Bj.O.rn tackar för sig

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Vill tacka alla som hejat under dom här åren, alla gliringar man fått samt dom kul helgerna både på och vid banan. Beslutade mig att lägga ner totalt under hösten, lusten finns inte längre, jag orkade inte ens åka å kika på B-racet i oktober i Linköping. Hojen har jag inte ens petat på sen jag ställde ner den i garaget efter enda racet i år (början av Juli..).

Jag har klarat mig bra trots allt, blivit bankrutt utan att fördärva vare sig mig själv eller maskin, tagit poäng i samtliga av de få race jag ställt upp i utom mitt första, ett helt ok resultat! Nu är dock kassan, modet och motivationen slut. Kanske vi syns i nån depå framöver, eventuellt.. möjligen..

/B

Dr.Bike

Guest
Hoppas du inte är bitter. Låt de ljusaste minnena leva, och låt för guds skull hojen stå kvar om du har råd!
En dag, förr än du anar, kör du classic racing!!

Då ska du givet vis ha samma nummer på hojen som den låt jag just nu lyssnar på:

666 Number of the Beast!!!

Lycka till Björn!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ajajaj, en av dom stora profilerna har lämnat oss. Tack för allt :pannkyss

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Isch va trist!
Men tror du inte att motivationen kommer tillbaka i vinter?
Några härliga grappas och några espressos i vintermörkret så är du nog tillbaka :)
(hoppas jag)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Aj...det var sorgligt... :(

Hoppas du tittar in i chatten lite i alla fall...(Den som är ansvarig kan väl se till att öppna den igen :mad: ) så vi kan prata tyska slagskepp, italienska racerhojar och fysik igen...

Lev väl!

/Christoffer

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Känner igen mig, höll på med windsurfing tills det stod mig upp i halsen, nu är jag ute en gång vartannat år ungefär. Men mini-z'an går varm eller? Måste ta tag i den delen av mitt liv nu under vintermånaderna hur det nu ska gå till... :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Björn, det blir vår snart igen, när solen tittar fram kommer kanske inte suget efter tävladet, men iaf efter lite hojåkande :)
När solen tittar fram, som den gör här i sydney, kan man inte bli annat än glad ;)

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Men ÖlBj.Ö.rn dåå
ere torka i n.köping?

Jag får väl försöka rekrytera dig vm-mek i stödhjuls depån då !!!
Vavavava
Lön i pilsner utlovas :fyllisar

"hjulben"

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mäh! Du skriver knappt något längre och det enda du kunde skriva nu var att du inte vill köra längre!

Äh, jag lägger ner oxå. :tungan

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Så tråkigt att höra :(
Hoppas du hittar tillbaka på ett eller annat sätt & glöm inte bort att komma ut till Sviestad när lusten faller på :tungan

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Hur ska livet i depån bli om inte DU är där? :(

Villa upp dig i vinter och tänk inte en tanke på RR, så ska du se att lusten kommer igen när du hör den första hojen gasa förbi dig på vårkanten.
Och inte att förglömma turkiskpepparshot. Bara att komma å inkassera när du kommer förbi i depån. :fyllisar

Sköt om sig :pannkyss

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tack själv, för den tid som varit och för att du förgyllt mitt och många andras liv med din person och närvaro. Jag tycker att du gör rätt. Man ska ägna sitt korta liv åt det man finner meningsfullt, det andra ska man strunta i.

Teddy

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01
RR är ett gift, som när man väl fått det i kroppen, är väldigt svårt att få bort. Visst kan det finnas perioder då man är symptomfri och inte känner suget att komma ut på banorna, men efter ett tag så kommer det garanterat tillbaka.

Jag sålde själv hojen 2004 och höll upp i princip en hel säsong, men suget kom tillbaka och nu efter lite bankörningar, träningar och ett par klubbtävlingar denna säsongen så har giftet blommat ut för fullt igen.

Det är bara att gratulera att du slipper att lägga ut alla pengar och all tid på RR, men det finns ju ett enkelt botmedel om du skulle bli sjuk igen: Ut och gasa! Se bara till att spara pengar under tiden du håller upp.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hoppas att Ölbjörn dyker upp i depån nästa vår, nu kan han ju öla och meka utan att behöva tänka på att vara körbar nästa morgon.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln