Blade 1134XX Fighter

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Måste säga att din hoj kommer bli den vackraste fightern JAG sett :tummenupp
Tuffaste bakdelen med fräckaste fighterlyset, kan bara inte bli bättre. se till att lacka i någon läcker färg så den står ut ännu mer från mängden :yoparty
Keep up the great work!

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Måste säga att din hoj kommer bli den vackraste fightern JAG sett :tummenupp
Tuffaste bakdelen med fräckaste fighterlyset, kan bara inte bli bättre. se till att lacka i någon läcker färg så den står ut ännu mer från mängden :yoparty
Keep up the great work!

Oj oj oj...det var inte ett dåligt betyg, man tackar...

Angående färgen så hade jag redan bestämt mig för att hålla mig till två färger och inte krångla till det och det var svart och vitt men nu börjar jag bli lite osäker, kom gärna med förslag.

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage

Angående färgen så hade jag redan bestämt mig för att hålla mig till två färger och inte krångla till det och det var svart och vitt men nu börjar jag bli lite osäker, kom gärna med förslag.

förtjänar du :tummenupp

då ramen glänser så ljuvligt rekommenderar jag en hyffsat mörk färg...men vilken färg som helst utom svart...dé é så otroligt uttjatat. din hoj ska du göra allt för att den ska stå ut ur mängden tycker jag :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

mattsvart o orange e alltid coolt :tummenupp

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Angående färgen så måste ramen pulverlackas då jag varken orkar stå och polera den heller hålla den ren från oxid då hojjen är till för att användas så ska den byggas därefter oxå, så ramen kommer att pulverlackas svart(jag vet att alla har så)men det finns inte så många andra färger ramen passar i tycker jag?
Ska vara till att borsta hela ramen då men det är ett hyffsat jobb d med...hmm...

Får se vad man bestämmer sig för men det där med orange var inte en dum idé faktiskt.

Fick inte till dom främre fästena idag heller då jag tydligen har slarvat bort bultarna dit så jag kan inte dra fast dom i blocket medans jag svetsar dom:mad:

och naturligtvis så är det ju 1,25 stigning på dom så dom finns ju inte att få tag på överallt heller så det vart till att åka till den lokala Honda handlaren och beställa nya, nackdelen var att dom inte får hem dom förens efter nyår, men som tur var så hittade jag en bult till orginal bakramen som var i rätt stigning fast något längre så jag kan allfall fortsätta bygget ändå.

Så här såg det ut när jag lämnade garaget idag, vart tvunngen att provmontera grenröret:)

Bifogat

• PICT26461.jpg
    PICT26461.jpg
    58.5 KB · Visningar: 606

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Angående färgen så måste ramen pulverlackas då jag varken orkar stå och polera den heller hålla den ren från oxid då hojjen är till för att användas så ska den byggas därefter oxå, så ramen kommer att pulverlackas svart(jag vet att alla har så)men det finns inte så många andra färger ramen passar i tycker jag?
Ska vara till att borsta hela ramen då men det är ett hyffsat jobb d med...hmm...

Får se vad man bestämmer sig för men det där med orange var inte en dum idé faktiskt.

Fick inte till dom främre fästena idag heller då jag tydligen har slarvat bort bultarna dit så jag kan inte dra fast dom i blocket medans jag svetsar dom:mad:

och naturligtvis så är det ju 1,25 stigning på dom så dom finns ju inte att få tag på överallt heller så det vart till att åka till den lokala Honda handlaren och beställa nya, nackdelen var att dom inte får hem dom förens efter nyår, men som tur var så hittade jag en bult till orginal bakramen som var i rätt stigning fast något längre så jag kan allfall fortsätta bygget ändå.

Så här såg det ut när jag lämnade garaget idag, vart tvunngen att provmontera grenröret:)

RK verktyg björneborgsgatan :tummenupp

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
Ser fantastiskt bra ut!
Riktigt, riktigt snyggt än så länge!
Ta dig tid med lacken! Finns ju en tråd med lite lackförslag!
Annars så kan jag meddela att min hoj blir mattsvart till 2008. Ingen "sprayburkslack" utan äkta vara med sidenmatt klarlack.
Bara för att Tidningen Bike dömde ut allt som var mattsvart och tyckta att det var omodernt...
Lacken på den vit röda FZ1:an som kommer till -08 är ju inte heller sååå tråkig! Med din bakdel så borde den kunna passa hur bra som helst!

