Blade 1134XX Fighter

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Fan.. Håller med bullysmile "Hur kul tror du det känns för oss andra"

Känns som vi redan har en vinnare :Bugar

Bygger inte för att vinna en tävling, bygger för att jag tycker att det är kul och samtidigt få en hoj som ingen annan har och som jag vill ha den, sen att det kanske verkar vara lite mkt jobb nerlagt på den är bara för att jag gillar att göra saker ordentligt:tummenupp
Men råkar man hamna på en pallplats så är ju bara det roligt:)

Kan väl lika gärna dra en liten uppdatering när jag ändå är på gång, bygget har tagit en lite vändning.

Bakdelen kommer att bytas ut mot en annan, till vad får ni kanske se några bilder av i helgen(fortfarande Yamaha) anledningen är två, första är att jag inte kommer att kunna bygga om ljuddämparna som jag vill då dom är gjorda i titan nånting som jag skulle ha kollat lite tidigare, my misstake:huvet visst det går att få nån som kan svetsa dom lr byta ut dom mot rostfria slipon och båda dom alternativen kommer att bli dyrare än att byta ut hela baken förutom ramen då som fortfarande kommer att funka med den andra baken.
Den andra anledningen är att den nya röven kommer att bli mkt renar, kortare och utan ljuddämpare, kommer att bli gp style istället gillar den looken.
Färgsättningen kommer oxå att ändras kommer inte att lacka nånting vitt som tanken var utan kommer att hålla mig till två färger svart och guld med lite grafix här och där känns som att det kommer bli en cleanare look så, rätta mig gärna om jag har fel.
Jaja nog tjatat från mig uppdatering med bilder kommer i helgen, det är nu det roliga börjar att få plocka ihop allt:D

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bygger inte för att vinna en tävling, bygger för att jag tycker att det är kul och samtidigt få en hoj som ingen annan har och som jag vill ha den, sen att det kanske verkar vara lite mkt jobb nerlagt på den är bara för att jag gillar att göra saker ordentligt:tummenupp
Men råkar man hamna på en pallplats så är ju bara det roligt:)

Kan väl lika gärna dra en liten uppdatering när jag ändå är på gång, bygget har tagit en lite vändning.

Bakdelen kommer att bytas ut mot en annan, till vad får ni kanske se några bilder av i helgen(fortfarande Yamaha) anledningen är två, första är att jag inte kommer att kunna bygga om ljuddämparna som jag vill då dom är gjorda i titan nånting som jag skulle ha kollat lite tidigare, my misstake:huvet visst det går att få nån som kan svetsa dom lr byta ut dom mot rostfria slipon och båda dom alternativen kommer att bli dyrare än att byta ut hela baken förutom ramen då som fortfarande kommer att funka med den andra baken.
Den andra anledningen är att den nya röven kommer att bli mkt renar, kortare och utan ljuddämpare, kommer att bli gp style istället gillar den looken.
Färgsättningen kommer oxå att ändras kommer inte att lacka nånting vitt som tanken var utan kommer att hålla mig till två färger svart och guld med lite grafix här och där känns som att det kommer bli en cleanare look så, rätta mig gärna om jag har fel.
Jaja nog tjatat från mig uppdatering med bilder kommer i helgen, det är nu det roliga börjar att få plocka ihop allt:D

Rättar dig nu när du har fel !:D
Tror du gör en jättetabbe om du tar bort det vita.
Tycker att du verkar ha bra koll på propotioner och linjespel.
Ska försöka hitta en bild jag har på en Honda banhoj med samma färgkombination.
Många övergångar mellan färgerna men så jävla väl avstämt !

Återkommer.....

Tillbaka från källaren !
Vad tycker du om denna ?

Bifogat

• DSC00009.JPG
    DSC00009.JPG
    138.4 KB · Visningar: 125
  • DSC00008.JPG
    DSC00008.JPG
    133.3 KB · Visningar: 114
  • DSC00010.JPG
    DSC00010.JPG
    130.5 KB · Visningar: 113
Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo

Du hade väl kunnat tage en annan färgsättnig än den ja tänkt ut :tungan
hehe, nämen ett riktigt bra val :tummenupp tror dock att du kommer ha mer detaljer i guld.
Nu får man vänta till helgen och lite mer bilder

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Rättar dig nu när du har fel !:D
Tror du gör en jättetabbe om du tar bort det vita.
Tycker att du verkar ha bra koll på propotioner och linjespel.
Ska försöka hitta en bild jag har på en Honda banhoj med samma färgkombination.
Många övergångar mellan färgerna men så jävla väl avstämt !

Återkommer.....

Tillbaka från källaren !
Vad tycker du om denna ?

Inte alls illa, var ungefär nått sån där jag hade tänkt mig inte designen då, får ta mig en riktig funderar på det där.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har precis klickat igenom tråden för första gången och kan bara hålla med om den allmäna uppfattningen som verkar vara "Du är ett geni mannen." Känns också som du lyckas få väldigt mycket gjort på kort tid, själv behöver jag minst två veckor på mig bara för att byta från kuts till bönpall. Ser fram emot fortsättningen, lycka till.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
ska du ha sidorkåpor på din eller?

Nej inga sidokåpor blir det.

Har precis klickat igenom tråden för första gången och kan bara hålla med om den allmäna uppfattningen som verkar vara "Du är ett geni mannen." Känns också som du lyckas få väldigt mycket gjort på kort tid, själv behöver jag minst två veckor på mig bara för att byta från kuts till bönpall. Ser fram emot fortsättningen, lycka till.

Kula at det är fler som gillar bygget, jo et går fort när man har lite insperation, vill få så mkt gjort nu så det inte blir så stressigt inför våren.
Har ju inge mc kort än heller så jag håller på med det samtidigt så när våren kommer vill man köra upp så fort som möjligt.

Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Grymt bygge:tummenupp ....börjar själv bli sugen på ett fighterbygge av en Blade....

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Har haft lite missflyt med några beställningar som inte kom innan helgen bla bakdelen och en massa dammtätningar, packboxar så det har inte blivit så himla mkt gjort.
I Lördags så spenderade man hela dagen på körskolan och pluggade teori så imorrn beställer dom tid för skrivning.
Men i dag vart det lite gjort allfall, Tvätta av motorn, plockad ihop min nyrenoverade framgaffel monterade ihop bromsoken och stötdämparen bak satte på ramen på motorn och bultade fast den, han även få dit framgaffeln oxå sen var det slut på den här dagen.
Förhoppningsvis ska det bli lite mer gjort nästa helg, några bilder ska jag väl bjuda på oxå, tyvärr så hade jag inte kameran med mig idag så det får duga med mobilbilder.

img479cafef94f79.jpg

img479caff5345fd.jpg

img479cb003e4616.jpg

img479caffc606dd.jpg

img479cb01d01393.jpg

img479cb0243bed2.jpg

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Nä nu är det dax för fortsättningen.....uppdatera! vill se mer...:tummenupp

Håller med dig jag, men tyvärr har det fått stått still i två veckor pga av asaknad av delar som aldrig kommer men förhoppningsvis så ska allt ha kommit innan helgen.

Så här ser det ut i nuläget.

Bifogat

• PICT27411.jpg
    PICT27411.jpg
    58.3 KB · Visningar: 169
  • PICT27431.jpg
    PICT27431.jpg
    45.2 KB · Visningar: 120

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Tack! Ser ut som om hojen står där på sin lilla rullbräda o vibrerar av längtan av att få rulla loss på den torra asfalten.:hoppa Så hur är det med husses längtan?:hihi

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Tack! Ser ut som om hojen står där på sin lilla rullbräda o vibrerar av längtan av att få rulla loss på den torra asfalten.:hoppa Så hur är det med husses längtan?:hihi

Jodå man är ju inte lite sugen på att få starta den för första gången, men det är ett tag tills dess nu är det bara torrgasa i garaget som gäller men det är kul med:)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Som de andra sagt, härligt bygge! Ska bli kul att få se hur du tänkt dej finishen på den när bitarna trillar på plats.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Fick alldeles nyss reda på att fälgarna är lklara så det blir till att hämta dom i helgen, blir skönt att äntligen kunna få på däcken och se ett rullande chassi igen, hoppas nu bara att alla lager och några dammtätningar som jag har väntat på dyker upp imorgon annras blir det en händelselös helg igen på hojfronten.
Den nya bakdelen fick jag förra veckan men döm av min förvåning när jag öppnade paketet så hade dom skickat mig fel bakdel:mad: så det var bara att packa ner den igen och skicka tillbax, så nu väntar man åter igen på den rätta bakdelen :huvet
Tur att man är ute i tid allfall så att man inte behöver stressa ihop den för att bli klar innan våren det är dock en hel del små pill kvar innan jag är riktigt nöjd med slutresultatet.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fick alldeles nyss reda på att fälgarna är lklara så det blir till att hämta dom i helgen, blir skönt att äntligen kunna få på däcken och se ett rullande chassi igen, hoppas nu bara att alla lager och några dammtätningar som jag har väntat på dyker upp imorgon annras blir det en händelselös helg igen på hojfronten.
Den nya bakdelen fick jag förra veckan men döm av min förvåning när jag öppnade paketet så hade dom skickat mig fel bakdel:mad: så det var bara att packa ner den igen och skicka tillbax, så nu väntar man åter igen på den rätta bakdelen :huvet
Tur att man är ute i tid allfall så att man inte behöver stressa ihop den för att bli klar innan våren det är dock en hel del små pill kvar innan jag är riktigt nöjd med slutresultatet.

Vad blir det för röv ?

Sorry om du redan skrivit det, kan ha missat.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år