Biltema+mc=sant

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fick det här svaret den 31/1 av deras kundtjänst.
"Hej Uffe,

Depåstöd är produkter som är under utveckling. De kommer inte att finnas i våra varuhus denna vår utan inkommer först under sensommaren. Bak och fram.

Jag får tyvärr inte nämna några priser i nuläget.

Mvh Mimmi "

Så då beställde jag det här is. http://cgi.ebay.de/MONTAGESTANDER-S...25644QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262 .
60€ levererat till dörren. Funkar kanon. Fanns med plattor med om man inte har bobiner.

/U

Ahahahah depåstöd under utveckling!!

Skitsvårt att bocka ett par rör.

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
BUMP
Om det är någon som har åsikter om jacka o byxor från biltema, skriv gärna, jag är lite småsugen.
Det är ju bra billigt alltså.. :)

Köpte deras svarta brallor,
So far så känns dom utmärkt, har bara haft dom i en vecka men använt dom dagligen sen dess.
Urtagbart foder i dom vilket jag inte visste när jag köpte dom :)

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ahahahah depåstöd under utveckling!!

Skitsvårt att bocka ett par rör.

Det är aningens svårare att göra det 10000ggr och till ett vettigt pris.
Underkontraktering, Logistik, paketering, tryck osv osv...
Eller tror du Roffe står ute på lagret och tillverkar alla prylar med grejer som köpts hos grannen?

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Köpte deras svarta brallor,
So far så känns dom utmärkt, har bara haft dom i en vecka men använt dom dagligen sen dess.
Urtagbart foder i dom vilket jag inte visste när jag köpte dom :)

OK, är dom vindtäta? Har du haft möjlighet att testa dom i regn så du vet hur regntäta dom är?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Provade deras kolfiberhjälm i lördags, satt skönt lätt som fan. För 1500kr får man jävligt mycket hjälm

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Konsumentrapport: Köpte Biltema bromsbelägg till GSX-R1100:ans framhjul eftersom de var de enda att få tag på direkt utan beställning. Är nu inne på 3:e säsongen och har åkt 5-600 mil med dem, mest 20/25-mila max gas/broms-turer på småvägar runt stan.

Bromsar bättre än tidigare dyra märkesbelägg men vibrerar och låter lite just innan man stannar helt.

Slitage: Tillräckligt mycket kvar för att lätt klara morgondagens besiktning.

Last edited:

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Hoj
1993, Honda CBR600F
Konsumentrapport: Köpte Biltema bromsbelägg till GSX-R1100:ans framhjul eftersom de var de enda att få tag på direkt utan beställning. Är nu inne på 3:e säsongen och har åkt 5-600 mil med dem, mest 20/25-mila max gas/broms-turer på småvägar runt stan.

Bromsar bättre än tidigare dyra märkesbelägg men vibrerar och låter lite just innan man stannar helt.

Slitage: Tillräckligt mycket kvar för att lätt klara morgondagens besiktning.

Gnisslar det kan du ju lägga på ett lager kopparpasta på baksidan av beläggen, brukar hjälpa.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
BUMP
Om det är någon som har åsikter om jacka o byxor från biltema, skriv gärna, jag är lite småsugen.
Det är ju bra billigt alltså.. :)

Har deras jacka såväl som byxa som jag använder för pendling och dylikt. Jackan är super. Sitter bra, har rygg, axel & armbågsskydd, har funkat i alla väder hittils, även vinterkyla. Har remmar längs midja och ärmar för justering av passformen, löstagbar hög krage och annat smått och gott som man vill ha. Klart bästa budgetalternativet!

Byxorna är gjorda i samma material, så även de tål väder och vind. Passformen är väl inte helt klockren, och knäskydden skulle behöva justeras utåt en smula, men de funkar till det som de är avsedda för.

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Gnisslar det kan du ju lägga på ett lager kopparpasta på baksidan av beläggen, brukar hjälpa.

Har kopparpasta bak på dem men det gnisslar ändå..:( Sedan så vibrerar det allan när man ska bromsa ner från 200+ men det kanske har och göra med att balansvikterna har ramlat av från framhjulet.
Dock så tar dem väldigt bra!

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Har kopparpasta bak på dem men det gnisslar ändå..:( Sedan så vibrerar det allan när man ska bromsa ner från 200+ men det kanske har och göra med att balansvikterna har ramlat av från framhjulet.
Dock så tar dem väldigt bra!

Börja med att gå igenom hjul och styrlager, kan även vara problem med skivorna.

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Börja med att gå igenom hjul och styrlager, kan även vara problem med skivorna.

Ja, jag vill inte tro att det är skivorna som spökar för det är så dyrt..:huvet
Hur kan man mäta upp om dem inte är skeva?

coda

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2007
Hoj
2014 Bandit 1250
För att återgå till hjälmdiskussionen: Här finns en utförlig beskrivning på vad man bör tänka på vid hjälmköp, det framgår också att en dyrare hjälm faktiskt ofta är bättre än en billigare.

kolla http://sharp.direct.gov.uk/
Trovärdiga tester utan försäljar-bullshit! När du hittat en hjälm du trivs med ska du begära att få provköra med hjälmen. Den hjälmen som sitter bra i affären kan sitta skitdåligt när du kör. Dessutom spelar ju ljud och drag in i ett hjälmköp.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ja, jag vill inte tro att det är skivorna som spökar för det är så dyrt..:huvet
Hur kan man mäta upp om dem inte är skeva?

Ta loss dem och lägg dem mot varandra så ser man om de är skeva.
Ofta så är nog inte skevheten problemet utan att de är olika tjocka på olika ställen.

Men om det är skivorna som är problemet så bör du känna det som en vibration i bromshandtaget snarare än i hela hojen, jag gissar på lagren.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska bort över helgen så jag hinner inte läsa igenom tråden.

Finns det någon recension av däckkrängarprylen?
Skulle behöva byta på måndag och tänkte testa själv så jag frågar om det är någon ide att handla på biltema eller om man ska kollla någon annanstans.

Köpte förresten på mig depåstöd där för ett par månader sen,funkar helt felfritt.

Bak med plattor,funkar men lite knövel att få upp,och bobinklykorna men dom var lite stora och klumpiga istället så dom kom ivägen för hjulmuttern när jag lyft.

Ska kapa lite i klykorna så det finns plats att lossa bulten hissad annars verkar det hålla,har suttit på hojen hissad och gjort ett stort antal lyft utan att det hänt något.

Stod på stöden i över en månad med så dom verkar fått till tillverkningen nu,fram blev det det för gaffelkronan,felfritt.

Henrik

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Ta loss dem och lägg dem mot varandra så ser man om de är skeva.
Ofta så är nog inte skevheten problemet utan att de är olika tjocka på olika ställen.

Men om det är skivorna som är problemet så bör du känna det som en vibration i bromshandtaget snarare än i hela hojen, jag gissar på lagren.

Tycker du är lite elak nu inför min frankrike resa...:huvet jaja, ska ta och kolla upp allt så man inte kör ihjäl sej. Tack för tipsen..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0