Bli rik köp aktier i Pricer

Status
Ej öppen för fler svar.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
sgtpepper skrev:
Jag är intresserad, men veckan efter den 27 september kommer jag vara upptagen med att redigera en hojfilm från Slingerbulten med peuter i huvudrollen, så jag vet inte om jag kommer ha tid att pilla med aktier då :D.

Nej du passa på o tanka aktier utav bingo nu så du med blir snuskigt rik... sanna mina ord pricer kommer göra oss rika och du kommer inte få filma mig naken på slingerbulten för pricer kommer med råge stå i högre det datumet..

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Pricer är en lottsedel!

Pricer har blött pengar sedan introduktionen och det är för mig förvånande att de fortfarande finns kvar. Många hoppfulla småsparare har tankat pricer med cash under deras nyemmisioner baserat på förhoppningar om det stora klippet. Att de tagit in en order betyder tyvärr inga pengar in i bolaget förrän leveranser sker och det ligger ett tag fram i tiden. Deras senaste emmision på 55 milj har redan börjat ätas upp och de säger själva att de i dagsläget inte har någon långsiktig lösning på finansieringen. Kassaflödet är negativt och har varit så länge, frågan är bara när 'ägarnas' tålamod är slut.

Visserligen finns där en potetial om en större aktör skulle få för sig att langa in cash men i dagsläget ser det inte särskilt ljust ut.

Men har du nåra kulor över som du inte bryr dig om så finns där en chans för ett klipp men ack så liten i min mening.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Blackadder skrev:
Pricer är en lottsedel!

Pricer har blött pengar sedan introduktionen och det är för mig förvånande att de fortfarande finns kvar. Många hoppfulla småsparare har tankat pricer med cash under deras nyemmisioner baserat på förhoppningar om det stora klippet. Att de tagit in en order betyder tyvärr inga pengar in i bolaget förrän leveranser sker och det ligger ett tag fram i tiden. Deras senaste emmision på 55 milj har redan börjat ätas upp och . Kassaflödet är negativt och har varit så länge, frågan är bara när 'ägarnas' tålamod är slut.

Visserligen finns där en potetial om en större aktör skulle få för sig att langa in cash men i dagsläget ser det inte särskilt ljust ut.

Men har du nåra kulor över som du inte bryr dig om så finns där en chans för ett klipp men ack så liten i min mening.

Är du dum eller? tror du att man kan skriva vad dynga som helst som du gör? "de säger själva att de i dagsläget inte har någon långsiktig lösning på finansieringen" Citat från senaste rapporten

Prognos

Marknaden fortsätter enligt Pricer att utvecklas positivt med en ökning i total installerad bas och ett mer konkret intresse från ett antal större detaljhandelskedjor. Styrelsen bedömer att totalmarknaden för ESL-system står inför ett begynnande genombrott. Utvärderingar och förhandlingar inom ett antal detaljhandelskedjor har emellertid tagit längre tid än vad som kunde förväntas. I samband med emissionsarbetet bedömde styrelsen att verksamheten kommer att uppnå ett positivt kassaflöde under loppet av 2005. Denna bedömning kvarstår.

Det finns endast en anledning till varför jag här o nu skriver o rekar pricer til er och det handlar defenitivt inte om att haussa kursen utan för att jag tänkte att flera skulle vilja ta del av detta skojiga som komma skall... även fast alla SH medlemmar skulle handla vardera 100 000 aktier i pricer skulle det inte påverka kursen ett öre ens

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Haha, fasiken vad är engagerad i våran framtid, utan att få någon som helst vinning för det...

peuter skrev:
Är du dum i hela huvudet eller? tror du att man kan skriva vad dynga som helst som du gör? "de säger själva att de i dagsläget inte har någon långsiktig lösning på finansieringen" du måste ju ha nå stort fel eller?...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Pejo skrev:
Haha, fasiken vad är engagerad i våran framtid, utan att få någon som helst vinning för det...

jag e en snäll kille vet du... jag torskar inget på att ni skulle gå med så varför kan jag inte dela med mig av vad jag vet?

