Biltema+mc=sant

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Jag har "racingstövlar" från biltema och tycker de är bra i passform samt temperatur, har aldrig frusit trots 5grader varmt och regn samt enkla strumpor, och inte blir det varmt på sommarn heller! tåpuckarna klarar lite slitage också :D

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har "racingstövlar" från biltema och tycker de är bra i passform samt temperatur, har aldrig frusit trots 5grader varmt och regn samt enkla strumpor, och inte blir det varmt på sommarn heller! tåpuckarna klarar lite slitage också :D

Vafan, denna odelade hyllning måste härstamma från någon med ekonomiskt intresse i BT

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Triumph Street Triple -08
Vafan, denna odelade hyllning måste härstamma från någon med ekonomiskt intresse i BT

För egen del så köpte jag stövlarna pga priset och att de såg helt ok ut och verkade ha hyfsade skydd.
Som någon annan påpekade så är de lite trånga i skaftet, men det funkar. Min dragkedja pajade efter jag använt dem några gånger, ingen höjdarkvalitet där...

Jag har definitivt inget ekonomiskt intresse i BT, men tycker att det är ett par helt ok stövlar får såna som inte vill betala tre gånger så mycket för en märkespryl. Det ska dock sägas att mina nästa stövlar inte blir från BT, utan av mer känt fabrikat.
Jag tog kortet i höstas och var snabbt tvungen att skaffa en komplett utrustning, så det blev stövlar, handskar och ryggskydd från BT.
Dessa saker med undantag från ryggskyddet kommer att bytas ut när ekonomin tilllåter.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Kör med Biltemas crosskläder. funkar minst lika bra som alla andra crosskläder som e dubbelt så dyra. alltså byxa och tröjan.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
biltema? snarare feltema hehe :)

E depåstöden bra från biltema? :va måste ju ha ett

Last edited:

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Någon som har provat Biltemas sadelväskor?
Var inne och klämde på de tidigare idag och de verkade helt ok, men frågan är hur hållbara de är?!

Jag har kört ett par hundra mil med dem på semestrar med varierande mängd packning i dem. Har nog haft dem i fyra år tror jag. Tycker de funkar bra, de har iaf inte gått sönder för mig, och de är ju inte så dyra heller...

:tummenupp

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
H3dlund skrev:
Alla behöver inte penisförlängare för att få ligga. :7peta

Ska ta och testa biltemas styrhöjare på motarden, missat att de hade såna. Känns som för simpel grej för att kunna misslyckas med. :)

Styrhöjaren funkar kalas. Har det på crossen.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
biltema? snarare feltema hehe :)

E depåstöden bra från biltema? :va måste ju ha ett

Har haft det bakre i 2 år och är nöjd. Speciellt för priset.

Skulle dock inte ställa hojen på det för vinterförvaring, men det är jag det. Anväder det vid tvätt och kedjespänning/smörjning.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Mitt depstöd från biltema som lyfter från styrkronan veck sig idag och smälldes upp så framskärmen gick i två delar, hjulet var av monterat men tur nog hindrade några verktyg på backen depåstödet att helt flyga åt helvete då de hindrade hjulet att rulla vidare.

Det som veck sig var armen som man trycker in under styrkronan, nu är jag så förbannad och vill ha tips och råd att få biltema att ersätta mig en ny framskärm och ny depåstöd eller pengarna tillbaks. Vad kan jag kräva av dem, ska jag ta mig till deras kundservice eller kontakta högsta hönset?

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
KTM 660 04
Mitt depstöd från biltema som lyfter från styrkronan veck sig idag och smälldes upp så framskärmen gick i två delar, hjulet var av monterat men tur nog hindrade några verktyg på backen depåstödet att helt flyga åt helvete då de hindrade hjulet att rulla vidare.

Det som veck sig var armen som man trycker in under styrkronan, nu är jag så förbannad och vill ha tips och råd att få biltema att ersätta mig en ny framskärm och ny depåstöd eller pengarna tillbaks. Vad kan jag kräva av dem, ska jag ta mig till deras kundservice eller kontakta högsta hönset?

Personligen hade jag tagit med trasiga depåstödet, kvittot på det samt trasiga delarna och åkt och pratat med butikschefen på inköpsstället. Förhoppningsvis är han tillräckligt begåvad för att inse att butiken bör ersätta dig.

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750

De är tyvärr inte börsnoterade, men mitt omdöme om stövlarna kvarstår! Om jag ska "klaga" på något så är de kanske inte så styva som 3-4ggr så dyra stövlar, men som sagt, bekväma!

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Depåstöd Biltema Fram
Köpte ett till SM:en, tyckte det var skit innan den fått smaka på svetsen. :)

För brett för gaffeln så det blev max utstick + nästan lite till på piggarna, rören böjde sig oroväckande så jag bröt ihop det så det passade med piggarna i läget längst in men då blev dom väldigt bakåtvinklade istället.
Kapade och vred rören som går uppåt så allt blev rakt och fint, betydligt stadigare men litade inte riktigt på stödet ändå.
Svetsade in snedstöttor för att styva upp allt och nu blev det stadigt.

Bifogat

• Biltema_fram_1.JPG
    Biltema_fram_1.JPG
    239.1 KB · Visningar: 117
  • Biltema_fram_2.JPG
    Biltema_fram_2.JPG
    178.7 KB · Visningar: 100

Ozzi

Guest
Depåstöd Biltema Fram
Köpte ett till SM:en, tyckte det var skit innan den fått smaka på svetsen. :)

För brett för gaffeln så det blev max utstick + nästan lite till på piggarna, rören böjde sig oroväckande så jag bröt ihop det så det passade med piggarna i läget längst in men då blev dom väldigt bakåtvinklade istället.
Kapade och vred rören som går uppåt så allt blev rakt och fint, betydligt stadigare men litade inte riktigt på stödet ändå.
Svetsade in snedstöttor för att styva upp allt och nu blev det stadigt.

Snedstöttorna sitter definitivt inte i vägen, tycker däremot att det NÄSTAN ser ut som att hojen kan ramla framåt på stödet, skulle vilja ha lite mer bakåtlut, om du fattar vad jag menar.:tummenupp

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Snedstöttorna sitter definitivt inte i vägen, tycker däremot att det NÄSTAN ser ut som att hojen kan ramla framåt på stödet, skulle vilja ha lite mer bakåtlut, om du fattar vad jag menar.:tummenupp

Förstår vad du menar, bilden är lite felvisande pga. den är tagen lite framifrån men du har rätt i att det skulle inte skada med lite mer vinkel. :tummenupp

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Vad tror ni om biltemas vajerlås med larm? Kanske är lätt att bara mosa larmdelen med lämpligt verktyg innan man kapar själva vajern?

http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/MC-larm/

HEHE, med tanke på att din hojstatus visar ingen hoj, kan man ju undra varför du egentligen ställer frågan, sugen på en som har ett sånt lås kanske??? :)

Oavsett anledning tror jag precis som du säger att de e för lätt att "slå sönder", det är ju trots allt biltema.......

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Köpte precis biltemas bakre depåstöd, bobiner och bobinfäste till depåstödet. På med loctight på skruvarna till bobinerna men när jag skulle montera i bobinfästen på depåstödet så var det bara en som gick i. På den andra sidan var fyrkantröret som man sätter in bobinfästet i så dåligt svetsat att rotsvetsen gick in så långt att det inte gick att stoppa in det. Blir att ta med till jobbet och slipa ner svetsen lite.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0