blackbox

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Alltså när jag besiktigade min så var snubben på mig om att den var för stark.. han tjabba om att den var ostrypt.. ja påstod hela tiden att den var strypt och att de satt en bricka osv.. han var mycket tveksam.. han provade ju hojen. han tyckte den gick skitbra.. han ville i af inte släppa det.
Hur gick det tillslut då...?

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Blackbox = moppe, hör inte hit.... :fakta :rofl
den går in och bryter tändningen så att det inte går att varva mer, en ett "visst" varvtal. Dock sliter det lite på motorn, men felaktig tändníng (endast lite) osv...

Att polisen skulle provköra en hoj, har jag aldrig hört om att det hänt, för det första måste han ju ha Mc kort och för det andra så är det mer troligt att dom tar den till en verkstad i så fall.

Sen ang. besiktningen, ni som har en inkopplingsbar avg. p det är ju bara att koppla ur den precis innan besiktning.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Hur gick det tillslut då...?

Farsan var där också.. jag hade inte fått kortet än. de va för 2 somrarsen.. vi båda trodde den var strypt.. så vi höll på tjabba aslänge.. han sa sina sista ord.. typ.. ok.. det får väl gå för denhär gången men jag tror fortfarande itne den är strypt. Han sa han hade velat begära ombesiktning efter benktest eller nåt sånt.. men de gick fint.
Besiktningen detta året så provade han inte hojen.. (besiktade i vetlanda förra åre, detta i sävsjö). de regna så han sa de att.. " eh.. de behövs väl inte prova?.. den är strypt va?" så gick de skitbra :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
shoik skrev:
Sen ang. besiktningen, ni som har en inkopplingsbar avg. p det är ju bara att koppla ur den precis innan besiktning.

du menar så att den aldrig öppnar utblåset eller?.. fast på min funkar de inte så endå tyvär.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Farsan var där också.. jag hade inte fått kortet än. de va för 2 somrarsen.. vi båda trodde den var strypt.. så vi höll på tjabba aslänge.. han sa sina sista ord.. typ.. ok.. det får väl gå för denhär gången men jag tror fortfarande itne den är strypt. Han sa han hade velat begära ombesiktning efter benktest eller nåt sånt.. men de gick fint.
Besiktningen detta året så provade han inte hojen.. (besiktade i vetlanda förra åre, detta i sävsjö). de regna så han sa de att.. " eh.. de behövs väl inte prova?.. den är strypt va?" så gick de skitbra :D
Det gäller att stå på sig :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
philsson skrev:
Jo det är sant.. men jag var ju inte ärlig. tänk om han inte hade släppt det?.. alvarligt då kanske. :död

en rak höger sen var det klart,

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
"nämen, vafan, har förra ägaren lurat mig?".......

Asså han sa såhär. "om den axxar skitbra så är det för att den är drevad".. det stämde i för sig.. gjorde 0-100 på 6sek.. men toppade 130.. övningskörde ju i början så klart .. och tjussade farsan gjorde 130 då me.. helt mysko.. men de har inte suttit nån bricka i den.. ska väl inte säga att den går så himla bra.. originaldrevad nu men gör endå 130.. lite psyko men den är ju starkare än strypt i af.. vet inte va de e med den.. ska vara ostrypt.. inga strypningar kvar i af..
Men de ska vi nog fixa.. kommer ett gianelli nu i veckan ;)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Asså han sa såhär. "om den axxar skitbra så är det för att den är drevad".. det stämde i för sig.. gjorde 0-100 på 6sek.. men toppade 130.. övningskörde ju i början så klart .. och tjussade farsan gjorde 130 då me.. helt mysko.. men de har inte suttit nån bricka i den.. ska väl inte säga att den går så himla bra.. originaldrevad nu men gör endå 130.. lite psyko men den är ju starkare än strypt i af.. vet inte va de e med den.. ska vara ostrypt.. inga strypningar kvar i af..
Men de ska vi nog fixa.. kommer ett gianelli nu i veckan ;)
Tjussade?

Akta så inte solid snake kommer o klagar på stafnign, han har svårt att läsa felstafad täkst vettu, eller så har han bara agritioner mot mig :va

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Tjussade?

Akta så inte solid snake kommer o klagar på stafnign, han har svårt att läsa felstafad täkst vettu, eller så har han bara agritioner mot mig :va

:4skrika :mad: :kocko :fatta! :7peta :3freak :kulspruta :machinegu :rolleyes:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Tjussade?

Haha. :p orka stava.. bott i sverige typ 3 år nu..

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Spansk?

Lär man sig svenskan så bra på tre år? Gisses vilka dåliga svenskalärare jag måste ha haft, eller har jag varit ointresserad? :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Spansk?

Lär man sig svenskan så bra på tre år? Gisses vilka dåliga svenskalärare jag måste ha haft, eller har jag varit ointresserad? :va

Haha! :p.. men de går bättre med svenskan nu facktiskt.. börjar märkas att man är svensk (född i sverige :tummenupp ) synd att man tappar lite av spanska språket nu när man bott här i snart 4 år

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tzr_kim skrev:
Så blackbox/varvtalsregulator hör hemma på moppe? Skulle kunna räkna upp är rad motorcyklar på över 600cc som har det orginal. Men ställa den så den bryter före maxeffekten är väll rätt fånigt.
Leka duktig utan att veta vad man pratar om? :tungan ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...