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Mer från rapporten

(Klipp)

Marknad

På den för Pricer viktiga japanska marknaden har antalet butikskedjor som installerat Pricers ESL-system fortsatt att öka under året och installationstakten har tilltagit ytterligare under sista kvartalet 2003. Den japanska marknaden kännetecknas av att en bredare bas av detaljhandelskedjor kontinuerligt installerar ESL-system snarare än att stora så kallade roll-outs har blivit genomförda. Dock pågår sedan viss tid förhandlingar med ett antal japanska kedjor om roll-outs.

Pricer har ytterligare klara signaler på att ett växande antal detaljhandelskedjor runt om i världen har uppmärksammat värdet av att investera i elektroniska pris- och informationssystem för att effektivisera och rationalisera sina verksamheter. Ett antal stora europeiska detaljhandelskedjor installerar redan eller är på väg att genomföra mycket stora investeringar i ESL-system. Några av dem befinner sig i sena faser av utvärderingsprocessen, som snarare handlar om att välja leverantör än att utvärdera ESL-konceptet som sådant. Den största aktiviteten kommer från detaljhandelskedjor med säte i Frankrike, Spanien, Italien, Belgien och Nederländerna.

Pricers bedömning är att intresset för ESL-system ökar även i USA, vilket bekräftats genom ett antal förfrågningar samt tester/piloter från detaljhandelskedjor över amerikanska kontinenten. Lagstiftning och rekommendationer i Connecticut med kringliggande delstater gynnar ESL och här går utvecklingen mot fler installationer

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
Du vet väl att det du skriver om att man får köpa priceraktier utav dig för 2,00 kr den 27 september är juridiskt bindande? bara så du vet... jag vill köpa 200 000 aktier utav dig det datumet så det är bara för dig att börja tanka på dig så du har den 27 september
Hey, du behöver bara betala 1,90 kr! 200 000 st är inga problem. Jag fixar en spärrad depå med så många aktier. Du fixar en bankgaranti på 380 000 kr (köpeskillingen). Jag är utställare, du är köpare.

Lösendag: 27 sept 2004
Lösenpris: 1 kr 90 öre

Notera att det är en termin, inte en option vi diskuterar!

Har vi en deal?

Det är inte varje dag man får göra en affär med GARANTERAD ränta på ca 27% på ett halvår. Så jag vill redan nu passa på och tacka dig för din givmildhet.

Edit: fan, min vinst räcker inte riktigt till en ny R1. Det blir bara ca 80 000 kr.

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
peuter skrev:
Jar är så jäkla säker på vad jag vet om detta bolag så jag här skrivandes detta lovar att jag endast iförd hjälm ska köra slingerbulten en vända om inte pricers aktiekurs gått upp med 100% från dagens kurs på 1,48 fram tills 27 september i år... förutsatt att det inte finns några yttre omständigheter som påverkar börsen typ krig eller terror

peuter skrev:
Skulle inte bli förvånad om kursen på ett par års sikt gått upp med några 1000 %... Detta kommer bli årets börsvinnare...

En sak har jag lärt mig....att inte rekommendera aktier. Det finns inget säkrare kort att få ovänner på och då är det ändå bara en rekommenation. Denna tråd liknar med en köpkampanj med löften som är väldigt lätta att få äta upp.

Om jag köper Pricer för 100000:- Är du då med att dela på vinsten om du står för eventuella förluster?

Mitt råd: Ta det lugnt med att berätta vad folk bör göra med sina pengar. Ingen kommer tacka dig vid uppgång.

Last edited:

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Styrelsen bedömer, marknaden står inför, utvärderingar pågår, jag har fingerprintaktier, jag har arrayaktier, jag har priceraktier, jag har läst mängder med pressreleaser, rapporter, bokslut och verksamhetsberättelser från VD (som alltid HAR ordet av nån anledning) och dessa bedömningar, förhoppningar, potentialer och prognoser betyder inte ett dyft i mina ögon. Finns det Order, kommer det ut Produkter ur nån fabrik nånstans, sker det regelbundna Leveranser ?
Dom bedömer att kassaflödet kommer att bli positivt inom 2005, mao kan det möjligen finnas en yttepytte-chans till just det, i december 2005, eller ?
Missförstå mig inte nu, jag HAR redan Pricer, jag ser bara inte varför denna bedömning skulle vara mer värd än de 27 bedömningar som ledningen säkert gjort tidigare ?

Upplys mig gärna, skulle ju vara kul att plötsligen tjäna lite pengar på dom !

/XJR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
Nej du passa på o tanka aktier utav bingo nu så du med blir snuskigt rik... sanna mina ord pricer kommer göra oss rika och du kommer inte få filma mig naken på slingerbulten för pricer kommer med råge stå i högre det datumet..
Äh, ska han bli snuskigt rik köper hand dem över börsen och inte av mig. Det är mycket billigare att låna av banken än av mig. Jag lägger ju på en sådär 23-24% :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
peuter skrev:
(Klipp)

Marknad

På den för Pricer viktiga japanska marknaden har antalet butikskedjor bla bla bla...
Gäsp, det lät på precis samma sätt i årsredovisningarna från -95 och -96.

Flåklypa och XJR :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flåklypa skrev:
Om jag köper Pricer för 100000:- Är du då med att dela på vinsten om du står för eventuella förluster?
app app app, jag var först med det förslaget!

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Flåklypa skrev:
En sak har jag lärt mig....att inte rekommendera aktier. Det finns inget säkrare kort att få ovänner på och då är det ändå bara en rekommenation. Denna tråd liknar med en köpkampanj med löften som är väldigt lätta att få äta upp.

Mitt råd: Ta det lugnt med att berätta vad folk bör göra med sina pengar. Ingen kommer tacka dig vid uppgång.

Du har helt rätt där jag skulle säkerligen få skit om d gick ner men inget Tack vid uppgång så vad fan håller jag på med kan man ju undra?... så ni som läser detta jag e då hellt övertygad om vad det kommer ge mig men lyssna inte på mig utan är ni det minsta intresserad så bilda er en egen uppfattning... reka aktien innan ni köper den det har jag gjort...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
fan, får man vara med o göra dealar här?

Låter ju skitbra att peuter köper ens aktier ifall de sjunker, var vänder man sig för att få denna fina garanti?

Räcker ett PM?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag köpte aktier en gång, nåt jävla hobbybörspucko i min bekantskapskrets övertalade mig. Jag blåste 10 000 spänn på det....

Tänk vad mycket soppa eller däck det hade blivit...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
DanTheMan71 skrev:
Du skrev tidigare att ordern gäller alla butiker i Frankrike,,det e fel.Ordern gäller ca 70 butiker i Frankrike,Spanien,Italien ,Belgien o ett land till(kommer ej ihåg vilket)
Vilket bara e bra för antalet butiker i F tror jag överstiger 3000 st.
Spanien ca 2500,Belgien 300,Italien 800.
Ordern gäller alltså "bara" dessa 70.
O som JF sa i en intervju,även i resterande butiker
räknar han med att Pricers esl installeras.Du o jag Peuter vet ju vad som händer med kursen den dag det blir känt :hoppa

Jadå du o jag vet ju vad vi sitter på... lika som kvinnorna vet att de sitter på en miljon

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Chris Ash skrev:
Jag köpte aktier en gång, nåt jävla hobbybörspucko i min bekantskapskrets övertalade mig. Jag blåste 10 000 spänn på det....

Tänk vad mycket soppa eller däck det hade blivit...

10 000 hi hi d brukar jag blåsa lite då och då på vissa dåliga affärer... men nuså har det börjat bra detta året... har nog blåst över 300 000 sammanlagt på börsen genom åren

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DanTheMan71 skrev:
O som JF sa i en intervju,även i resterande butiker
räknar han med att Pricers esl installeras.Du o jag Peuter vet ju vad som händer med kursen den dag det blir känt :hoppa
Jaja, så sa man när man fick avtal med ICA-handlarna också (1198?). Inte fan ser du dem i varje ICA-butik för det. Fan, skärp er grabbar. Hålle era affärer för er själva :mad:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
peuter skrev:
10 000 hi hi d brukar jag blåsa lite då och då på vissa dåliga affärer... men nuså har det börjat bra detta året... har nog blåst över 300 000 sammanlagt på börsen genom åren

Nämen vad imponerande. Själv blåser jag mina pengar på racing och gitarrer.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag