Biltema+mc=sant

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
svarar på mitt inlägg om blinkerserna ,xr:en kan döda dioder tydligen har lyckats vibrera sönder 5-6 dioder i varje blinkers =stum montering i ramen är inte o rekomendera ,lyckats fylla bakre blikerserna helt med lera invändigt också eftersom lampglaset läcker in som ett såll tätade kabelanslutningen just för o slippa det .blir inga mer biltemablinkers för min del nu när alla är skrot efter 3-3.5 mån
Dioder vibrerar inte sönder...
Det som hänt dig är att de vibrerat av.. dvs dålig löddning.
dioderna i sig borde funka utmärkt

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ganska roligt att så fort nåt pajar från biltema så är man där.. ohh vad konstigt nåt som är skit på biltema... klart de finns mycket skit då de kostar 1/4 av vad "orginal" el annat kostar..
se bara dessa depåstöd.. så billigt, jag menar vad kan paja?
diodljus är känt för att gå sönder på en offroad..
säkert hälften av alla bakljus samt blinkers funkar inte på en maskin som går i skog o mark, inte bara biltemas. även dyrare "bättre" prylar.

ha en bra dag :pannkyss

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Depåstöd!

Var inne och kollade på biltema.se precis och såg att det fanns depåstöd.
179-199 spänn, fanns två olika modeller. Har jag tid imorgon så åker jag nog och köper ett... om dom nu finns inne. Någon som testat dom?

deppw1.jpg

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ska till biltema och köpa olja och lite grejor. Ska kolla om dom har fått in dom där depåstöden imorrn. Enda prisvärda depåstöden på marknaden!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Var inne och kollade på biltema.se precis och såg att det fanns depåstöd.
179-199 spänn, fanns två olika modeller. Har jag tid imorgon så åker jag nog och köper ett... om dom nu finns inne. Någon som testat dom?

deppw1.jpg

Helrätt pris för ett universalstöd, dock är sådana där L-klackar helt underlägsna att ha Y-klykor med bobiner på svingen. Någon kanske kan mäta fyrkantsprofilen de använt och se om det passar med Y-klykor från ett dyrare märke för de brukar säljas lösa rätt billigt.

175 kr tar Grevens.

http://grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=22&subcat=53

Eller är det en runt rör de använt? I så fall går det inte att ha Y-klykor.

Last edited:

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
bilderna talar nog för sig själv ,dom här provar jag aldrig mer,tänkte prova när dom kom för o se om dom var tåligare mot vibrationer än vanliga lampor

Bara köpa sig en laddning dioder från elfa och vara noggrann med lödningarna. 75-018-44 skulle nog funka kanon och sen trycka i lite silicon i armen samt fylla hela utrymmet bakom kretskortet med smältlim.
Lär blinka starkt som f-n och lär nog med största sannolikhet leva längre än hojen såvida inte en eller annan ekorre känner för att avsiktligt mörda någon av dem :D

erk

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
CBR600RR
Är det nån som har sett depåstöden som är på bild längre upp i tråden i butik?
Jag va inne på biltema i Örebro igår och dom hade inga hemma... Ska till Linköping i morrn, dom kanske finns där!? Nån som vet?

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
Jag va inne på biltema i Örebro igår och dom hade inga hemma... Ska till Linköping i morrn, dom kanske finns där!? Nån som vet?

Ring dem och fråga :tummenupp:

daniel83

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Hoj
En stor moppe

Några butiker fick in dom förra veckan, några denna veckan och några får in dom nästa vecka. Bara till att ringa.

skalman77

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda 600 Hornet
Biltema Depåstöd nu inhandlat!

Var och inhandlade depåstöd för bakdelen hos Biltema i Göteborg igår. Tänkte bara ge er lite info. Känns helt ok med tanke på att det kostar 1/3 av priset hos andra handlare. Hade inga som helst problem att få upp min 600 Hornet. Den lyfte ungefär 5 cm, så går nog inte så bra om man har mycket störra hjul.

:tummenupp

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
En snabb fråga.

På Julas depå stöd står det max 150kg. Det går väl att lyfta en tyngre hoj med dem då fram hjulet fortfarande står kvar på marken?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Var och inhandlade depåstöd för bakdelen hos Biltema i Göteborg igår. Tänkte bara ge er lite info. Känns helt ok med tanke på att det kostar 1/3 av priset hos andra handlare. Hade inga som helst problem att få upp min 600 Hornet. Den lyfte ungefär 5 cm, så går nog inte så bra om man har mycket störra hjul.

:tummenupp

vafan jag ringde biltema i Västerås, dom skulle få in dom till hösten. Jag vill ha nu ju!

En snabb fråga.

På Julas depå stöd står det max 150kg. Det går väl att lyfta en tyngre hoj med dem då fram hjulet fortfarande står kvar på marken?

Det står på deras sida att max belastningen är 450kg...

Last edited:

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Köpte depåstöd idag, både fram och bak! Bak funkade kanon, känns stabilt och bra. Fram funkade också, dock kändes "piggarna" lite för tjocka... men för det priset är jag mer än nöjd.

Grusig

grusig
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
CB600FA, XL650V
Har nu provat bromsbeläggen från Biltema på en xr650r supermotard.
Två dagar på Gelleråsen där cykeln kördes av två stycken, alltså
40 min per timme!
Kan inte märka någon skillnad mot orginal som vi hade förra året.
Varken bromskänsla eller slitage på belägg eller skiva.

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
För att återgå till hjälmdiskussionen: Här finns en utförlig beskrivning på vad man bör tänka på vid hjälmköp, det framgår också att en dyrare hjälm faktiskt ofta är bättre än en billigare.

njelger

Guest
För att återgå till hjälmdiskussionen: Här finns en utförlig beskrivning på vad man bör tänka på vid hjälmköp, det framgår också att en dyrare hjälm faktiskt ofta är bättre än en billigare.

På sidan får man intrycket av att mcpoolen ville sälja en dyrare hjälm.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år