Biltemas batterier?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tjena.

Nu är det så att mitt batteri i hojen är helt slut så jag tänkte köpa ett nytt. Tänkte vara lite snål och köpa ett på biltema. Är det att vara dumsnål lr funkar dom? Har främst kollat på deras gelbatterier då det känns lite lyxigare och bättre? stämmer min hypotes lr e de bara skitsnack?

om det nu är så att det bara är idioti att köpa batteri på biltema, finns det nåt annat ställa i gbg som har, och är snabba. alltså är inte internet något alternativ.

tackar på förhand // Linus

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Jag har kört med biltemas gelbatteri en sommar nu och det har funkat kanon! Har underhållsladdat det under vintern så jag hoppas det funkar även i sommar...

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Street Triple, 2009
Det är lugnt.. Köpte ett batteri från biltema förra året och det har funkat utan problem. Så det e bara att köpa!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Jag har köpt mitt på biltema och det funkar fint.

Köpte inte ett gel för det fanns inget med rätt styrka som hade rätt mått så det fick bli ett vanligt. :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Finns tidigare trådar i ämnet där 9 av 10 påstår att det är det sämsta valet du kan göra. Själv kör jag med biltema på alla hojar men du riskerar att få ett måndags exemplar som efter ett tag bara lägger av. In med kvitto och batteri och få ut ett nytt, har du tur så håller det och funkar bra eller så byter du tills du får ett som gör. Det är så det funkat för mig, känns som ett lotteri att köpa batteri på biltema men jag har inget emot dem när man får ett bra exemplar.

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
funkar säkert på hojar som inte vibrerar mitt höll 1-2timmar.Fast det var ju på en motard....

andersy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa 2001
Mitt höll i 2 månader fick ett nytt det höll i 1månad, köpte sen ett på Micro, dom håller bättrehar hållt nu i 2år

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Någon som har någon koll på hur många Ampere de ska ligga på? lr ska jag behöva gå ut å kolla igen? :D

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Tänk på att Biltemas batterier får sitta med en max lutning på 45 grader.....:)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tänk på att Biltemas batterier får sitta med en max lutning på 45 grader.....:)

mitt sitter nästan helt rakt så det är nemas problemas.

JAg va ute å kolla nu å de stog "3 Ah 10 A(en)" på batteriet.
Vad innebär detta? tänker framförallt på 10 A(en)

Edit: kollade nu på om man skulle köpa Gel lr SMF. SMFbatterierna finns bara med 2,5 rest 4 Ah och jag skall ha 3. spelar detta någon roll och vilket skall jag köra på? Är det värt att lägga 50 spänn till för ett Gel? hehe tror jag kan svaret på den frågan när jag tänker efter:D

Last edited:

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Någon som har någon koll på hur många Ampere de ska ligga på? lr ska jag behöva gå ut å kolla igen? :D

Tja jag köpte en igår , satte den på laddning kl 17 igår med min Optimate III , kollade av den för en timme kl 18 då var den på 13,82 =)

Så den blir nog bra !!

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag köpte ett Gel-batteri från Biltema i höstas till min 640 sm. Har haft laddaren på min andra hoj, och när jag nu skulle testa att starta upp 640:n så fick jag mala lite innan den behagade starta och de orkade batteriet med utan problem, trots att det inte fått någon underhållsladdning under hela vintern.

Så mitt tips är att du gott kan köpa ditt batteri från biltema.:tummenupp

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tack för alla svar dudes. får bli ett biltemabatteri. drar nog dit å shopas imån.

Ha d bra allihop. // Linus

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Hoj
Gixxer 750
Jag köpte ett Yuasa för 820:- på AVAmc i juli 05 och använder Optimate III laddare på vintern åxå inhandlat på AVAmc nu när det var dax att starta så fanns det ingen kräm i batteriet, har varit i kontakt med AVAmc men det finns ingen garanti kvar, så för min del blir det batteri från Biltema, då kan jag byta varje säsong:)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag köpte ett Yuasa för 820:- på AVAmc i juli 05 och använder Optimate III laddare på vintern åxå inhandlat på AVAmc nu när det var dax att starta så fanns det ingen kräm i batteriet, har varit i kontakt med AVAmc men det finns ingen garanti kvar, så för min del blir det batteri från Biltema, då kan jag byta varje säsong:)

fan va rötet. 820 spänn åt helvete. då e de värt å riskera å få ett måndagsexemplar från biltema:D

ON_mille

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
RSV Mille -99
jag kan rekomendera biltemas gel batterier, min startade efter det varit inkopplat i 3månader utan laddning va inga problem alls:tummenupp

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Biltemas Gel-batterier är utmärkta, har sådana i nästan alla motorcyklar här hemma och än så är där bara ett som rasat och det rasade pga att laddningsregulatorn sa upp sig och matade batteriet med 30V tills det kokade....

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag kör med Biltemas gel-batteri, och det funkar utmärkt! Köpte direkt när Biltema började sälja dem, och det har hållt sedan dess! Finemang!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Har hållt länge, biltema gel. Se till att batteriet har en bra laddning i affären så att det intestått länge på hyllan och laddat ur = mindre bra.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln