Biodags -> "Constantine"

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Äntligen en film som gör det värt mödan att pipa iväg till filmstaden för att se. :)
1.jpg

Filmen (av trailern att döma) varkar ha en härlig matrixkänsla över sig... Härligt ödesmättat men med massor av action(!?) Och det blir ju inte sämre av att allas vår favoritryss Peter Stormare är ärkerival. :banana

Nåväl, den verkar vara riktigt bra så marsh pannkaka iväg och boka biljetter! :7peta

Officiell hemsida

Den verkar grymt lovande när man ser alla trailers, men tyvärr litar jag på mitt ex som somnade efter halva... Fast det är klart man kommer se den, medelmåttig eller ej.

Såg den i söndags och den var riktigt bra faktiskt!
Nu är ju inte huvudpersonen min favorit skådis, men tyckte han gjorde ett bra jobb & det var en hel del coola effekter :tummenupp

Schysst film, som underhållning. Men jag störde mig på att de proppat in så mycket, ehmm... symbolik eller vad jag skall kalla det, i filmen.

Typ John Constantine = JC (Jesus Christ). Isabel = Jezebel. Angela (säger sig självt). Han åker dessutom omkring i en taxi det står Angel City på och taxichaffisen läser böcker om witchcraft. De stoppar in lite väl mycket sånt i hollywoodfilmerna idag.

Sad Glad skrev:
Schysst film, som underhållning. Men jag störde mig på att de proppat in så mycket, ehmm... symbolik eller vad jag skall kalla det, i filmen.

Typ John Constantine = JC (Jesus Christ). Isabel = Jezebel. Angela (säger sig självt). Han åker dessutom omkring i en taxi det står Angel City på och taxichaffisen läser böcker om witchcraft. De stoppar in lite väl mycket sånt i hollywoodfilmerna idag.
Undra hur mycket just hollywood har stoppat in? filmen är trots allt baserad på en bok/serie, Hellblazer.

morlock skrev:
Undra hur mycket just hollywood har stoppat in? filmen är trots allt baserad på en bok/serie, Hellblazer.

Vaddå stoppat in?? Det är en helgrym serie om en kille som inte fegar ur på att lura i Satan vigvatten eller festa med fornnordiska bortglömda gudar. Om så Hollywood har stoppat in Tomten med ett maskingevär så skulle det inte förvåna i ett sammanhang där Swamp Thing hjälper till att turbo-odla majja på fyrtio-årskalas...

Behöver jag säga att jag ser fram emot att se filmen?

Det enda som saknas nu är en Preacher-film....

Mech skrev:
Wörd man!
Fast det skulle nog vara svårt det med...

Jag gillade Juge Dredd och Punisher. Båda blev sånna kalkonfilmer som man skämms.
Fast både Matrix och Crying Freman blev en bra filmer.
Är det svårare att göra film på serier än böcker?

Victor skrev:
Jag gillade Juge Dredd och Punisher. Båda blev sånna kalkonfilmer som man skämms.
Fast både Matrix och Crying Freman blev en bra filmer.
Är det svårare att göra film på serier än böcker?

Det är nog mest fråga om det är idioter som gör filmen eller inte. Personligen anser jag att folk som misslyckas göra film av serier borde få näringsförbud, eftersom underlaget för en bra story är enormt. Alien VS Predator är ett skönt exempel på just det. Med så bra effekter och ett så enkelt koncept för råmangel så lyckas de sabba storyn!? Allvarligt, hur kan man fucka upp storyn om två rymdmonster som slåss egentlligen?

Nu har jag i allafall sett den. Det var ingen höjdare...
Allt blir så omäktigt när det blir på film.
Ooh. En demon!

Chrille skrev:
Vaddå stoppat in?? Det är en helgrym serie om en kille som inte fegar ur på att lura i Satan vigvatten eller festa med fornnordiska bortglömda gudar. Om så Hollywood har stoppat in Tomten med ett maskingevär så skulle det inte förvåna i ett sammanhang där Swamp Thing hjälper till att turbo-odla majja på fyrtio-årskalas...

Behöver jag säga att jag ser fram emot att se filmen?

Det enda som saknas nu är en Preacher-film....
:tummenupp :tummenupp :tummenupp chrille rules :tummenupp

Mech skrev:
Nu har jag i allafall sett den. Det var ingen höjdare...
Allt blir så omäktigt när det blir på film.
Ooh. En demon!
bra att du sänker mina förväntingar!! :tummenupp Ska se den på fredag, om den nu får premiär här då?!

Då har man sett den då. :näsblod

Filmen hade ett bra tempo, Reeves som klippt och skuren för rollen med sin "Could care less"-attityd, även de andra skådisarna gjorde bra ifrån sig... lagomt med pladder och tillräckligt för att tillfredställa actiontarmen. Fanns även utrymme för ett och annat skratt.

Ska man klaga på något så skulle det vara att den var för. :näsblod Kort och gott, jag gillade filmen skarpt och lägger till den på favoritlistan. Ganska högt dessutom. :)

Stormare gjorde mig inte besviken. :cool:

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp ½ / 5

Såg den igår o ger den en stark 2:a varken mer eller mindre.Jävligt slö emellanåt faktiskt.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back