Blade 1134XX Fighter

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Spring bort till närmasta Yammadealer och kolla på en originalhoj.

På bilderna så har du Shinko däck. Kört på sådana tidigare? Jag vill ha lite kolla på hur prisvärda dem är.

Jävligt snyggt bygge :tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skulle behöva hjälp med en grej, om ni kollar på den här bilden så ser ni att lyset pekar åt höger ska det vara så? det sitter exakt i centrum på gaffelbenen men det verkar som fästena inte är likadana och att det ska vara så?
Har det nått med ljusbilden att göra?
Är helt omöjligt att få det att peka rakt fram utan att bygga om orginal fästena.

Plocka loss och jämför fästena. Dubbelkolla sedan att allt är monterat rätt. Kolla infärtningen i lampan är allt ok där.

För den skall peka rakt fram.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Plocka loss och jämför fästena. Dubbelkolla sedan att allt är monterat rätt. Kolla infärtningen i lampan är allt ok där.

För den skall peka rakt fram.

Tycker det jag oxå, ska dubbel kolla igen.
Det kan även vara så att framhjulet är snett oxå men hur faan det skulle kunna gå att montera det så att det inte blir rakt har jag ingen aning om, men man får väl kolla det när bakhjulet har kommit på plats riktig så man har nått att mäta ifrån.

Spring bort till närmasta Yammadealer och kolla på en originalhoj.

På bilderna så har du Shinko däck. Kört på sådana tidigare? Jag vill ha lite kolla på hur prisvärda dem är.

Jävligt snyggt bygge :tummenupp

Man tackar, Jag har Continental både fram och bak.

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Kolla så du inte har monterat gaffelbenen snett i kronorna. Det går att vrida på styret lite med benen lösa. Ser nämligen ut som styret är i linje med lyset och hjulet är snett men bilden kanske kan lura ögat.

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
Tycker det jag oxå, ska dubbel kolla igen.
Det kan även vara så att framhjulet är snett oxå men hur faan det skulle kunna gå att montera det så att det inte blir rakt har jag ingen aning om, men man får väl kolla det när bakhjulet har kommit på plats riktig så man har nått att mäta ifrån.

Man tackar, Jag har Continental både fram och bak.

Hej!
Som vanligt..... Så otroligt snyggt det blir!!
Hör av dig! Har en sak att diskutera.

Hörs!

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Kolla så du inte har monterat gaffelbenen snett i kronorna. Det går att vrida på styret lite med benen lösa. Ser nämligen ut som styret är i linje med lyset och hjulet är snett men bilden kanske kan lura ögat.

Det hade du mkt rätt i nu vart det kanon, tack för hjälpen.

Hej!
Som vanligt..... Så otroligt snyggt det blir!!
Hör av dig! Har en sak att diskutera.

Hörs!

Intressant, hör av mig till dig inom snar framtid:)

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Den är rysligt fräsig den där! Följer bygget med spänning. Fast, tänk så fläskig den hade varit med USD-gaffel.

Kommer du att byta originalkopplingsvätskebehållaren till någon smäckrare?

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Har beställt ljuddämparna nu kommer bli så coolt:yoparty :)

Givetvis vart det Laser X-tream Gp style då jag tycker att dom är snyggast, bild nedan.

Beställde även svart eloxerade fotpinnar, broms och kopplinshandtag är jag lite kluven över om jag ska ha svart lr guld?
Bakljuset är beställt blev ett r6-07 lyse med inbyggd blinkers, drivpaketet dimper ner i lådan vilken dag som helst likaså kutsen och undertailen, nu är snart allt på listan avbockat.

Bifogat

• MOTOGP.jpg
    MOTOGP.jpg
    99.7 KB · Visningar: 128

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Den är rysligt fräsig den där! Följer bygget med spänning. Fast, tänk så fläskig den hade varit med USD-gaffel.

Kommer du att byta originalkopplingsvätskebehållaren till någon smäckrare?

Jo det är synd att inte budgeten inte riktigt täcker gaffeln i år(bilen vill ha nya fälgar och däck oxå)men man måste ju ha nått att göra till nästa vinter oxå:)

Ja helst skulle den ha varit borta stör mig oxå på den, nån som har några tips?
är även ute efter en sån där slang istället för behållaren till bromsen samma där tips mottages gärna.

Jaha nu ska det snackas pris!!! :kiss

Pris på vad? är inte riktigt med:) lr tänkte du på ljuddämparen?

Last edited:

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Du har höga förhoppningar på dig från många här på sh, inkl mig. Men du kommer med alla säkerhet ro detta i hamn. Fasen vilken grym och vacker hoj du kommer att få. Bygg så det ryker och håll oss uppdaterade.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Du har höga förhoppningar på dig från många här på sh, inkl mig. Men du kommer med alla säkerhet ro detta i hamn. Fasen vilken grym och vacker hoj du kommer att få. Bygg så det ryker och håll oss uppdaterade.

Ojsan! tack för dom orden, faan nu får man ju prestations ångest:)

Fick kutsen och undertrayen idag.

img47bd88fa8856c.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Och hur ska dessa bitar lackas då ?

Inget är riktigt klart än hur dom ska lackas men tank, skärmar, lyskåpa och kuts kommer att lackas svarta sen kommer motiven vara i vitt ev. guld runt motiven men eftersom jag kommer att göra allt lackjobb själv så kommer det inte att bli alltför extrema motiv:) men jag ska göra mitt bästa.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Inget är riktigt klart än hur dom ska lackas men tank, skärmar, lyskåpa och kuts kommer att lackas svarta sen kommer motiven vara i vitt ev. guld runt motiven men eftersom jag kommer att göra allt lackjobb själv så kommer det inte att bli alltför extrema motiv:) men jag ska göra mitt bästa.

Kul som fan med fler som gör "hela" jobbet själv.
Du verkar ha koll på bitarna så kometera gärna i min byggtråd.
Fler ögon ser flera lösningar !:tummenupp

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
På priset tänkte jag, vad allt gått på!? Är jag helt ute o cyklar om man kanske kunde tänka sig mattsvart tank o kuts...

Bara en tanke...skulle nog vara snyggt emot detaljerna...

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
På priset tänkte jag, vad allt gått på!? Är jag helt ute o cyklar om man kanske kunde tänka sig mattsvart tank o kuts...

Bara en tanke...skulle nog vara snyggt emot detaljerna...

Ska gör en lite överslagsräkning sen när allt är klart om man törs:)
Budgeten var/är lite vag men jag hade tänkt landa runt 40k inkl, inköp av hoj.

Kommer att bli klarlack på allting med tanke på slitaget som blir men jag har inte betämt mig än om det bli blank, halvblank lr matt klarlack.

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Behöver ju knappast skriva hur fett detta bygge kommer bli men va fan de e ju lika bra! kommer bli skitcool...! bygger själv min första streetfighter nu dock är jag långt ifrån detta...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år