dOLKO
Erfaren
Ja vad säger man..? Biltema är väl bra men som vanligt får man väl vad man betalar för. Iblandgör man klipp men oftast inte
Men som någon skrev, dom har bra verktyg åxå.
Men som någon skrev, dom har bra verktyg åxå.
abethebabe skrev:2301906gekås säljer gammal renad olja likaså biltema= skitolja, varför tror du att dom e så billiga
TinaTjejen skrev:2301847De har samma märke
Men: Klövermjölk= Biltema
Arla/Milko o.s.v.= kvalität
Inte svårt att gissa vilka som blir lidande av lågt pris på mjölk.
Billig parfym, billiga bilar, billig mat.
Smarta val??
EDIT: Klövermjölk är inte SÄMRE mjölk, annat än för producenterna då de får sämre betalt.
Niklasinorr skrev:2301965Min sambo var på Norrmejerier på studiebesök nyligt, precis när dom lanserade billig mjölk för att möta konkurrensen från b la Klöver.
Vilken mjölk tror ni hälldes i "lågpriskartongerna"? Exakt samma mjölk som i normalpriskartongerna...dessutom så fylldes den värsta konkurrenten Arlas förpackningar på samma transportband, återigen med samma mjölk...
Men klöver kanske använder sämre kor för sin mjölk?
Den som blir lidande är ju våra inhemska producenter, dvs vi själva eftersom det är vi som står vid transportbanden och jobbar, dvs fler jobb försvinner utomlands...snacka om att binda ris för egen rygg...
Vi konsumenter köper ju bevisligen den billiga mjölken från Klöver, annars så hade den inte funnits i butiken...
stefur skrev:2304213Har man blitema-olja i sin hoj så kan man inte var rädd om den.
Jag kan ha biltema-luftfiler till min opel -72 men.......................................................................................................................................................
Skrämmande att någon testar det billigaste blodet som finns till sin pärla!!!
Dra gränsen några snäpp högre så överlever både du och hojen några säsonger till.
abethebabe skrev:2302881newstead skrev:2302679lugnt in gnetne snåle bastard fortsätt ni å köp eran renade spillolja
Biltema
Statoil
'Typiska data.'
Notera de nästan identiska värdena. Notera också de nära på identiska hanteringsråden. Vem tror du tappar olja till Biltema? Och nej, det är inte mer spillolja än Motul eller Repsol.
Jag gjorde ett helt ovetenskapligt test på min VTR för något år sedan. Körde först ett par hundra mil med Statoil Racingway och bytte sedan till Biltema Racing (efter att ha läst alla oljetrådar). Körde ytterligare ett par hundra mil innan ännu ett oljebyte. Därefter jämförde jag spilloljorna och även de nya oljorna. Återigen 100% ovetenskapligt och 100% amatörmässigt. Det var helt omöjligt för mig att skilja på oljorna (inga mätinstrument användes). Ingen av spilloljorna var som vatten. Doft, färg, viskositet och smak (Yummmie! ) var "normal".imaster skrev:2304263Notera de nästan identiska värdena. Notera också de nära på identiska hanteringsråden. Vem tror du tappar olja till Biltema?
stefur skrev:2304246Visst är jag som andra att det som kostar mer måste vara bättre men mina erfarenheter av biltemas olja är annan temperatur på motorn mer oljud (tunnare/mindre smörjning) ...
edit:
Övertygar ni mig om motsatsen så är jag med.
Tycker själv att oljan är alldeles för dyr då jag byter med jämna mellanrum för att hålla motorn i trim
edit2:
köpte biltemas luftfilter till bilen förra veckan och det är inget pappfilter utan ett skumgummifilter med plåtnät runt.
Vilket är bevisat mycket sämre än pappfilter.
hmmm..........
tar gärna en motbevisning så jag törs sätta i mitt nya luftfilter i bilen och slipper köpa nytt.
Dr.Bike skrev:2304231Helt rätt igen - och det är samma med Biltemaoljan.
Produceras naturligtvis inte av Biltema själva, utan i ett större känt Svenskt raffinaderi (gissa vilket ) hälls sedan i olika förpackningar.
EN för de blåögda trångsynta som VILL betala mer, för det har de lärt sig att uttala som ett mantra: Dyrt = bra.
Sen att man halar fram tekniska specar, och VISAR att: Denna produkt A = B spelar ingen roll. Öronen är stängda.
Liknar religionsdebatten - och är lika fnoskigt.
En ANNAN förpackning för de mer vidsynta som kan tänka sig köpa en bra produkt till ett ännu bättre pris...
Men (som jag alltid sagt) man måste VETA vad man köper.
Allt är inte guld som glimmar, och alla billiga oljor är inte bra.
TÄNK (I have a dream) om de intoleranta ville lyssna.
Däremot (visserligen en annan debatt) har Niklasinorr och Tinatjejen HELT rätt i att när vi röstar med plånboken, så kan Svenska jobb ligga i vågskålen.
Ett aktivt val vi alla kan göra.
Exakt vad VET du stefur, om Biltemas oljor?
Enlighten us, Bitte!
Wesst skrev:2304697Något som jag har funderat länge på är: hur vågar Motul m.fl. ta ut sådana rövarpriser som dom gör Tänk om ett helt vetenskapligt test skulle utföras och resultatet av det skulle ofelbart visa....det finns överhuvudtaget inga kvalitetsskillnader alls mellan dyra & billiga oljor (syftar främst på Biltema v.s Motul m.fl.). Skulle då t.ex. Motul fortfarande kunna försvara sina hutlösa priser??? Vad jag försöker säga är hur f-n vågar "Dyroljorna" riskera att ett sånt test offentliggörs?...Har ett sånt test redan gjorts, ja då kan man bortse från ovanstående Jag tillhör f.ö. en av dom idioterna som kör Motul, eller fått "påhälsning därbak av elefanter" som en mogen herr Andersbrink uttryckte det.
Wesst skrev:Vad jag försöker säga är hur f-n vågar "Dyroljorna" riskera att ett sånt test offentliggörs?
Nu är ju inte oljetråd 1 & 2 min bibel även om det är bra läsning, de finns ett liv utanför oljetrådarna också. Alltså menar du att jag får svar på mina funderingar om jag läser dessa trådar igen?andersbrink skrev:2304944Utöver Hästens, jämför t.ex. Shell V-Power. Allt går att sälja med mördande reklam. Kan dock konstatera att av alla mina motorras har inte motorolja varit en av ingredienserna utan andra mekaniska påfrestningar. Orkar man inte läsa oljetråd #1 och #2 får man finna sig i att bli tagen där bak av en elefant.
timm skrev:2301990
# luftkompressor (orkar ej dra runt då tempen är under +10)
Wesst skrev:2304974Nu är ju inte oljetråd 1 & 2 min bibel även om det är bra läsning, de finns ett liv utanför oljetrådarna också. Alltså menar du att jag får svar på mina funderingar om jag läser dessa trådar igen?
Niklasinorr skrev:2307076Saxat från Vi Bilägares "felanmälanssida", kolla åtgärden...
Modell: S70 Årsmodell: 2000
Fel: Ojämn tomgång.
Kommentar: Svårt att hålla stabil tomgång när man stannar, t.ex. vid trafikljus. Ibland tjuvstannar bilen och ibland går varvet upp till 1400 v för att sedan bli normalt.
Åtgärdat, när/var: Bilbolaget Sundsvall Rengöring av spjällhus,laddning nya programvaror. Verkar avhjälpa problemet. Kör OK/Q8 helsyntet.Rekommenderas ej av Volvo. Bilbolaget anser att Mobil 1 SKA/måste användas för att undvika detta problem.
Wesst skrev:2304697Något som jag har funderat länge på är: hur vågar Motul m.fl. ta ut sådana rövarpriser som dom gör Tänk om ett helt vetenskapligt test skulle utföras och resultatet av det skulle ofelbart visa....det finns överhuvudtaget inga kvalitetsskillnader alls mellan dyra & billiga oljor (syftar främst på Biltema v.s Motul m.fl.). Skulle då t.ex. Motul fortfarande kunna försvara sina hutlösa priser??? Vad jag försöker säga är hur f-n vågar "Dyroljorna" riskera att ett sånt test offentliggörs?...Har ett sånt test redan gjorts, ja då kan man bortse från ovanstående Jag tillhör f.ö. en av dom idioterna som kör Motul, eller fått "påhälsning därbak av elefanter" som en mogen herr Andersbrink uttryckte det.
stefur skrev:2310674Fortfarande så skulle jag aldrig köra på biltemas motorolja när jag och vänner och bekanta genom åren köpt tillbehör och verktyg som inte har hållit måttet och gått sönder.
Möjligt att biltemas olja funkar men skulle aldrig chansa när så många av biltemas produkter håller så låg kvalité.
Många av biltemas verktyg och tillbehör är löjligt billiga och när dom ofta falerar så förstår man varför.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |