Biltemaolja Förstörde Min Mc

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Dr.Bike skrev:
2306964 Om du byter ut den tjocka assfaltsliknande geggan i kompressorns vevhus till en mer lättflytande kompressorolja... så ska du se att det funkar.
Du kan knappast lasta Biltema för att tillverkaren har hällt i denna tjära.
.....massor med text

Det är klart jag lastar Biltema! Det är ju de som sålt kompressorn utan att upplysa om att den kanske inte fungerar i ett normalt svenskt, kallt garage trots att den är splajsas ny... :tungan

Jag ska göra som du sa; byta smörja i den. Förvisso tycker jag inte att gojan känns speciellt "asfaltig" när jag kollar på stickan, men det kan ju vara värt ett försök. Jag får väl återkomma till hösten/vintern när det blir kallt igen - om jag kommer ihåg det. Tack för tipset! :tummenupp

Dr.Bike

Guest
timm skrev:
2310903 Det är klart jag lastar Biltema! Det är ju de som sålt kompressorn utan att upplysa om att den kanske inte fungerar i ett normalt svenskt, kallt garage trots att den är splajsas ny... :tungan

Jag ska göra som du sa; byta smörja i den. Förvisso tycker jag inte att gojan känns speciellt "asfaltig" när jag kollar på stickan, men det kan ju vara värt ett försök. Jag får väl återkomma till hösten/vintern när det blir kallt igen - om jag kommer ihåg det. Tack för tipset! :tummenupp

Nema problema! Glöm inte rapportera hur det gick! :)

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Oops skrev:
2296698 :tungan Lite Expressen vinkling på rubriken. Tog ut hojen i våras o såg att sadeln blivit lilafärgad, den är normalt blå.
Det lila var där jag suttit, hade säsongen innan oljat in byxorna med Biltemas skinnolja. Kunde inte då märka att det var ngt överskott av olja, inte så jag gled runt på sadeln. Iofs är det lätt hänt att man tar i lite för mkt när man gnider in sig :rolleyes: . Tycker ändå inte oljan skall vara sån att sadeln påverkas övht av oljan.
(har inga bevis att det skall vara skinnoljan som gjort detta men kan icke komma på ngt annat det skulle kunna vara).

Kan bara säga att mina vita boots blev lilafärgade med läder_TVÅL_en. Färgen blev till lila i alla små repor som finns i lädret. Däremot blev det vitt som f där det inte var några repor.. Men jag använder det inte mer iaf :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har använt deras lädertvål och läderbalsam i flera år och inte sett missfärgningar på varken handskar, skinnställ, stövlar eller sadlar. Du kanske har ett allvarligt fall av pungsvett? :D

Oops

Snart i ett dike nära dig
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
Nu så
Neutral skrev:
2311072 Jag har använt deras lädertvål och läderbalsam i flera år och inte sett missfärgningar på varken handskar, skinnställ, stövlar eller sadlar. Du kanske har ett allvarligt fall av pungsvett? :D
Jo det är ju sant, men det gjorde jag redan säsongen innan, så missfärgningen borde ha kommit tidigare.

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Niklasinorr skrev:
2307076 Saxat från Vi Bilägares "felanmälanssida", kolla åtgärden...:)

Modell: S70 Årsmodell: 2000

Fel: Ojämn tomgång.

Kommentar: Svårt att hålla stabil tomgång när man stannar, t.ex. vid trafikljus. Ibland tjuvstannar bilen och ibland går varvet upp till 1400 v för att sedan bli normalt.

Åtgärdat, när/var: Bilbolaget Sundsvall Rengöring av spjällhus,laddning nya programvaror. Verkar avhjälpa problemet. Kör OK/Q8 helsyntet.Rekommenderas ej av Volvo. Bilbolaget anser att Mobil 1 SKA/måste användas för att undvika detta problem.

Haha, komiskt så det smäller om det :)
Jobbar på volvo själv så jag vet verkligen vilken skit de snackar om.

Sedan kan tilläggas att volvo rekommenderar Castrol, som koksar nå jävulkst. Vevhusventilationen sätter igen sig stup i ett på Volvobilarna.

Extra roligt är att jag jobbar på "grannverkstaden" till Sundsvall :)
Var hittade du den här länken? Måste in och läsa mer :)

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Dalan skrev:
2317952 Haha, komiskt så det smäller om det :)
Jobbar på volvo själv så jag vet verkligen vilken skit de snackar om.

Sedan kan tilläggas att volvo rekommenderar Castrol, som koksar nå jävulkst. Vevhusventilationen sätter igen sig stup i ett på Volvobilarna.

Extra roligt är att jag jobbar på "grannverkstaden" till Sundsvall :)
Var hittade du den här länken? Måste in och läsa mer :)

www.vibilagare.se
Gå in under "Felanmälningar". Idiotiskt system där en massa nötter kan skriva in fel och bemötande på olika bilar och verkstäder. Tanken är god men systemet felar i sej eftersom respektive verkstad kan hängas ut utan en chans att få förklara sej, lite grann som på Sporthoj:)
Felstatistiken haltar också rejält eftersom det bara är vissa bilägare (och märken) som redovisas, plus att det är en massa dyngfel som inte är riktigt relevanta...kul läsning dock :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...