Åter igen är de flesta 30-sträckor märkta med 07-18 skyltar (eller liknande). Efter skyltad tid gäller 50km/h.
Kanske i Piteå
Får väl försöka bryta ner det lite enklare då.
Du hävdar först att folk håller med i tråden för att få "tuttar".
Efter det så kommer du och predikar om moraltanter. Gör inte detta dig själv också till en moraltant?
Avslutningsvis så säger du vad du tycker (tvärt emot några andra). Din åsikt är alltså rättfärdigad (för att det är din åsikt), men andras är det inte, för att dom vill bara få tuttar? Ytterst motsägelsefullt i min mening.
Och vad gäller din kommentar "Surt som fan att bli av med kortet och så länge man inte kört som en idiot så är det inte rätt åt en." - att köra nästan dubbelt så fort som markerad hastighet är inte att köra som en idiot?
Att skyltar är placerade som Go' dag yxskaft är något jag kan hålla med om dock. Finns en del skyltar där man verkligen funderar hur folk tänkt.
Sen tror jag inte polisen sitter i Lillajanskogen och skuter med laser.
1. Det är ett mycket vanligt fenomen på SH. Så fort en dam skriver något kommer 17 killar och "håller med till 100%"
2. Det beror på vad vi kallar moralkärringar.
3. Min åsikt är inte mer korrekt än någon annans. Om man ser till lagen är den till och med åt helvete. Däremot tycker jag det är trist att folk yttrar sig om att det är "rätt åt" ts när man inte vet hur det såg ut.
4. Nej, man behöver inte kört som en idiot för att man kört 52 på 30.
Nu ska jag på bio. Kör försiktigt!
Last edited: