Det finns lite olika uppbyggnad av mc-motorer.
1 Motor där oljan smörjer förbränningsmotorn och växellådan samt att kopplingen ligger i samma olja (våtkoppling) - den är nog vanligast idag
2 Samma princip, men kopplingen ligger utanför oljebadet - torrlamellkoppling, ex. äldre Ducati. Bytte till våtkoppling någon gång 2005-10 tror jag - lite beroende på modell - ett skäl till bytet är att kopplingen för ett j-la oväsen.
3 "Bilmotorprincipen". En olja för förbränningsmotorn, en annan olja för växellådan - systemen skilda och torrkoppling. Ex äldre BMW boxermotorer (2010? ca).
Skillnaden i oljor är bla att mc-oljor för typ 1 o även 2 har tillsatser som minskar skumning (växellådan vevar runt rejält i oljan) och även att oljan är anpassad för våtlamellkoppling.
Mobil Super 2000 är inte en sådan olja så den bör du inte använda - jag betvivlar att det skulle skada motorn, men kopplingslamellerna kan nog bli påverkade - dock inte akut.
Köp en mc-olja, finns massor att välja på ex. kan du leta på Oljemagasinets hemsida o välja oljor för mc
Inget att bryta ihop för att han tagit en genväg med oljan, kör varm, töm ut. Byt olja o filter - sådant fixar du själv och om du inte så titta här
eller här
Notera körsträcka i servicehäftet så vet du när det är dags igen