Biltullsmitartråden,

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag äger ingen bil, så jag kommer att köra hoj precis som jag gjorde innan tullarna, jag kommer att använda en av de nedanstående, antagligen KLR:en tills dess att den är såld då den är skönare som stadshoj, XR:en har för mjuka enduro/crossdäck för att det skall vara ekonomiskt försvarbart att köra asfalt med, måste köpa ett par hårdare touringdäck i så fall.
 

Bifogat

  • stanka01.jpg
    stanka01.jpg
    50.1 KB · Visningar: 163
  • stanka02.JPG
    stanka02.JPG
    62.9 KB · Visningar: 168

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Att köra hoj är väl knappast att smita ifrån tullarna, eftersom det är lagligt.
Däremot är min bil skattefri. Hur tänker jag inte berätta...
/J.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tur att man bor söder om söder och för närvarande jobbar i södertälje. HQ ligger i Kista, men dit kommer man ju ändå, och jag är bara glad om jag får en anledning till att inte vistas inne i stan :D

Å andra sidan, måste man in är det ju snabbt gjort att smeta ner skyltarna, eller hämta hojen :)
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
ni vet att hoj är skattebefriat i stockholms försöket va??
(om det är det ni pratar om)
så d e bara å köra fram å tillbaka som ni vill :tummenupp
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ja någon transponder kommer defenitivt inte hänga i min ruta... Kommer planka tullarna genom att......äääh, jag löser det den dagen jag har problemet framför mig.

Jag bor på södermalm, och jobbar alltid utanför tullarna... Kör väldigt mycket, och kommer passera tullar typ 7ggr om dagen...

Sossarna kan brinna i helvetet utan att jag skulle bry mig. Gärna i oändligheten...


Nån jävel som tänker bygga skylt-flippare själv? Jag har några funderingar på lager... Dom involverar modell-servon och sändare... ;)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
pri_05_im_tcm287-195987.jpg
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
sandstream skrev:
Hörde att de hade haft 300.000 hits första dagen (låter mycket) men deras lösning är ju ganska genial :)
Nope... sen dom öppnade sidan.
Dessa gossar kommer att skörda pengar så det räcker och blir över med tanke på att företag runt om i världen vill köpa deras "flippor"
Tänk på London bara...typ 8-10 miljoner potensiella kunder... det är MASSIVT!
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Det finns att köpa sekretessfilter som man monterar över skylten så ser inte biltullarna regnr....

Jag föreslog en kompis som bor innanför tullarna att få tag på ett sekretessfilter från en monitor och kapa till denna så den täcker fram och bak regskylt...

Du kan enbart se om du sitter rakt framför ett sekretessfilter....

Kameran tar ju snett uppifrån vid tullarna eller har jag fel?.....

Kanske en ide till er som bor i Sthlm och vill slippa tullarna.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Crille skrev:
Det finns att köpa sekretessfilter som man monterar över skylten så ser inte biltullarna regnr....

Jag föreslog en kompis som bor innanför tullarna att få tag på ett sekretessfilter från en monitor och kapa till denna så den täcker fram och bak regskylt...

Du kan enbart se om du sitter rakt framför ett sekretessfilter....

Kameran tar ju snett uppifrån vid tullarna eller har jag fel?.....

Kanske en ide till er som bor i Sthlm och vill slippa tullarna.

Hörrö, var hittar man dessa förutom på bankomater och banken? Shit, det vore väl ändå perfekt????

Kom igen, jag är tänd!!!!!!
:yoparty
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Zana skrev:
Nån jävel som tänker bygga skylt-flippare själv? Jag har några funderingar på lager... Dom involverar modell-servon och sändare... ;)
Det har jag också funderat på.... vore klockrent. Strax innan man passerar en tull trycker man bara på "james bond" knappen så vänds regplåten både bak och fram, nytt reg nr blir typ: "tullfritt" sen när man passerat slår man av "james bond läget" och vanliga skylten kommer fram... :tummenupp
 

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Zana skrev:
.....Nån jävel som tänker bygga skylt-flippare själv?

Varför inte en manuell manövrering? Jag tror inte att de små elmotorerna håller särskilt länge i saltslasket. Visst är det bara den främre skylten som fotograferas?

En billig och hållbar lösning kan vara att man sätter fast nummerskylten med gångjärn i nederkanten och ansluter en chokevajer till manövreringen.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Jag bor i göteborg som tur e, så jag har egentligen inget vettigt att tillföra tråden men jag vill bara klaga lite :tomten !

Jeffla sossar och sånna där grönna nissar!!! Rösta på moderaterna i fortsättningen!!! :mad: :huvet :huvet :argpådato :kocko :4skrika :hihi
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
mudder skrev:
Varför inte en manuell manövrering? Jag tror inte att de små elmotorerna håller särskilt länge i saltslasket. Visst är det bara den främre skylten som fotograferas?

En billig och hållbar lösning kan vara att man sätter fast nummerskylten med gångjärn i nederkanten och ansluter en chokevajer till manövreringen.

Som jag har fattat är det båda skyltarna som fotas!!
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
mudder skrev:
Varför inte en manuell manövrering? Jag tror inte att de små elmotorerna håller särskilt länge i saltslasket. Visst är det bara den främre skylten som fotograferas?

En billig och hållbar lösning kan vara att man sätter fast nummerskylten med gångjärn i nederkanten och ansluter en chokevajer till manövreringen.


Mmm, det är sant... Var först inne på just gångjärn och vajersystem, men fan va snyggt å ha massa skit liggandes inne i kupén... NOT...

Men varför skulle sekretess-arken inte tåla smuts? Dom är ju i plast? Varför skulle man tillslut inte se skylten rakt framifrån?

Jaja....

Edit: Jag menar, dom går väl att få rena igen... Eller what?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Sitter å vill beställa denna: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=93494&FR_dabus=true&hbx_CMP=AFC-02,AFC-01

blir ju ca 30 cm brett... Det täcker ju inte hela skylten, men halva? Kan dom spåra mig med enbart siffrorna? Fan kör ju en knall-lila vw polo... Jaja..... får se hur jag gör... Jävligt smidigt dock, om det inte hade varit så dyrt hade jag köpt på direkten!

:(

Nån som har billigare tips?

Eller så kan vi väl aptera lite sprängladdningar på dom förbaskade kamerornas kontroll-skåp?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top