Blade 1134XX Fighter

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Inte för att jag tror att budskapet inte nått fram till dig, men jag måste ändå stämma in och hålla med alla tidigare talare och säga att ditt bygge är helt enkelt sjukt snyggt. Riktigt imponerad.
 

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
jävligt nice bygge! :hoppa

hoppas du får ordning på gången! (håller själv på att modda med luftintaget på min fighter)

fler bättre bilder!!!!!
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Den ser helt sjukt snygg ut!
Jag törs inte tänka tanken hur många timmar som ligger bakom, grymt bra jobbat av dig!
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Nu ska vi se om vi kan svara på några av er frågor och funderingar.

Loy-> njae vet inte d ja men du får mer än gärna köpa den av mig när den blir till salu:)

Pucken-> Snyggaste bygget, ja det är ju upp till folket att bestämma finns bra många fräcka hojbyggen där ute och då tänker jag inte bara på fighters, jag har ju byggt den efter eget huvud och mina krav så enligt mig så är det den snyggaste fightern:) angående framskärmen så vet jag att den inte riktigt håller måttet men som du säger den ska inte vara mindre utan bara "mer" helt enkelt, men det vet ju både du och jag att man kan hålla på att byta ut delar hela tiden medans bygget håller på men nångång måste det ta stopp annars blir det aldrig klart om man nu inte bygger sin drömhoj som man alltid velat haft då får det ju ta den tid det tar och det gör man inte över en vinter.

Schneberger-> Får börja med att säga tack, ja färgsättningen är det inget fel på hade ju tänkt haft mer motiv men efter en massa skissande och tejpande så blev det aldrig riktigt bra, problemet med en fighter är ju att det blir så många tomma ytor som inte går att lacka på så man får nått flyt i motiven, ja då ska man lacka motor och ram också men då blir det ingen hoj som går att använda dagligen sen heller , klarlack och mkt värme brukar inte bli så snyggt efter ett tag.
Det är mkt sånt som man glömmer bort när man kollar på alla coola hojar som har motiv över hela motorn och ramen hur ofta går dom på gatan.
Så det fick bli "less is more" enkelt och funktionellt men fortfarande väldigt utstickande, angående repotage i Bomber så är det på gång.

Agazza-> Bakdelen kommer från Ngc racing och lyset från den lokala Yamaha handlaren.

D.Krona-> Jodå problemet är löst nu, fick bygga en avskärmning mellan rambenen från nacken och ner till förgasarna då gick den kanon så nu är det full effekt igen lr ja vet inte svårt att säga men den varvar ur nu utan problem och det går att göra powerwheelies på 1,2,3:an:D
Angende bilderna så kommer det fler bättre bilder när jag har inhandlat ett stativ till kameran.

Streetfighter1-> Ja du ett antal timmar har det blivit en och annan svordom har oxå dykt upp på vägen:) men det är sånt som hör till, nästa bygge så ska det dokumenteras bättre tidsmässigt inte för att det går att sätta pengar på byggtiden men det är roligt att hålla koll på hur många timmar det verkligen tar.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de enda som fattas är usd-gaffeln.. fast de har ju vart diskuterat innan :tummenupp
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

Ekerholm

Guest
det är blandade känslor när jag ser det färdiga resultatet... men jag tycker oxå att du måste göra något med fram skärmen... den ser inte ut att passa in.. men smaken är ju som baken...
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Pucken-> Snyggaste bygget, ja det är ju upp till folket att bestämma finns bra många fräcka hojbyggen där ute och då tänker jag inte bara på fighters, jag har ju byggt den efter eget huvud och mina krav så enligt mig så är det den snyggaste fightern:) angående framskärmen så vet jag att den inte riktigt håller måttet men som du säger den ska inte vara mindre utan bara "mer" helt enkelt, men det vet ju både du och jag att man kan hålla på att byta ut delar hela tiden medans bygget håller på men nångång måste det ta stopp annars blir det aldrig klart om man nu inte bygger sin drömhoj som man alltid velat haft då får det ju ta den tid det tar och det gör man inte över en vinter.

Tell me about it....

För mig funkar din hoj som grym inspiration att bli klar men min:tummenupp
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Snyggt:)

Inte en vacker syn men vad gör man inte för besiktningsgubbarna:D
 

Bifogat

  • Foto116.jpg
    Foto116.jpg
    106.5 KB · Visningar: 465

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Du e för söt mot dom !:D
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
En liten fråga... Går det att besikta med det där avgassystemet????
Går går det väl alltid men hur är db på det där systemet???
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Du e för söt mot dom !:D


Man gör så gott man kan, kanske man ska dra på sig kort kort och en lite söt top oxå:D

En liten fråga... Går det att besikta med det där avgassystemet????
Går går det väl alltid men hur är db på det där systemet???

Nja det går väl lite så där kan jag tänka mig men med mina extra insatser så låter den inte mkt mer än orginal:)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top