätta hur det funkar? Passar alla hojar eller?

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Alltid lika roligt med biltema trådar.:D

Orkar inte läsa alla sidorna men dom här slutsatserna har jag dragit...
Dom FLESTA som handlar bildelar på biltema är glada hemmaskruvare utan några professionella kunskaper, om dom gör nåt fel och det blir haverier eller läckor drar dom genast slutsatsen att produkten är skit när det kanske är handhavandet som är fel.
Har bytt massa bromsskivor och dom har inte varit sämre än org.
Just biltemas bromsklossar till bilar har fått dåligt kundbetyg, inte att dom "smälter" utan att det bara är sämre bromsförmåga i dom, men tex volkswagen hade problem med golfmodellen för några år sen som tappade bromsförmågan helt i regn några sekunder pga dåliga klossar... är alla vw skit?

Men visst... betalar man 69kr för en 200delars hylsnyckelsats på biltema eller 2000kr för en 69delars bacho....mm visst biltemas kommer hålla sämre kvalitet alldeles säkert.
Men det är bara titta på produkterna och inte välja det sämsta för att man är snål.
Har sett resemontörer som skruvar med maskiner hela dagarna som använder biltemas nycklar och dom har inte tid att springa till biltema och byta när dom är långt iväg så sååå dåliga är dom nog inte om man sållar lite bland produkterna.
Vad jag vet har aldrig biltema varit kända för att vara dåliga med reklamationsrätt, så lämna tillbaka och köp bättre kvalitet.

Vad gäller olja.... fråga runt och kolla hur många dokumenterade haverier som beror på biltema olja vs märkesoljor.... många kommer nog hävda att det är biltemas olja när det egentligen beror på att dom har en gammal skitmotor som dom tyckte det var onödigt att slösa dyra oljepengar på så dom köpte biltema ist och sen tror det var oljans och inte handhavandets fel att den rasade.

En annan intressant sak.... toyotas reklam anger att dom skulle vara det mest felfria bilmärket.... deras oljefilter var absolut sämst i ett test av oljefilter (filtrerade som en nylonstrumpa typ) och biltemas ett av toppfiltren eller om det var bäst.. kommer inte riktigt ihåg.

Skivbromslåsen låter som ett bra köp.. finns ändå inga som stoppar, i dom test jag läst handlar det bara om hur många SEKUNDER det bromsar en tjuv.

Reodor

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Ninja -97
jag köpte biltemas 22mm styre med fågelpinne till ninjan, och det styret kan jag inte rekommendera alls!

Efter ett tag lossnade fågelpinnen, drog man åt bultarna så hårt det gick var det ändå glapp mellan hållaren och styret. Kasst, men jag fick byta utan problem. Köpte 28mm styret och fräste upp styrhållarna och fungerar hittills kanon bortsett att det inte filtrerar bort vibrationerna lika bra med det något styvare styret.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag köpte Biltemas Zero-load blinkersrelä för 99,90. Det var Plug*N*Play på min hoj funkar ultra :tummenupp . På välkänd MC firma sa dom att något sådant relä hade dom aldrig hört talas om:D

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
pratade med biltemas inköpsansvarige idag, så här kommer lite rykten! depåstöden inkommer i sortimentet ngn gång i augusti och kommer att kosta runt 200 spänn för bakstödet och 169!!! för ett framstöd, behöver man adapter till dom så kommer dom att kosta 69:-, billigt, ja sjukt billigt, han, inköpsnissen har testat dessa lyft personligen och enligt honom är det två "stabila stöd" enligt hans bedömning, jag lär ivf invänta dessa depåstöd för dom verkar vara väldigt prisvärda.

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
har kört med biltemas bromsbelägg fram ett tag nu men fick byta tillbaks till dom gammla.
det tjöt och vid låga farter så vibrerade och skrek det verkligen i skivan men jävlar va den bromsade :p försökte sipa till beäggen så dom skulle ta jämt över hela men blev inge bättre
och bitemas led binkers skakade sönder på en vecka slutade med att 1-3dioder funkade i varje blinkers

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
bilderna talar nog för sig själv ,dom här provar jag aldrig mer,tänkte prova när dom kom för o se om dom var tåligare mot vibrationer än vanliga lampor

Bifogat

• Bild 22337.jpg
    Bild 22337.jpg
    140.4 KB · Visningar: 156
  • Bild 22338.jpg
    Bild 22338.jpg
    135 KB · Visningar: 273
  • Bild 22339.jpg
    Bild 22339.jpg
    136.9 KB · Visningar: 173

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Är det nån som sett några tester på biltemas skyddsutrustning? Det är ju rätt billigt... ryggskydd för under 300 pix..

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Är det nån som sett några tester på biltemas skyddsutrustning? Det är ju rätt billigt... ryggskydd för under 300 pix..

Det var ett test av ryggskydd i nån tidning nyss. Biltema kom sist och jag tror att halvarsson vann, inte riktigt säker på det sista dock...

Nicotin

Guest
Näääääääääääääääääääääääääääääääääää!!

Kan ju inte vara möjligt då Biltemas pryttlar ska vara såååååååååååååååååååååååååååååååååååå bra - eller nått!! :rolleyes:

Go Biltema *host* *host* Go biltema..... :D

jaa men biltema har ju såå bra grejer..dom e ju dot bla bla märkta hjälmar som säkert e skitbra som blomkruka el nått...:pannkyss :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år