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Då kommer det en liten uppdatering och en massa bilder för det är väl det man vill se i en projekt tråd och inte en massa text:)

Har äntligen fixat till dom främre motorfästena vart kanon tycker jag.
img4776c2ecacc71.jpg

Bakre övre motorfästet modifierat och distanserna tillkapade, muttrarna som fungerar som distanser just nu på vänstra fästet kommer inte att sitta där sen hade bara inget material att göra av så det fick bli muttrar:)
img4776c31645e56.jpg

Bakre tankfästet ordnat.
img4776c2f26f581.jpg

Sen fick han äntligen komma ner på golvet, så det fick bli några bilder innan jag rev den.
img4776c2fa63bed.jpg

img4776c30000385.jpg

img4776c3069a9e4.jpg

img4776c30b891dc.jpg

img4776c310cc941.jpg

Sen vart det dax att riva, hissade upp han i lyften för att det skulle bli lite enklare att plocka ur motorn.
img4776c31b46132.jpg

Då var motorn ur då.
img4776c320db795.jpg

Här är härligheten:D
img4776c3256f249.jpg

Då var det nästan helt rent då.
img4776c32c9074d.jpg

Här ligger hela hojen nu, fan va det är smidigt med hojar dom tar ju ingen plats alls ju och det tar en timme och riva isär hela skiten.
img4776c33105da2.jpg

Har helsvetsat allting nu, främre fästena, förstärkning för bakramen, hålen för orginal bakramsfästena så imorgon börjar skit jobbet med all slipning så det blir snyggt oxå.
På Måndag åker ramen och svingen iväg på pulverlack, tar dom stora delarna först så dom inte får en hel hög med små grejer oxå att hålla reda på dom ska jag även blästra själv oxå så det går lite fortare med lackningen.

Ja nu vart ju en massa text oxå men det hoppas jag att ni kan leva med:)

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Ser fantastiskt bra ut!
Riktigt, riktigt snyggt än så länge!
Ta dig tid med lacken! Finns ju en tråd med lite lackförslag!
Annars så kan jag meddela att min hoj blir mattsvart till 2008. Ingen "sprayburkslack" utan äkta vara med sidenmatt klarlack.
Bara för att Tidningen Bike dömde ut allt som var mattsvart och tyckta att det var omodernt...
Lacken på den vit röda FZ1:an som kommer till -08 är ju inte heller sååå tråkig! Med din bakdel så borde den kunna passa hur bra som helst!

Hallå Jonas

Det är skönt att gå mot strömmen göra sånt som alla andra tycker är tokigt, ska lägge ett öga på den tråden och även FZ1:an.

Ha d....

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Ja jag uppdaterar på jag:)

Nu är allt slipat och klart, blev några timmar slipande och fräsande innan jag vart helt nöjd men det var det helt klart värt.

Vänster sida.
img4777ac1be70ef.jpg

Vänster Motorfäste.
img4777ac21886b3.jpg

Höger sida.
img4777ac25ac9d0.jpg

Höger motorfäste.
img4777ac2b55c92.jpg

Här den helt färdig för pulverlack har gängat in bultar i alla hålen och gjort täck plåtar, så nu åker den iväg på lack.
img4777ac324356e.jpg

Under tiden så ska jag ta och blästra alla små delar som ska pulverlackas oxå samt fälgarna, ska riva av ventilkåpan och kolla/justera ventilspelet så man är ju inte göra lös ändå.

Får väl passa på att önskar er ett gott nytt år!!!

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
gillar ditt bygge lika mycket som flickstjärtarna, men måste få säga att hojjen inte känns komplet utan ett fighter styre.

Ser liksom ut som en ledsen hund på nå sätt
hund.jpg

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Kandyman! Vad kostar lyset och fästena till MT-03:an?
Riktigt snyggt bygge!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...