blackbox

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Hejsan

Jag har en honda nsr 91. Jag undrade om det är någon som vet något om hur man sätter dit blackbox. Går det att köra med den på utan att mcn gå dåligt.

Solid snake

Guest
Blackbox e moppe, köp en moppe om du ska ha blackbox, ingen här har blackbox som jag vet o jag vet mycket :rolleyes: fråga själv NSR_Martin, han kommer hålla med.

Varför ska du ha en sån för? :va

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Fruxo skrev:
Hejsan

Jag har en honda nsr 91. Jag undrade om det är någon som vet något om hur man sätter dit blackbox. Går det att köra med den på utan att mcn gå dåligt.
'

Släng på en 5 halva och 20 förgasare me.. :D :hihi

Åhh vad kul de är att spammma!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Fruxo skrev:
Hejsan

Mc´n kommer troligvis hacka när du kör med den på. "Om du nu hittar någon till en 125:a, Det är ju moped pryl".

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ne men seriöst.. nu när jag såg tråden.. det kanske kan vara bra å ha. eller?.
Har jag missat va de e för nåt?.. typ klick så går den "strypt" å klick igen ostrypt.. eller?.. de skulle väl va nåt å ha. :)

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
Har jag missat va de e för nåt?.. typ klick så går den "strypt" å klick igen ostrypt.. eller?.. de skulle väl va nåt å ha. :)

nä det är en " snuten kanske missar att min moppe är trimmad - grej "

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
philsson skrev:

Bara det att polisen märker direkt om du har den igång och om polisen skulle vilja kolla om din hoj var strypt och låter någon verkstad kolla på den så ser dom det direkt & märker det när dom kör. Har hört att dessa ska gå bra dom första metrarna sen ska motorcykeln hacka och hacka och uppföra sig allmänt konstigt. Polisen vet om dessa varvtalsregulatorer för länge sedan.

EDIT: Glömde en fråga.

philsson skrev:
Har jag missat va de e för nåt?..

Det är ett justerbart varvstop som du kopplar in till hojens CDI box. Den ser bara ut som en liten låda och från den går några sladdar som ska till CDI´n och till en till/från kontakt "vippa".

Last edited:

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
harv =) =) pajj som fakkan
philsson skrev:

japp...så ere...ett justerbart varvstopp ..som man trycker på en knapp så den aktiveras

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
:va
riLLan skrev:
japp...så ere...ett justerbart varvstopp ..som man trycker på en knapp så den aktiveras

Jepp precis så är det kostar bara 500 kr ! d inköpet tjänar man på kan jah säga =) kan inte det så bra själv. Det är nåt med cdi box tändstift ...?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Men om den stoppar varvet så är de bara skit.. går det inte fixa nåt som drar ner effekten bara?..

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Varför inte bara sätta en strömbrytare till avgasventilen om du nu måste kunna få den fake-strypt...?

EDIT: Såg ni hur seriös jag va nu?? Spammade inte nått!! Är impregnerad över mig själv!! :rolleyes:

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
philsson skrev:
Men om den stoppar varvet så är de bara skit.. går det inte fixa nåt som drar ner effekten bara?..

och hur hade du tänkt dig då? typ en port som täpper till lite av avgassytemet eller gör så man inte kan gasa fullt?

nej säger jag, kör ostrypt och med förnuft så går det bra.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Varför inte bara sätta en strömbrytare till avgasventilen om du nu måste kunna få den fake-strypt...?

fan du är inte så dum som du ser ut,

eller jo lite :tungan :7peta

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Eh vet inte.. tänkte mest på när man drar och besiktigar. . att inte behöva orka byta avgassystem å skit. bara göra nåt snabbt. :p eller om man blir stannad.. provar aldrig snutarna hojar?. :va

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Solid snake skrev:
Nä han är ännu dummare. :D :tungan

just det jag trodde :tungan

edit: ett seriöst svar: du philipsson eller vad du heter, dom koller inte effekten när man besiktar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Eh vet inte.. tänkte mest på när man drar och besiktigar. . att inte behöva orka byta avgassystem å skit. bara göra nåt snabbt. :p eller om man blir stannad.. provar aldrig snutarna hojar?. :va
Nej, det gör dom inte :fakta

"jaha, är det en såndär 125a" har varit deras kommentar de två gångerna jag blivit stannad :rolleyes: MC-polis/er båda gångerna...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
DJM skrev:
just det jag trodde :tungan

edit: ett seriöst svar: du philipsson eller vad du heter, dom koller inte effekten när man besiktar.

Alltså när jag besiktigade min så var snubben på mig om att den var för stark.. han tjabba om att den var ostrypt.. ja påstod hela tiden att den var strypt och att de satt en bricka osv.. han var mycket tveksam.. han provade ju hojen. han tyckte den gick skitbra.. han ville i af inte släppa det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...