Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?

• Antal röstningar
    0

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
$44,5k just nu. +15% senaste två veckorna.

Mycket fokus på att Ryssland öppnar för att använda bitcoin. Delvis för att undvika sanktioner. Är kluven till det hela. Samtidigt är en penna en fantastisk uppfinning även om idioter skriver dåliga saker. I vart fall visar det sig att bitcoin står över statligt inflytande vilket är dess storhet. https://www.cnbc.com/2022/03/24/rus...ayment-for-oil-and-gas-as-sanctions-rise.html

En riktigt stor grej som lär påverka priset på kort sikt är att Terra, som har ett stable coin(UST), planerar att ha bitcoin som uppbackning av sitt coin. De har hittills köpt bitcoin för en miljard dollar och kommer inom kort köpa för över tio miljarder dollar till. https://u.today/terra-ust-buys-125-...lion-planned-to-acquire-in-three-month-period
Kritikerna menar att det är dåligt för bitcoin eftersom priset riskerar att skjuta i höjden. Fine by me. ?
Åh nej...;)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
$44,5k just nu. +15% senaste två veckorna.

Mycket fokus på att Ryssland öppnar för att använda bitcoin. Delvis för att undvika sanktioner. Är kluven till det hela. Samtidigt är en penna en fantastisk uppfinning även om idioter skriver dåliga saker. I vart fall visar det sig att bitcoin står över statligt inflytande vilket är dess storhet. https://www.cnbc.com/2022/03/24/rus...ayment-for-oil-and-gas-as-sanctions-rise.html

En riktigt stor grej som lär påverka priset på kort sikt är att Terra, som har ett stable coin(UST), planerar att ha bitcoin som uppbackning av sitt coin. De har hittills köpt bitcoin för en miljard dollar och kommer inom kort köpa för över tio miljarder dollar till. https://u.today/terra-ust-buys-125-...lion-planned-to-acquire-in-three-month-period
Kritikerna menar att det är dåligt för bitcoin eftersom priset riskerar att skjuta i höjden. Fine by me. ?
48,2k, +8% sedan mitt förra inlägg i förrgår. Bitcoin har återfått momentum. Rejält.

Belting

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2022
Hoj
Racing bike Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra black
Vem har några tankar om marknaden nu?
Jag lutar åt att vi ska gå ännu längre ner... Kanske till och med till 30 000 dollar.
Detta är en period av osäkerhet för mig. Det är bra att jag läste ett par recensioner av handelsrobotar på CryptoDaily och nu funderar jag på hur jag ska använda dem i min handel.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Vem har några tankar om marknaden nu?
Jag lutar åt att vi ska gå ännu längre ner... Kanske till och med till 30 000 dollar.
Mycket möjligt. Just nu verkar 40k hålla bra men det kan ändras fort. Jag har faktiskt ingen aning men jag är 99% säker på att vi ligger bra mycket högre inom tre år.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag tror den ska ner till noll förr eller senare. Men kunde jag förutse vad som ska hända nu så vore jag världens rikaste man.
Håller med. Någon gång ska den till noll eller nära noll. Om 2, 20 eller 200 år är omöjligt att veta.

Detsamma kan nog sägas om de flesta fiatvalutor också.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den faller snabbt nu.
Ingen riksbank som försvarar "valutans" värde med räntevapnet och ingen direktavkastning varken nu eller förväntat i framtiden.

Bara en lång rad människor som vill lämna över Svarte Petter.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Den faller snabbt nu.
Ingen riksbank som försvarar "valutans" värde med räntevapnet och ingen direktavkastning varken nu eller förväntat i framtiden.

Du missar helt rytmen i denna tråd: Den ska vila bortglömd under alla svackor och när det vänt och gått uppåt ett litet tag ska man hylla Bitcoin som väldens frälsare och vara stensäker på att nu kommer vi nå nya rekord. :hihi

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Den faller snabbt nu.

Yes. Köpläge nu. ? Kommer nog dippa under 20k. Jag står redo.
Något speciellt som hänt, eller bara panik när den bröt igenom $30K vilket tydligen tidigare setts som ett 'stabilt' stöd?
Marknaden generellt är skakig. Sen är det kollapsen av Luna som drar ner allt nu.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var det inte något trams om att NordKorea hade tvättat pengar i bitcoin också?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Var det inte något trams om att NordKorea hade tvättat pengar i bitcoin också?
Stackars Kim, han har ju även fått sitt första Covid fall på halsen. Och nu detta ...

Tror vi får kontra med en flådig idolbild för att lätta upp. Notera att det här är en kraftfull ledare redo att ta tag i problemen. Och skicka dem till utrotningsläger. Notera att han verkar hålla lite avstånd till sina närmsta undersåtar :tummenupp

1652349158801.png

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Nu handlar iof tråden om just Bitcoin, men eftersom det inte verkar finnas någon sammanfattande tråd om alternativ valuta så..

Har ingen av er köpt Sand eller Mana?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
För första gången så kollade jag idag va kursen ligger på Bitcoin.. Snacka om jojo valuta då.. I november va de som högst uppe i 580.000 å idag svävande runt 270.000..
För mig att i början när dom kom så låg väl stycke priset på 100 kr eller 10$

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du missar helt rytmen i denna tråd: Den ska vila bortglömd under alla svackor och när det vänt och gått uppåt ett litet tag ska man hylla Bitcoin som väldens frälsare och vara stensäker på att nu kommer vi nå nya rekord. :hihi

Sedan i morse har den gått upp från 260000 till 290000, nu går vi mot nya rekord. :2cool

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
För första gången så kollade jag idag va kursen ligger på Bitcoin.. Snacka om jojo valuta då.. I november va de som högst uppe i 580.000 å idag svävande runt 270.000..
För mig att i början när dom kom så låg väl stycke priset på 100 kr eller 10$
Priset var ju nära noll precis i början. Något öre per bitcoin.
Sedan i morse har den gått upp från 260000 till 290000, nu går vi mot nya rekord. :2cool
Det lär nog dröja. Skulle tro att det tar ett år eller två innan nästa bullrun. Ska bli spännande att se hur lågt det kan gå.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka