Tveksamheter att lösa in dem SEB vägrar och hänvisar till penningtvätt
Det är väl bara att ta en hög växlingsavgift för bitcoin, vet iofs inte om det är något som hindrar dem där. Banker brukar vara bra på att tjäna pengar på att flytta runt saker...Det där är lite intressant. Luktar svepskäl, jag undrar hur mycket SEB eg bryr sig om det där med penningtvätt? Visst dom har skyldighet att kolla sina kunders insättningar men jag tror snarare SEB ser om sitt eget hus och dom gillar nog inte värdepapper som de själva inte tjänar pengar på.
Det där är lite intressant. Luktar svepskäl, jag undrar hur mycket SEB eg bryr sig om det där med penningtvätt? Visst dom har skyldighet att kolla sina kunders insättningar men jag tror snarare SEB ser om sitt eget hus och dom gillar nog inte värdepapper som de själva inte tjänar pengar på.
Jo, men blivit hårda som fan på detta, säkert med påtryckning från skattemyndigheten.
Skulle betala en resa och behövde sätta in 11000 på mitt konto men det var nobben, hade jag inte papper på vart kontanterna kom ifrån så kunde jag inte sätta in dom.
Detta var ett år sen och löste sig ändå men gnälligt är det nu förtiden med pengar som inte är spårbara......
Ja, kinkiga som sjutton. Men du kan väl säga att du sålt en crossmotorcykel, en stereo eller vad som helst som inte är registrerat.
http://www.di.se/artiklar/2013/12/5/kina-forbjuder-bitcoin/
Vet inte vilka möjligheter dom har att realisera förbudet men det verkar som att kursen dippade lite på den nyheten i alla fall.
Lite spännande måste det ju vara att sälja sina prylar och få betalt i nåt som under samma dag svängt från $ 870 till $ 1240 Tänk att få betala 43 % mer än vad man avsett? Eller få 30 % mindre betalt än vad man räknat med?
Om om man ska utföra ett mord kanske det spelar mindre roll ifall ersättningen är 87000 pengar eller 124000 pengar men om man verkar i tex bilbranschen där marginalerna är några få procent så kan ju en liten förväntad vinst snabbt visa sig bli en rejäl förlust.
Amerikan köper en Tesla model S för 90 Bitcoins
http://feber.se/bil/art/288548/tesla_model_s_kpt_med_bitcoins/
Luktar marknadsföring på många nivåer. Ingen normalt funtad säljare i gamla ekonomin skulle välja att få betalt i bitcoin.
Man får ju anta att handlaren tog höjd på priset för att täcka eventuella kursfall där han dessutom såg möjligheter att tjäna en slant. Huvudsaken i affären var nog den gratis reklam affären ger. Bara det är nog värt en del. Skulle heller inte förvåna mig om Tesla kanske har en del i dealen att göra. Tillverkaren blir ju allt mer uppmärksammad för varje dag som går. Nu sprids det som en löpeld över världen att någon lyckats köpa en Tesla med bitcoin. Man kanske bara är cynisk.
Luktar marknadsföring på många nivåer. Ingen normalt funtad säljare i gamla ekonomin skulle välja att få betalt i bitcoin.
Man får ju anta att handlaren tog höjd på priset för att täcka eventuella kursfall där han dessutom såg möjligheter att tjäna en slant. Huvudsaken i affären var nog den gratis reklam affären ger. Bara det är nog värt en del. Skulle heller inte förvåna mig om Tesla kanske har en del i dealen att göra. Tillverkaren blir ju allt mer uppmärksammad för varje dag som går. Nu sprids det som en löpeld över världen att någon lyckats köpa en Tesla med bitcoin. Man kanske bara är cynisk.
ulvhamne aftonbladet bytbil står 75bitcion för en tesla s .. idag .. bitcoin dags dato kurs en bitcoin 7000kr..
skägott aha ala ikeakatalog . utgår hej...
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|