Biltemas Depåstöd?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Oppsan!?
Lägg gärna upp en bild på den adapter som gett vika. Jag monterade på mina för ett par dagar sedan och funderade lite över var brickan skulle vara.
Har ännu ej provat stödet så jag (fler kanske) är tacksam om du vill visa med en bild hur adaptern gett vika.
Den som monterad adaptern som visas på Biltemas hemsida har inte monterat brickan över huvud taget.


vilken bricka:va
 

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Nja, ibland bedrar skenet... Vad jag har hört så är biltemas depåstöd lite rangliga.

Fram depåstödet är rangligt! Men det åtgärdarde jag genom att svetsa ett rör från ena hjulet till det andra så blev det väldigt bra, Bak depåstödet tycker jag är väldigt stabilt!
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det främmder depåstöder är rangligt! Men det åtgärdarde jag genom att svetsa ett rör från ena hjulet till det andra så blev det väldigt bra, det bakre depåstödet tycker jag är väldigt stabilt!


rangligt e ju bara förnamnet, mina grannar undrade va fan jag höll på med där ute igår och nu har man fått sig ett par repiga gaffelben på köpet, jävla skittema:mad: skadan e ju redan skedd men att stabilisera upp det som du gjort kan ju vara e bra idé
 

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
rangligt e ju bara förnamnet, mina grannar undrade va fan jag höll på med där ute igår och nu har man fått sig ett par repiga gaffelben på köpet, jävla skittema:mad: skadan e ju redan skedd men att stabilisera upp det som du gjort kan ju vara e bra idé

Jag fick inte klart för mig vart stödet gick sönder för dig var det vi den röda pilen? Det gröna sträcket visar vart jag svetsade röret...:yoparty OBS: Tänk bara på att inte röret sitter för långt fram och för långt upp för då tar det i däcket!!!
 

Bifogat

  • 82-331_l.jpg
    82-331_l.jpg
    13 KB · Visningar: 403
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag fick inte klart för mig vart stödet gick sönder för dig var det vi den röda pilen? Det gröna sträcket visar vart jag svetsade röret...:yoparty OBS: Tänk bara på att inte röret sitter för långt fram och för långt upp för då tar det i däcket!!!


det var en av dessa (adapter) som gav vika, riktigt jävla klena VARNING utfärdas:mad:
 

Bifogat

  • biltemabajs.jpg
    biltemabajs.jpg
    43.6 KB · Visningar: 156

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Jag har också både bak och fram från biltema. Har använt dom några gånger och tycker att dom funkar hur bra som helst. Bakre är lite svårt att få på men när det sitter så sitter det bra. Har inte upplevt att det främre är instabilt men däremot är piggarna i trubbigaste laget som någon sa.
 

biker-bandit

www.banditmovie.org
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Hayabusa 2008, Suzuki B-King
passa på att köpa dig depåstöd där, funkar as bra.

men är du skeptiskt så kan du lägga på 1000 kr och köpa ett valtermoto i stället, så får du en stilig röd färg i stället,

kostnadsfråga=)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Det är ju jättebra om man blir nöjd men detsamma gäller nästan om man inte blir det. Köper du ett stöd för 200 kr ska man inte räkna med samma kvalitet som de dyrare för det är det inte. Gnäll inte om hojen ramlar efter en lång förvaring på stöden, vet av en väns erfarenhet att vinterförvaring på deras stöd, att de böjer ner sig av tyngden efter en längre tid eller att sätta sig på hojen när den står på stöden kan vara en väldigt dum ide. Detta gäller bevisligen inte alla eftersom många trots allt är nöjda.

Man får vad man betalar för (dessutom är det skönt med ett främre stöd som lyfter i styrkronan, bättre frihet vid arbete med hojen)
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Kollade lite på ett främre stöd, såg ut att vara bra skit, speciellt med tanke på 199:-

Njaaa... Lite vekt känns det när man lyfter en TUNG hoj. Jag har sett att fyrkantsrören som dubbarna sitter på viker sig lite när man lyfter hojen, så jag skulle nog inte våga lämna den med framhjulet avplockat. Däremot för tvätt m.m. duger stödet utmärkt.
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
179:- kostar fram om jag inte minns fel!

Varför skulle man vilja sitta på hojen när den står på depåstöd?? :confused:

Bra tips dock att de kan vika sig efter lång förvaring, ska hålla koll i vinter!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kollade lite på ett främre stöd, såg ut att vara bra skit, speciellt med tanke på 199:-


tänk inte ens tanken på att köpa biltemas framstöd, funkar inte alls till våra hojar, dock funkade den hyfsat när jag "palla" upp syrrans hornet (dock fick jag ha en till hjälp som höll hojen under tiden jag bytte framhjulet pga att jag kände att det inte var att lita på till 100%) men då behövde jag inte använda mig av biltemas bajsklena adaptrar som du å jag måste ha då vi inte har några håligheter under gafflarna
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top