Blade 1134XX Fighter

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
blev mycket bättre med framlyktan när du gjorde så...:tummenupp iinte långt kvar nu innan den är klar??? men på dina bilder du la upp så verkar det vara några veckor kvar innan sesången börjar... tänkte alltså på snön..

Efter morgondagen är det bara lack kvar och några små detaljer men annrs är det bara lite ihopplock kvar.
Jo det är mkt snö kvar som ska bort men vägarna är bar allfall, just nu är det -15grader:)

Vart lite hojpyssel idag iallfall, gjorde klart sadeln men jag hade slut på spraylim så det är bara lite limning kvar på den, plockade bort kutsen för att göra om undertailen så lyset får sin plats men det blir morgondagens syssla.
Fick även provlacka svart färgen som hojen ska lackas med, använde samma färg på fälgarna till bilen.

img47e577323797b.jpg

img47e57736cc196.jpg

img47e5773bca38d.jpg

Bonusbild.
img47e5774e71a40.jpg

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ger du damen en bonustumme också !:D
Snyggt !:tummenupp

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har precis läst genom hela tråden och måste säga att man är riktigt imponerad :tummenupp

Hojen kommer bli riktigt grym!!

Såg att du på något ställe frågade efter en slang att ha istället för bromsvätskebehållare. Det finns från HRC, kan du köpa hos Honda-handlaren, sitter på deras racehojar.

Artnr:

Slang
43503-NF4-000 VINYL TUBE, 9 X 13 X 240 (mm).

Plugg
17370-419-700 PLUG, breather tube.

Clips, för att hålla kvar ändpluggen på slangen.
95002-02120 CLIP, B12, tube.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Har precis läst genom hela tråden och måste säga att man är riktigt imponerad :tummenupp

Hojen kommer bli riktigt grym!!

Såg att du på något ställe frågade efter en slang att ha istället för bromsvätskebehållare. Det finns från HRC, kan du köpa hos Honda-handlaren, sitter på deras racehojar.

Artnr:

Slang
43503-NF4-000 VINYL TUBE, 9 X 13 X 240 (mm).

Plugg
17370-419-700 PLUG, breather tube.

Clips, för att hålla kvar ändpluggen på slangen.
95002-02120 CLIP, B12, tube.

Thanx, men nu har jag redan en behållare på väg men man kan ju behöva en till nästa projekt:)

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Det här har jag pysslat med idag.

img47e6d16c8f4fb.jpg

img47e6d1744341d.jpg

img47e6d17b212e9.jpg

Fy faan vilket slipande, spacklande, glasfiberväv och polyester innan det blev riktigt bra, är ju hur många vinklar som helst på den här jävla kutsen:huvet men nu har bakljuset sin plats allfall, ligger i runda slängar ca 6tim nerlagt på bara kutsen:tummenupp
Men nu är de bara sprutspackling kvar på delarna sen är det dax för lack :D

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
blev mycket bättre med framlyktan när du gjorde så...:tummenupp iinte långt kvar nu innan den är klar??? men på dina bilder du la upp så verkar det vara några veckor kvar innan sesången börjar... tänkte alltså på snön..

Säsongen försvann här idag..
Har hunnit vara ute 2 ggr i år och kört.. Förra söndagen och senast igår.. Imorse när jag klev upp så vräkte det ner snö.. Och jag bor 6 mil söder om Sthlm.. Har kommit ca 15 cm, totalt..
Burr så kallt det var i morse.. Har haft minus 17 grader inatt..

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Det här har jag pysslat med idag.

img47e6d16c8f4fb.jpg

img47e6d1744341d.jpg

img47e6d17b212e9.jpg

Fy faan vilket slipande, spacklande, glasfiberväv och polyester innan det blev riktigt bra, är ju hur många vinklar som helst på den här jävla kutsen:huvet men nu har bakljuset sin plats allfall, ligger i runda slängar ca 6tim nerlagt på bara kutsen:tummenupp
Men nu är de bara sprutspackling kvar på delarna sen är det dax för lack :D

Bilderna funkar inte för mig?

KamikazeJocke

Väntar på våren!
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 750
Tjena!

Är riktigt imponerad av ditt bygge, blir nog sweet i sommar. Hoppas man får se den på riktigt någon gång :tummenupp

När du köpte framlycktan till hojen, var det bara att koppla eller?. Alltså kom allt med när du köpte den?! :gnissla

/Jocke

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nu har jag sträckläst hela tråden i ett :näsblod
Men det var det värt!!

Snajdigt bygge!! Jag är grymt imponerad av detaljarbetet! :tummenupp

Även om jag tycker det var synd du dumpade clip-on'en. Men det är ju jag det :hihi

Jag hoppas du fortfarande har Svart, Vitt o Guld som färgsättning.
Enbart Svart och Guld ÄR snyggt i hopa, men inte specielt orginellt. Och jag tycker din hoj förtjänar en unik ohc orginell lack! :)

:hej

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Tjena!

Är riktigt imponerad av ditt bygge, blir nog sweet i sommar. Hoppas man får se den på riktigt någon gång :tummenupp

När du köpte framlycktan till hojen, var det bara att koppla eller?. Alltså kom allt med när du köpte den?! :gnissla

/Jocke

Får börja med tacka för berömet, angående lyset så säljs det i två delar fästena för sig och lamphuset för sig, tror priset landade runt 1800spänn.

Nu har jag sträckläst hela tråden i ett :näsblod
Men det var det värt!!

Snajdigt bygge!! Jag är grymt imponerad av detaljarbetet! :tummenupp

Även om jag tycker det var synd du dumpade clip-on'en. Men det är ju jag det :hihi

Jag hoppas du fortfarande har Svart, Vitt o Guld som färgsättning.
Enbart Svart och Guld ÄR snyggt i hopa, men inte specielt orginellt. Och jag tycker din hoj förtjänar en unik ohc orginell lack! :)

:hej

Jag tycker oxå att det är lite synd men för att få det riktiga fighter stuket så blev jag tvungen att byta och samtidigt få en skönare körställning.

Japp lacken kommer fortfarande att gå i svart, vitt och guld har oxå kommit på att den förtjänar en riktig cool lack för att få den riktigt ball så jag lägger ner att lacka den själv.

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Då börjar helgens prövningar igen:)
Har inte så himla mkt att pyssla med längre ska slipa alla delar som ska lackas och fixa bucklan i tanken och lägga ett lager sprutspackel sen är det nästan klart för min del:tummenupp
Uppdaterar er med bilder under helgen.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Har idag pysslat ihop det sista i storsätt, allt är sprutspacklat och klart för lack.
Nästa gång det kommer upp bilder ska vara på en färdig hoj så det dröjer nog ett tag tills dess.

Inte mkt att se men va faan...

img47f12620bc62c.jpg

img47eead4a3d3e3.jpg

Last edited:

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
Nästa gång det kommer upp bilder ska vara på en färdig hoj så det dröjer nog ett tag tills dess.

Det ska bli kul att se den färdig. Jag tycker att du har gjort det j-vligt bra killen.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
En liten trevlig och snygg bromsvätskebehållare ramlade ner i brevlådan idag, slipper man den stora fula orginalet på styret.

img47f2622753eb6.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
En liten trevlig och snygg bromsvätskebehållare ramlade ner i brevlådan idag, slipper man den stora fula orginalet på styret.

img47f2622753eb6.jpg

Vad snygg, guldfärgen passar ju skitbra med resten !:tummenupp :D

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Fan vad bra det blir... Längtar tills mitt nästa bygge sätter igång.
Någon borde göra en bok med alla bra byggtrådar på Sporthojs hemsida. Riktigt bra byggmanual + idebok.

Tack för att du underhåller oss!

/Mvh
Perry

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...