Biodags -> "Constantine"

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Äntligen en film som gör det värt mödan att pipa iväg till filmstaden för att se. :)
1.jpg

Filmen (av trailern att döma) varkar ha en härlig matrixkänsla över sig... Härligt ödesmättat men med massor av action(!?) Och det blir ju inte sämre av att allas vår favoritryss Peter Stormare är ärkerival. :banana

Nåväl, den verkar vara riktigt bra så marsh pannkaka iväg och boka biljetter! :7peta

Officiell hemsida

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Den verkar grymt lovande när man ser alla trailers, men tyvärr litar jag på mitt ex som somnade efter halva... Fast det är klart man kommer se den, medelmåttig eller ej.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Såg den i söndags och den var riktigt bra faktiskt!
Nu är ju inte huvudpersonen min favorit skådis, men tyckte han gjorde ett bra jobb & det var en hel del coola effekter :tummenupp

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Schysst film, som underhållning. Men jag störde mig på att de proppat in så mycket, ehmm... symbolik eller vad jag skall kalla det, i filmen.

Typ John Constantine = JC (Jesus Christ). Isabel = Jezebel. Angela (säger sig självt). Han åker dessutom omkring i en taxi det står Angel City på och taxichaffisen läser böcker om witchcraft. De stoppar in lite väl mycket sånt i hollywoodfilmerna idag.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Sad Glad skrev:
Schysst film, som underhållning. Men jag störde mig på att de proppat in så mycket, ehmm... symbolik eller vad jag skall kalla det, i filmen.

Typ John Constantine = JC (Jesus Christ). Isabel = Jezebel. Angela (säger sig självt). Han åker dessutom omkring i en taxi det står Angel City på och taxichaffisen läser böcker om witchcraft. De stoppar in lite väl mycket sånt i hollywoodfilmerna idag.
Undra hur mycket just hollywood har stoppat in? filmen är trots allt baserad på en bok/serie, Hellblazer.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
morlock skrev:
Undra hur mycket just hollywood har stoppat in? filmen är trots allt baserad på en bok/serie, Hellblazer.

Vaddå stoppat in?? Det är en helgrym serie om en kille som inte fegar ur på att lura i Satan vigvatten eller festa med fornnordiska bortglömda gudar. Om så Hollywood har stoppat in Tomten med ett maskingevär så skulle det inte förvåna i ett sammanhang där Swamp Thing hjälper till att turbo-odla majja på fyrtio-årskalas...

Behöver jag säga att jag ser fram emot att se filmen?

Det enda som saknas nu är en Preacher-film....

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mech skrev:
Wörd man!
Fast det skulle nog vara svårt det med...

Jag gillade Juge Dredd och Punisher. Båda blev sånna kalkonfilmer som man skämms.
Fast både Matrix och Crying Freman blev en bra filmer.
Är det svårare att göra film på serier än böcker?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Victor skrev:
Jag gillade Juge Dredd och Punisher. Båda blev sånna kalkonfilmer som man skämms.
Fast både Matrix och Crying Freman blev en bra filmer.
Är det svårare att göra film på serier än böcker?

Det är nog mest fråga om det är idioter som gör filmen eller inte. Personligen anser jag att folk som misslyckas göra film av serier borde få näringsförbud, eftersom underlaget för en bra story är enormt. Alien VS Predator är ett skönt exempel på just det. Med så bra effekter och ett så enkelt koncept för råmangel så lyckas de sabba storyn!? Allvarligt, hur kan man fucka upp storyn om två rymdmonster som slåss egentlligen?

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Nu har jag i allafall sett den. Det var ingen höjdare...
Allt blir så omäktigt när det blir på film.
Ooh. En demon!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Chrille skrev:
Vaddå stoppat in?? Det är en helgrym serie om en kille som inte fegar ur på att lura i Satan vigvatten eller festa med fornnordiska bortglömda gudar. Om så Hollywood har stoppat in Tomten med ett maskingevär så skulle det inte förvåna i ett sammanhang där Swamp Thing hjälper till att turbo-odla majja på fyrtio-årskalas...

Behöver jag säga att jag ser fram emot att se filmen?

Det enda som saknas nu är en Preacher-film....
:tummenupp :tummenupp :tummenupp chrille rules :tummenupp

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Mech skrev:
Nu har jag i allafall sett den. Det var ingen höjdare...
Allt blir så omäktigt när det blir på film.
Ooh. En demon!
bra att du sänker mina förväntingar!! :tummenupp Ska se den på fredag, om den nu får premiär här då?!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Då har man sett den då. :näsblod

Filmen hade ett bra tempo, Reeves som klippt och skuren för rollen med sin "Could care less"-attityd, även de andra skådisarna gjorde bra ifrån sig... lagomt med pladder och tillräckligt för att tillfredställa actiontarmen. Fanns även utrymme för ett och annat skratt.

Ska man klaga på något så skulle det vara att den var för. :näsblod Kort och gott, jag gillade filmen skarpt och lägger till den på favoritlistan. Ganska högt dessutom. :)

Stormare gjorde mig inte besviken. :cool:

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp ½ / 5

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Såg den igår o ger den en stark 2:a varken mer eller mindre.Jävligt slö emellanåt faktiskt.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...