Blade 1134XX Fighter

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Snyggt !

Riktigt snyggt och seriörst bygge vill jag säga till att börja med :tummenupp

Men du som endå verkar så petig och nogrann.. stör du dig inte på att motorn är lite grådassig i färgen?

Sen hade jag oxå tyckt det va intressant att veta hur du fick på dom målade skruvarna utan att färgen lossnade.?!

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Fy faaan vad läckert bygge du har!!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Klart impad!
Bara en liten detalj.
VARFÖR måste all bakdelar vara så låååååånga???
Skulle vara snyggare om bakdelen slutade i mitten av hjulet.
Menar inte bara din bakdel, syftar på smatliga fighterbyggen som finns här på SH!
Ojoj!
Nu kommer jag få skit, men man måste ju ge ris och ros?
Ha det gott och lycka till med ditt totalt vansinnigt snygga bygge.:)

Faan man måste ju få plats med arslet oxå:arsele men jag håller med gillar oxå kort bakdelar tycker min vart relativt kort ändå.

Jag tycker det ser bra ut med blandningen av bulligt/spinkigt. I varje fall i de vinklar man ser här. Har du ngn bra bild som är tagen bak-uppifrån?
Och kan du inte trolla tanken smalare med ngn smart lackering, t.ex en ljusare rand som börjar som tunn under hondaloggan, breddas ut över knäskålningen för att sedan smalna av igen.
Fint bygge i vilket fall som helst.

Tycke oxå att det ser helt oki ut det jag kan hålla med om är att tanken är lite hög.
Ska ordna nån bild uppifrån.

Sådana här handtag från Rizoma skulle göra sig bra på din hoj. De finns i guld och svart, fanns bara ingen blid med den färgen.
Köpes här. http://www.powerparts-hinz.de/index.php

Snygga! synda att min tyska är så rostig:)

Riktigt snyggt och seriörst bygge vill jag säga till att börja med :tummenupp

Men du som endå verkar så petig och nogrann.. stör du dig inte på att motorn är lite grådassig i färgen?

Sen hade jag oxå tyckt det va intressant att veta hur du fick på dom målade skruvarna utan att färgen lossnade.?!

Den är bara skitig vänta bara tills jag har putsat upp hojen den är ju fortfarande under konstruktion:)

Inga problem när man använder färg som är bra, hårdaste jag har dragit lackad mutter är 95Nm och det vart inga märken:tummenupp

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Ja då fick man drivpaketet igår då så nu kan man sätta ihop baken oxå, väntar även på bakljuset hoppas att man hinner få det innan hrlgen så man kan börja kapa lite i bakdelen.
På Fredag skriver man teorin oxå:)

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Bakljuset han komma allfall och nu är teorin avklarad så nu är det bara att vänta på våren:)

Men det blir inte mkt skruvning i helgen ska iväg imorrn till Gävle och ev. köpa en hoj åt brorsan.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bakljuset han komma allfall och nu är teorin avklarad så nu är det bara att vänta på våren:)

Men det blir inte mkt skruvning i helgen ska iväg imorrn till Gävle och ev. köpa en hoj åt brorsan.

Bild på lyset bitte !

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Vart en resa till Gävle idag och det vart affär så nu är brorsan ägare av en Gixxer 1000 -03 svart och koppar färgad med Powercommander III och Acropovic(stavning]helsystem.
Vart ett par timmars skruvning allfall monterade dit bakdrevet och fick bakhjulet på plats, sen vart det lite bling motering igen:).

Hubben och bakdrevet på plats.

img47c997bf175b1.jpg

Bakhjulet på plats och bromsoket.

img47c997c65402e.jpg

Lite nätmontering i mina egen designade fotskydd(vet inte vad dom kallas)

img47c997cd159c4.jpg

Bakljuset.

img47c997d1830dc.jpg

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Angående "fotskydden" så får du kalla dom vad fasen du vill för du gör det så bra:tummenupp

Tjusiga ventilhattar

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jäklar vilken finish! Allt ver gjort själv va?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Har visat bild på den tidigare i tråden men det blir ett Laser X-tream Gp style.

Vilken jefla tur att inte jag också köpte ett sånt !
Blir kanon på din hoj, förbannat läcker pipa.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
ja man har ju alltid otur, ingen ljuddämpare och inga delar till förgasarna så det blir ingen uppstart i helgen heller.
Men jag hivar cliponen i soptunnan idag och monterar ett Fatbar i stället så nu blir det en riktig fighter:tummenupp

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hojen ser ju ut allt blir riktigt snygg:tummenupp bra finish på grejorna :yoparty

hoppas du kommer på onsdags körningarna till sommaren och visar upp pärlan :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin