Biltema+mc=sant

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)
Någon här som har köpt deras Mc-ryggsäck?
Åker alltid till plugget med en helt vanlig väska runt nacken vilket inte känns allt för stabilt..

Vad är skillnaden mellan en vanlig lite slapp ryggsäck och en Mc-ryggsäck?

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Någon här som har köpt deras Mc-ryggsäck?
Åker alltid till plugget med en helt vanlig väska runt nacken vilket inte känns allt för stabilt..

Vad är skillnaden mellan en vanlig lite slapp ryggsäck och en Mc-ryggsäck?

Jepp, kör med deras rygga. Sitter fint på ryggen och drar eller sliter inte i axlarna som en mjukis har en tendens att göra. Inte heller i "högre" hastighet. Toppen att packa datorn (MacBook 13") i dessutom. Packnätet suger dock, alldeles för tight.

Kvaliten känns ok, inte som en Boblbee, men ok. Hittills under sisådär 400 mil så håller allt ihop =)

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Jepp, kör med deras rygga. Sitter fint på ryggen och drar eller sliter inte i axlarna som en mjukis har en tendens att göra. Inte heller i "högre" hastighet. Toppen att packa datorn (MacBook 13") i dessutom. Packnätet suger dock, alldeles för tight.

Kvaliten känns ok, inte som en Boblbee, men ok. Hittills under sisådär 400 mil så håller allt ihop =)

Är också nöjd med min, känns knappt att man har den på ryggen, pacak den full i öl.. 10kg? och körde 20 mil, inga som helst problem! sitter som ett smäck

SillyMilf

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2009
Hoj
kamel 2010
ni som har ryggsäcken, har ni puckel på stället eller inte? det är där jag är tveksam om det funkar.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Såg:tummenupp de säljer tankskydd med carbon look 40 kr Låter ju kanonbra

Är det någon som lyckats fästa dem på en tank?

Alla behöver inte penisförlängare för att få ligga. :7peta

Ska ta och testa biltemas styrhöjare på motarden, missat att de hade såna. Känns som för simpel grej för att kunna misslyckas med. :)

Där har vi en grej som jag skulle fundera över mer än en gång. Vad händer OM materialet spricker när du sätter ner hojjen efter en bakhjulsrepa?

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
För egen del så köpte jag stövlarna pga priset och att de såg helt ok ut och verkade ha hyfsade skydd.
Som någon annan påpekade så är de lite trånga i skaftet, men det funkar. Min dragkedja pajade efter jag använt dem några gånger, ingen höjdarkvalitet där...

Jag har definitivt inget ekonomiskt intresse i BT, men tycker att det är ett par helt ok stövlar får såna som inte vill betala tre gånger så mycket för en märkespryl. Det ska dock sägas att mina nästa stövlar inte blir från BT, utan av mer känt fabrikat.
Jag tog kortet i höstas och var snabbt tvungen att skaffa en komplett utrustning, så det blev stövlar, handskar och ryggskydd från BT.
Dessa saker med undantag från ryggskyddet kommer att bytas ut när ekonomin tilllåter.

Och vad sa BT när du reklamerade stövlarna...?

/KentW

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Jag har "racingstövlar" från biltema och tycker de är bra i passform samt temperatur, har aldrig frusit trots 5grader varmt och regn samt enkla strumpor, och inte blir det varmt på sommarn heller! tåpuckarna klarar lite slitage också :D

Snål som jag avr köpte även jag dessa stövlar i höstas körde 3 ggr med dem.... plockade fram dem nu i våras och typ 5 ggn iår gick dragkedjan sönder.... stövlarna ser ut som nya.....
Åkte till Biltema där jag köpt dem....

Idioterna frågade efter kvitto.....
De gav blanka faan i att titta på skicket......
Att de var istort sett oanvända......

Köpte nya alpin stövlar idag .....

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Där har vi en grej som jag skulle fundera över mer än en gång. Vad händer OM materialet spricker när du sätter ner hojjen efter en bakhjulsrepa?

Jag har sådana styrhöjare på min motard, materialet känns riktigt bra, billettfräst alu känns inte som det går att misslyckas med. Jag har även dragit de medföljande bultarna onödigt hårt utan några sträcktendenser.

Har dock inte kört så många mil, vi får se om de börjar sträckas med tiden.

Ozzi

Guest
Snål som jag avr köpte även jag dessa stövlar i höstas körde 3 ggr med dem.... plockade fram dem nu i våras och typ 5 ggn iår gick dragkedjan sönder.... stövlarna ser ut som nya.....

