Klosse
Gudomlig sporthojare
Såhär ser den omvandlare ut (till vänster på bilden) när jag har öppnat den. Ger 12 volt 25 ampere från 220 volt och jag har helt problemfritt använt den i ett par månader till en dieselvärmare, vars elektronik kräver 12v. Har ett par gånger använt oanvända utgångar på den (finns tre plus och tre minus) till att kolla 12v-grejer till bilen som jag håller på med. Just nu till exempel och typiskt nog fick såklart plus och minus kontakt i en sockel till positionsljus (till höger på bilden). Jävla Biltema-skit. Ingen säkring gick omedelbart, utan de svarta och bruna kablarna till denna sockel brev varma och det började ryka. Då kopplade jag förstås snabbt bort all strömtillförsel. Det svalnade och slutade ryka. Men omvandlaren verkar ha tagit stryk. Ingen ström kommer nu från den. Trodde jag skulle se en säkring på den och verkligen när jag öppnade den. Har otillräcklig kompetens på det här området för att se ifall något på bilden ÄR en säkring eller/och ifall något annat har gått sönder. Någon här som ser det?