Jag köpte min utanför Tidaholm för några månader sen på budgivning. Den har stått avställd sen 1991. Såldes av kronofogden 1994. Den gick ett tag i mitten av 80-talet i Enköping. Den ser ut att ha haft ett tufft liv på 80-talet.
Hur som helst så håller jag på att återuppliva den. Det är ett jävligt kul projekt. Jag har fått tag i de flesta Bimota unika delarna, dock ej ett nytt avgassystem som jag gärna skulle vilja ha. Jag kommer att sätta på ett tidstypiskt Kerker Race 4-1 istället. Lacken är inte rolig. Den är sliten och har blivit lackad på 80-talet i en rosa/lila kulör. Säkert fränt då. Lacken kommer att återställas till original efter provkörning och tekniskt bra skick. Motorn (Kawa Z1000J) får sig en genomgång. Nya Wisecokolvar samt 1160 cc borrning, nya Mikuni RS38
r samt GPZ kammar. Räknar med en 130 hk.
En fantastisk hoj. Full fart till våren!
Om någon vet nåt om hojen eller andra upplevelser med KB3 så vore det kul om ni svarade.
Den är svensksåld och skulle tro att den såldes av Rickmanagenten som Kitbike. Jag har aldrig sett någon i Sverige. Däremot såg jag en som 21-åring i Italien 1984 när jag och en polare var där med våra hojar (GSX1100 och GPZ1100). Det var en snubbe utan hjälm och iklädd vit kostym som gled omkring på strandpromenaden. Ingen hade hjälm i Italien på den tiden. Tyckte då att han var döfrän och att våra hojar vär jävligt B. KB3:an kostade 3 gånger mot våra hojar (ca 100 kSEK) på den tiden. Satte väl sina spår i mig. Vilka tider!
När det gäller bilder så återkommer jag.
Blir nog lite bandagar och classic racing senare.