Biltemas Depåstöd?

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Japp! e svaret på första frågan och Nope! (Tyvärr) på den andra... Jag löste det genom en svetskunnig polare. Tog bara ut en bild från nätet på ett stöd för våran hoj och mätte upp innerdiametern på bakaxeln och hur högt det behövde lyfta från backen. Sen svetsa han ihop ett åt mej på en kafferast!

Lycka till!


Har tänkt länge att jag ska göra et depåstöd, men vet inte riktigt hur jag ska få stången som går igenom navet stabil nog..

Du har inte någon bild på hur din ser ut?
 

BigT

Guest
Biltema depåstöd

Köpte Biltemas depåstöd för ett tag sedan. Det funkar fint för mina ändamål: smörja och spänna kedjan. På min hoj finns bobbinerfästena på svingens undersida, dessa gör att hojen inte kan glida bakåt på stödets gummin och jag tycker nog att hojen står stadigt. Nu väger den ju inte så mycket, runt 190 kg tror jag, så det kanske är annorlunda för er som har tyngre järn.

Att stödet skulle kollapsa känns något osannolikt, ni som som använt stödet i större omfatting kan väl fylla på med era erfarenheter. :fakta :)
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
tycker själv depåstödet fram, på verktygsboden ser mer hållbar ut än det på biltema, eller är det bara jag?

så om det blir ett depåstöd fram, så blir det nog ett där ifrån. "bara dom är ställbara!?, vet ju inte om det passar till min honda.. :va

har ett bak, av märket TWR Peformance och det är ett rejält enkesving ställ, och det funkar bra som fan. :)
Jag måste nog säga att verktygsbodens depåstöd ser förvillande lika ut de Biltemastöd jag har hemma. Allra helst framstödet är av samma profil och samma typ av "piggar" att sätta framgaffeln på. Bakstödet är rätt likt det med, fast å andra sidan är de rätt lika andra stöd också.

Jag har ett par bikelift hemma som jag har lånat också och håller man i stöden känns de rätt lika med ungefär samma vikt.

Jag har haft min hoj ståendes på dem i en månad nu utan att det har hänt något. Brukar gå ut och kolla ibland pga diskussionen här på tråden och än så länge har inget hänt.

Det enda som stör mig just nu är att jag har hajfena på hojen och det blir ett jäkla meck att få dit gummiklackarna. Skulle vilja ha klykor men att köpa såna så kostar dom lika mycket som hela stödet och då hade jag kunnat köpa ett dyrare stöd på en gång. Jag vet jag är en snåljävel....:mad:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hmm kanske.. Jag fick för mig att hjulen är i marken hela tiden så man kan flytta på åbäket om man vill.

beror väll på vad för typ av tillvärkare av depåstödet. mina hjul ligger inte i men om jag släpper ner hojjen lite så tar hjulen i å man kan rulla på depåstödet utan problem.

EDIT: jag kör med ett depåstöd som lyfter i kronan istället. känns mer stabilt.
 

Bifogat

  • Bikelift-fram.jpg
    Bikelift-fram.jpg
    14.3 KB · Visningar: 81
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Men det känns bättre :) så har jag iaf gjort ett försök till räddning, som med 99% kommer skita sig för den väger bly, trist och öppna garagedörren och se hur den ligger ner :gnissla

Men ärligt tror du att ett depåstöd bara går av eller :va
Har biltemas fram och den står hur bra på det som helst, (ÄVEN UNDER LÅNG TID)
:D

Men om du är så rädd för att den ska välta är det nog bäst du investerar i lite madrasser och kuddar och lägger runt din hoj, kanske till och med kan natta den och läsa saga för den då :tungan


///micke
 

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Jag måste nog säga att verktygsbodens depåstöd ser förvillande lika ut de Biltemastöd jag har hemma. Allra helst framstödet är av samma profil och samma typ av "piggar" att sätta framgaffeln på. Bakstödet är rätt likt det med, fast å andra sidan är de rätt lika andra stöd också.

Håller med om att de är väldigt lika. Har själv verktygsbodens variant, och på bilderna från biltema ser de exakt likadana ut.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top