Blade 1134XX Fighter

kalle-traktor

kungen
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
suzuki bandit-streetfighter/ fireblade
det sitter orginal nu får väl kanske se till säsongen hur lååångsam den är om den finns kvar

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Då har man beställt ett nytt drivpaket då till en blackbird dom har grövre kedja än cbr:n så jag kände att jag vill ha ett drivpaket från en sån.

Extra heavy duty X-ring från D.I.D i GOLD utförande.
45 kuggars bakdrev.
16 kuggars framdrev.

Så det blir ett kugg upp bak och ett ner fram mot original, får se om den drevning blir bra lr om det behövs lite till.

Vart även 2st nya däck Continental Conti force sport/touring vill inte åka på rena sport däck då hojen inte kommer att gå på bana och dom blir ju så platt fort på gatkörning.

Fram 130/70/16"
Bak 190/50/17"

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
det sitter orginal nu får väl kanske se till säsongen hur lååångsam den är om den finns kvar

Så pass.
Jag sålde nämligen ett set FCR 41or till han som byggde den i Umeå.
Men han fick inte snurr på den med dem
Jag sa att den behöver lite portning och vassare kammar för att få liv i dom fuggarna.

Har massor av BB motordelar om ni behöver.

kalle-traktor

kungen
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
suzuki bandit-streetfighter/ fireblade
då håller du på med dragracing för han sa att dom hade sutit på en dragrasing hoj du kanske vet hur eller om kan ändra på dom för han hade inte långt kvar . ska väl inte behöva byta kammar enligt vad jag hört men är osäker

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
då håller du på med dragracing för han sa att dom hade sutit på en dragrasing hoj du kanske vet hur eller om kan ändra på dom för han hade inte långt kvar . ska väl inte behöva byta kammar enligt vad jag hört men är osäker

FCR 41orna jag hade satt tidigare på en sidovagnsräser med en portad topp och steg ett kammar.
Den hamnade både topp och kammar i min hoj.
Sålde toppen denna veckan till enn Blackbird trimmare.
Förgasarna köpte han i Umeå.

Vad du menar sen är jag inte riktigt med på...

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Nu får det var nog med chattning i tråden för nu är det dax för en liten uppdatering igen:D

Har ägnat Lördagen och Söndagen åt att blästra, slipa och lacka alla små delar guld och svart, fy faan vilket jobb! men resultatet blir bra så det är helt klart värt det.

img47935bfdd2508.jpg

img47935c0aa6908.jpg

img47935c059db33.jpg

img47935c0fbf0e6.jpg

img47935c21b2a28.jpg

img47935c1ab8639.jpg

img47935c14a4c38.jpg

img47935c26445a5.jpg

img47935c2c9581e.jpg

img47935c315dea0.jpg

img47935c364c6a2.jpg

img47935c3ace5ca.jpg

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Nu får det var nog med chattning i tråden för nu är det dax för en liten uppdatering igen:D

Har ägnat Lördagen och Söndagen åt att blästra, slipa och lacka alla små delar guld och svart, fy faan vilket jobb! men resultatet blir bra så det är helt klart värt det.

JÄÄÄÄÄÄVLARRRR...:jisses :jisses :Bugar:Bugar:Bugar Du måste hå tålamod i världsklass... Men det är ju detaljerna som avgör:) :) :Bugar:Bugar Keep up the god work!:)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

]

perfektionist! även om jag på nåt vis skulle lacka mina skruvar skulle dom ligga i en hög :rolleyes:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Ja jag säger då de! att du orkar :)
de ser jävligt bra ut måste ja säga!! :kär

btw, du har fått PM

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
perfektionist! även om jag på nåt vis skulle lacka mina skruvar skulle dom ligga i en hög :rolleyes:

Vet inte om jag skulle säga perfektionist:) , gillar bara att ha ordning och det är ju detaljerna som gör det.

Ruskigt snyggt!!!!!
Vad är det för färg du använder? 2K??

Japp 2k och lackspruta.

Hehe nice men färgen kommer väll gå åt helvete när du ska spänna skruvarna. :va

\Masonit

Til en viss del ja, men den här färgen är det mkt hårdare yta på än vanlig 2k härdar i 24 timmar, men det kommer att förstöras en del men det går alltid att lägga i med pensel, har ju även bytt ut dom flesta sexkant till insex i rf och då blir det inte samma slitage.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vet inte om jag skulle säga perfektionist:) , gillar bara att ha ordning och det är ju detaljerna som gör det.

Japp 2k och lackspruta.

Til en viss del ja, men den här färgen är det mkt hårdare yta på än vanlig 2k härdar i 24 timmar, men det kommer att förstöras en del men det går alltid att lägga i med pensel, har ju även bytt ut dom flesta sexkant till insex i rf och då blir det inte samma slitage.

Ser bra ut det där.
Som ett Mecano, fast för vuxna !
Ska du till hojmässan i helgen ?

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Ser bra ut det där.
Som ett Mecano, fast för vuxna !
Ska du till hojmässan i helgen ?

exakt vad gör man inte för att behålla barndoms känslan:)

Är jäligt sugen på att åka ner mn det är ju 80mil enkel resa så jag får se, vore kul att träffa lite folk och få några ansikten på nicken här inne.

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Tungt!

Så ja nu gör datorn som jag vill igen...

Utgångsobjektet.
img46a4ae4e74004.jpg

img46a4ae43f2caf.jpg

Reservdelsmotor är bra att ha.
img46a4ae543596a.jpg

Motorn som ska renoveras.
img46a4ae59e286b.jpg

Då börjar vi riva då.
img46a4ae63d9e3d.jpg

img46a4ae6a969c5.jpg

img46a4ae74eea85.jpg

img46a4ae7a873a4.jpg

img46a4ae7f64251.jpg

img46a4ae85b163c.jpg

Så här såg det ut när jag gjorde kväll.
img46a4ae9021feb.jpg

img46a4ae9629e65.jpg

Eftersom man bara fick ha 14 images vart jag tvungen att rensa bort några bilder.

Underbart att se att det finns händiga människor! Faan, man kan inte få gå kurs hos dig...:tummenupp

Coolt hursomhelst, fortsätt lägg upp bilder!! Blir ju som en bra serie att följa, med ett "topic" som man diggar:yoparty

Ride fast!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
exakt vad gör man inte för att behålla barndoms känslan:)

Är jäligt sugen på att åka ner mn det är ju 80mil enkel resa så jag får se, vore kul att träffa lite folk och få några ansikten på nicken här inne.

Bara att masa sig iväg då !:D

Ses på mässan !

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Hoj
En stor och en liten Honda
Håller också på att modifiera min blade, såg att du delat på bakdämparen.... Hur gjorde du?

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Håller också på att modifiera min blade, såg att du delat på bakdämparen.... Hur gjorde du?

Använde mig av fjäderspännare och najtråd, kläm ihop den naja fast fjädern mellan varven och sen släpper du på spännaren och plockar bort halvmånarna sen är det klart.
Hatar och beskriva men du kanske förstår vad jag menar?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Va faaaaan!!! sluta va så duktig.......hur kul tror du det känns för oss andra :p

grymt bra jobbat, kollat din tråd 100ggr men blir lika imponerad varje gång. :p på dig

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin