Blade 1134XX Fighter

Ekerholm

Guest
tjena... snyggt bygge... jag har nog missat eller så har du inte skrivit det.. vad blir det för färg på den då? lycka till med bygget...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ser ut att bli ett riktigt seriöst bygge:tummenupp
Om man måste klaga så skulle jag föredra en upsidedown-gaffel och ett crosstyre. Fighter är helt underbart roligt att köra. Men det är ju vad jag tycker.
Keep it up!

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
tjena... snyggt bygge... jag har nog missat eller så har du inte skrivit det.. vad blir det för färg på den då? lycka till med bygget...

Kul att du tycker det, Färgerna kommer att gå i Svart, Vitt, Guld.
Allt aluminium kommer att pulverlackas svart, Bakkåpa, hugger, tank, lyse, fälgar och magkåpa kommer att bli vitt med motivlack i svart(vad för motiv håller jag hemligt än så länge)alla skruvar kommer att bli guld färgade även en del andra detaljer oxå.

Ser ut att bli ett riktigt seriöst bygge:tummenupp
Om man måste klaga så skulle jag föredra en upsidedown-gaffel och ett crosstyre. Fighter är helt underbart roligt att köra. Men det är ju vad jag tycker.
Keep it up!

Klart det ska byggas seriöst:)

Håller med dig jag skulle oxå vilja ha en upsidedown-gaffel men det finns inte så mkt tid och pengar på en vinter;) alla planer för nästa vinter är redan planerad men dom tänker jag inte gå in på nu.
Angående styret så är jag lite kluven gillar stuket som blir med clipon låg och brutal men samtidigt så är det ju säkert helt klart roligare med ett crosstyre

Ja det har inte hänt så mkt på ett par dagar nu, har lagt av däcken från fälgarna då dom oxå ska pulverlackas, tillverkat hylser som passar i clipon och styrkronan så det inte kommer färg dit, ska fräsa bort tändningslåset från styrkronan imorrn.
Det enda jag inte kommit på nån bra lösning på är pluggar till gaffel benen ska ju lacka under delen på dom, helst skulle man ha haft tag på ett par likadana ben som man kunnat lacka dom komplett och bara byta sen.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Äsch du var först sen tog alla andra efter bara, dålig fantasi är vad det är:tungan :rolleyes:

Kamikaze har ingen fantasi!:D

Kandyman...Ett av få byggen värt att följa !:tummenupp

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Last edited:

Ekerholm

Guest
Kul att du tycker det, Färgerna kommer att gå i Svart, Vitt, Guld.
Allt aluminium kommer att pulverlackas svart, Bakkåpa, hugger, tank, lyse, fälgar och magkåpa kommer att bli vitt med motivlack i svart(vad för motiv håller jag hemligt än så länge)alla skruvar kommer att bli guld färgade även en del andra detaljer oxå.

okej... kommer nog bli skit snyggt... lycka till med arbetet...:tummenupp

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
gillar ditt bygge lika mycket som flickstjärtarna, men måste få säga att hojjen inte känns komplet utan ett fighter styre.

Ser liksom ut som en ledsen hund på nå sätt
hund.jpg

HAha skönt att du tycker som jag, en fighter med clip-on ser ut som en ledsen hund.:tungan Dock så ser inte denna helt ful ut, utan rätt rå med bara clipon. Men ibland blir det bara helt fel.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Lovade ju att det skulle komma upp bilder idag oxå och jag kan ju inte svika mitt löfte:) inte för att det är så mkt att visa, det mesta gick iväg på lack idag.

img477d5ba3043f9.jpg

img477d5ba855626.jpg

img477d5bad1500f.jpg

img477d5bb3ebf42.jpg

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Hoj
R1
Hej,
Är det svartvikslack som ska pulvarlackera hojen?

Jag ska dit snart själv. Mellan 1500-2000:- för ramen, svingen och några små delar vill dem har.
Vad fick du för pris? Ingick blästring?

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Hej,
Är det svartvikslack som ska pulvarlackera hojen?

Jag ska dit snart själv. Mellan 1500-2000:- för ramen, svingen och några små delar vill dem har.
Vad fick du för pris? Ingick blästring?

Nej jag lackar min på Z-lyften i Bispgården, har en polare som jobbar där, vad jag betalar behöver jag inte skriva här:tungan

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Helvete!!! vilket jobb!! jag fattar att det är många,många "byggen" som stannar upp!!
Jag är IMPAD.:klappar

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
tack tack, en liten uppdatering då, fick ett samtal från polarn idag och ramen lacas i natt så jag hämtar den på Fredag kväll så under helgen kommer det att dyka upp bilder på en ny lackad ram:) fälgarna kommer det kanske att ta lite längre tid med då färgen på dom stt så in i h*vette så dom måste gå genom blästern flera gånger samt att dom inte lackar vitt så ofta som svart.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Färgerna kommer att gå i Svart, Vitt, Guld.
Allt aluminium kommer att pulverlackas svart, Bakkåpa, hugger, tank, lyse, fälgar och magkåpa kommer att bli vitt med motivlack i svart

Hoppas du ska ha mkt vitt, för jag kommer också ha svart och guld i min färgsättning :huvet för övrigt ett bra val tycker jag :yoparty

de fattas väl bara att du köper magkåpan hos bikeshop :)

De råkar inte va "flickan" som ska motivlacka?

Edit: hur blind kan man va... de står ju va som ska va vitt :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...