Hightuned
Ny medlem
Skull valt ninjan, blackbirden är förvisso en bekvämare tourer men ninjan är ju ett monster med mycket mer motor och vassare chassie än blackbirden.
Neutral skrev:Transmissionen har inte 100% verkningsgrad, du har lager och tätningar och kedjan t ex som ger friktion. Värme blir det, det märker man ju på kedjan och motoroljan t ex. Men det är ju inte kontinuerligt 13 kW som försvinner, det är ju max under korta ögonblick.
JörgenT skrev:.... .... Jävulen i mig säger KÖP ZX12:an... Men gumman står bakom och viskar Blackbird i örat på mig... .. Ibland e besluten bara trevliga.. ..
Tycker du ska ta 12:an, den har ju grymmast effekt 175hästar vid kopplingen Blackbirden har ju bara 145så. sen är ju blackbirden bara snabbare vid 0-100 , annars plockar 12.an både den ch busan å allt va d heterJörgenT skrev:.... .... Jävulen i mig säger KÖP ZX12:an... Men gumman står bakom och viskar Blackbird i örat på mig... .. Ibland e besluten bara trevliga.. ..
Andybandy skrev:Tycker du ska ta 12:an, den har ju grymmast effekt 175hästar vid kopplingen Blackbirden har ju bara 145så. sen är ju blackbirden bara snabbare vid 0-100 , annars plockar 12.an både den ch busan å allt va d heter
haha okej en viss poäng där med bra men det är jue bara i ett jämförelse med 12:an , jo det hänge juee på föraren rätt mycket, men ändån, kawan tycker ja e den bästa av dom, har juee inte kört ir så så klart men det ja läst å hört så faller jag mer för kawan.Funker Vogt skrev:Har "bara" 145?
Säger en kille med 125:a?
hehe, jag har kört både Blackbirden och 12:an och tycker själv att Hondan utstrålar något mer kvalitet totalt. Samt att 12:ans chassi känns lite mer bångstyrigt i jämförelse. (högre tyngdpunkt?).
Blackbirden skulle jag satsa på. Den gör väl ändå 280 ärligt i toppfart, samt 0-200 på cirkus 10 sekunder och det borde ju hur som haver räcka till oavsett. Möjligt att 12:an är något snabbare, men det hänger ju mest på föraren i startögonblicket...
nä, självklart finns ju förluster i grejorna, det går väl som du säger bort i värme, men inte i en enda punkt.gthyni skrev:Frågan var lite retorisk,
om jag pressar en sån här supertourer upp mot toppfarten
så är det inte så korta moment alls.
Hayabusan äter däck om man kör efter dess kapacitet
så där har vi en del värme, men 13 kW är väldigt mycket
värme.
Antingen så smälter någonting eller så är det något fel
på siffrorna.
JörgenT skrev:.... .... Jävulen i mig säger KÖP ZX12:an... Men gumman står bakom och viskar Blackbird i örat på mig... .. Ibland e besluten bara trevliga.. ..
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |