dagens kurs... på 1 bitcoin ... 7000kr.. tjing
När har du tänkt sälja då? Tidsplan? Vid ett visst värde?
En FramFab-aktie har inte mycket värde idag...
dagens kurs... på 1 bitcoin ... 7000kr.. tjing
Det är väl inga problem bara du säljer dom i samma stund du får dom?
Bara att lägga på någon procent för eventuellt prisfall.
Problemet är att kursen svänger rätt kraftigt och att handeln inte sker ögonblickligen. Hade hellre fått betalt i aktier i ett bolag med stor volatilitet än bitcoins om jag tvingades välja något av alternativen.
från ~1100 USD ner till ~600 USD på bara några timmar för att sedan "återhämta" sig till ~700 USD.
Källa: http://www.businessinsider.com/bitcoin-crashes-to-576-2013-12
från ~1100 USD ner till ~600 USD på bara några timmar för att sedan "återhämta" sig till ~700 USD.
Källa: http://www.businessinsider.com/bitcoin-crashes-to-576-2013-12
Nästa smäll kommer när USA låser valutan och börjar beskatta, eller något liknande. Sedan lär ju EU stå härnäst i rad. Dags att ta ut investeringarna nu, innan det går helt åt helvete. De som investerat på sistone är ju bara den där sista skvätten investerare som pressat upp bubblan det där sista lilla.
Såndär spekulationer ska man vara med i från början, och kliva av när man har gjort en ordentlig vinst och aldrig titta på den igen. Som allt annat nytt som sväller sanslöst fort.
Den som inte är med kan inget vinna!
Din bitterhet lyser igenom
Det är nog en följd av stoppet från kineserna.
Kanske ingen slump att raset blir precis på en helg. Det vanliga bankerna är stängda så inga lyckköpare med månadslön kvar på det riktiga kontot kan pytsa in pengar för att "fyndköpa".
Kan tänka mig en uppstuds på måndag när ett gäng ignoranta träskallar fyndköper till "halva priset" men jag har en känsla av att kompassriktningen är lagd nu och jag gissar att kursen landar någonstans kring 1 % av sin toppnotering. En gissning baserad på vilka nivåer som andra luftslott slutat sin historia.
Men jag skulle ändå inte våga blanka bitcoin ens om det var möjligt för den kan lika gärna studsa upp till $ 10000 nästa vecka. Säljoption skulle ju vara intressant men och andra sidan är volatiliteten så hög att priset på en sådan blir horribelt.
EDIT: Som tillägg till min "prognos" så tror jag att kursen ev kommer stabiliseras en längre tid kring nivån $ 100-150 den har nämligen legat stabilt där en längre tid tidigare så det finns nog lite psykologiska hjärnspöken som gör att många vägrar sälja under den nivån de betalat, samt vill fyndköpa på de nivåer de en gång sålt och ytterligare en rad irrationella skäl till att göra affär på just dessa nivåer.
Jag tror du har hyfsat rätt.
Det som håller bitcoins under armarna och hindrar ett totalras tror jag är kriminella valutaflöden. När allmogen övergett valutan för nästa bubbla kommer (förutsatt att valutan inte sätts under hårdbevakning) antagligen knarkaffärer, vapenhandel och liknande fortsätta göras med valutan, och eftersom att det då finns en kommers i grunden borde någon form av stabilt värde dyka upp. Dock ganska långt under dagens fantasivärden.
Det kan dock vara möjligt att nu när det visat sig vara möjligt att sätta upp en ekonomi med kryptovalutor rent praktiskt att någon industriell kriminell organisation sätter upp en egen, och att bitcoin tappar det värdet med.
kollat saldo nyss. saldo.. 1,4.5miliard bitcoins.. innestående.. kks dags handla /sälja . ge bort lite..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|