Självklart ska man ju ha kvittot om man ska klaga.:va

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00

Samma här, båda dragkedjorna är på väg att ge sig.
Än sålänge har båda flärparna (vad fan heter det?) gått sönder.
Dom man tar tag i och drar själva släden uppför kedjan med :gnissla

Sitter dock riktigt bra efter lite inkörning, formar sig väl.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Varning för strålkastare http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Huvudstralkastare-Twin/ de får ej godkänd ljusbild hos besiktningen.

När de där lyktorna kontrollerades vid bilprovningen testade man då en lampa i taget samtidigt som man höll för den andra? Om man inte skymmer ljuset från den ena lyktan så kan jag förstå ifall ljusbilden blir helt kacko i det där ljusprismat som finns på bilprovningen. På håll så spelar det ju dock ingen roll.

Rocklin

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
-03, Honda Hornet 900
Vet att många här påstår att Biltemas verktyg inte går att jämföra tex med kamaza och andra lite dyrare märken. Men se de stämmer taskit de. Kul att läsa de äldre inläggen i den här tråden eftersom att det kommit ganska många konsumenttester på genom åren som visar på att biltema inte är så jädra dåligt. Vet dom som tävlar inom motorsport som dagligen under säsongen använder sig av biltemas verktyg och är skitnöjd. Då menar jag inte Gubben Andersson som tävlar med sig själv till brevlådan och hämtar tidningen på morgonen. Skruvar rätt ofta själv med biltemas verktyg, funkar klockrent. Men jag tror man ska skilja på en mycket viktig grej. Biltema billigt och biltema dyrare. För går man och snålar och köper det billigaste som till och med biltema har att erbjuda, ja då blir det inte bra..... Men köper man biltemas egna verktyg av deras dyraste sort så är det inga problem. Jag har glödgat och värmt och släggat och allt möjligt på mina nycklar. Dom håller formen klockrent, inga nycklar har heller spruckit eller på annat sätt gått sönder. Spärrskaften känns lite väl fläskiga att hålla i men man har vant sig. Gillar dock dom från förr i världen som var helt i stål, lättare hålla rent kändes de som.
Sen finns det ett väldigt färskt hjälmtest där biltema fick fullt godkänt. 3-4 plats nånstans. Med tanke på att dom testade alla ledande tillverkare så innebär det att flertalet "märkes"hjälmar fick taskiga betyg. Sen att biltemas hjälmar är ruggit fula, ja de är en annan sak....

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Köpte biltemas större topbox . Tyckte den kändes OK i butik . Hade dom lagt ner lite mer på låset så hade den varit OK istället så blir man bara irriterad varje gång man skall stänga den då man får bråka med den NÄSTAN varje gång . Kommer absolut inte köpa en sådan igen .

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Köp inte biltemas billigaste betong-borr (5 st för typ 23:).. eller jo, ni kan köpa dem om ni endast ska borra 5 hål i olika storlek.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån som testat biltemas 520 kedja på bana eller gata?

vet att deras 530 kedja duger gott o väl till en gixxer 1000 turbo men inte läst nåt om deras 520 kedja.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08

vet att deras 530 kedja duger gott o väl till en gixxer 1000 turbo men inte läst nåt om deras 520 kedja.

Verkar vara ojämn kvalitet på kedjorna... Jag körde ca 100h motard/grus/enduro med en biltemakedja på ktmN innan den va slut.. Medans pappas nästan nya kedja gick av mitt i en länk i djup snö efter bara någon timme.

Det har dock hänt för mig också fast på en RK-kedja :näsblod

Så i framtiden betalar jag hellre Biltema för något som kanske håller än RK för något som kanske håller :)

Så... köp en.. Men behåll kvittot!:tummenupp

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Borde ju vara en lågoddsare att de är tillverkade på exakt samma fabrik. DVS exakt samma kvalitét eller avsaknaden av den samma.

Hängde på en Biltema 520 på en tidigare hoj, den klarade 500 mil i nyskick innan jag sålde den. Efter det vet jag inte.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Använder Biltemas 420(?) kedja men det är på en 125:a så det är ju inte direkt någon kraft. Har haft den ett bra tag nu.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån här som kör mycket bana och testat 520 kedjan då?

Verkar vara ojämn kvalitet på kedjorna... Jag körde ca 100h motard/grus/enduro med en biltemakedja på ktmN innan den va slut.. Medans pappas nästan nya kedja gick av mitt i en länk i djup snö efter bara någon timme.

Det har dock hänt för mig också fast på en RK-kedja :näsblod

Så i framtiden betalar jag hellre Biltema för något som kanske håller än RK för något som kanske håller :)

Så... köp en.. Men behåll kvittot!:tummenupp

precis, kan vara mycket som spelar roll. men varför betala mer när oddsen är detsamma.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...