Bli rik köp aktier i Pricer

Status
Ej öppen för fler svar.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Blackadder skrev:
------------

Jag har kritiserat hans rekommendation angående Pricer - ja. Men vad menar du med personligt påhopp?
Som vuxen måste man lära sig att se skillnad på om man kritiserar sak eller person. Jag har inte haft någon som helst avsikt att kritisera Peuter som person p.g.a hans rekommendationer av Pricer. Jag har inte diskuterat med honom tidigare och vad jag vet så har vi inte ens träffats, så jag har ingen uppfattning om honom som person!

Sen, är inte vitsen med sådana här forum att man ska kunna komma med sina egna åsikter och ha invändningar mot andras??
Jag kommer med mina Peuter med sina, sedan får väl folk bilda sig en egen uppfattning av vad de tycker. Jag ville nyansera bilden av Pricer som investering. Vad är det för fel med det? Varför skulle det vara personligt?

Jag sa inte att du gjorde personliga påhopp. Det står de andra för.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Blackadder skrev:
Inget personligt. Försöker vara saklig och diskutera bolaget som sådant, tar du det personligt (vilket du verkar göra) så är det för att du själv väljer att göra det.

Det vatten som runnit under broarna 'sen sist' är att det gjort en nyemmision på planerade 55 mkr (de fick in 51,3 mkr) och de har tagit en order på ca 100 mkr. Har jag glömt nått (av värde)?
Hur som helst min fråga kvarstår obesvarad. Anser du nyemmisoner vara en långsiktig lösning på ett negativt kassaflöde? Jag, liksom de flesta andra analytiker, ägare mm jag har talat med anser inte att det är en bra lösning. Kom ihåg att även om ordern kan betyda intänkter redan detta år så betyder inte det att det generar inkomster på samma nivå som intäkterna (beroende på kredittider, mm). Pricers utgifter är större än inkomsterna och har varit det under flera år = negativt kassaflöde. Bolaget bedömmer själva att kassafllödet blir positvit första halvan 2005, det är ett år bort. Fram tills dess räknar de med att leva på emmissions-pengarna och givet deras kapitalbehov fram tills dess, baserad på tidigare års förbrukning samt det kapital som kommer bindas för carefour ordern, så ser det väldigt skakigt ut anser jag.

Därför anser jag Pricer vara en lottsedel. Det finns en potential där men den motsvarar inte risken i mitt tyckte och läser man vad de flesta anlytikerna skriver så ger de flesta rekommendationen sälj (de har ju haft fel förr). Kånkar bolaget så kan du som småsparare glömma att få nått tillbaka, finns inte tillgångar i bolaget att fördela ut mer än till de stora fordringsägarna vilka kommer stycka bolaget rätt fort om det kraschar. Så är du mycket riskbenägen och har pengar över som du är beredd att torska helt så finns det en teoretisk chans att göra en sjujäkla klipp om det visar sig att Pricer blir ett 'världsbolag'.

Vi kommer inge längre i våran diskussion då du inte kan inse de rätta fakta jag lägger fram om bolaget... "De analytiker och ägare jag talat med tycker inte att en emission är en bra lösning". Bara att skriva det visar ju att du har NOLL kol på pricer och det ger mig ingenting att sitta här och i spaltmeter försvara vad jag vet om detta bolag... Det finns ju svart på vitt allt om bolaget att finna på nätet och jag har ju klippt in en del matnyttigt här i denna sträng att läsa.

De människorna som valt att följa mitt råd har med största säkerhet valt att reka bolaget innan de sattsar i det och de kommer bli glada framöver... Vitsen med att kunna föra en dialog om ngt är ju att båda parter har bra fakta i målet. Eller har jag fel?.... Att pricer HAR varit en lottsedel kan jag stryka under på men risken i detta bolaget är minimal då det finns ett gäng kanidater som gärna köper upp pricer om de fick... IBM är ett av dessa bolag. En sak som pricers VD är känd för är att han inte haussar ngt som inte finns. Q rapporterna har det stått att läsa så här " Marknaden för ESL är fortfarande väldigt svårbedömd " tills förra året då detta står att läsa i rapporterna

"Marknaden fortsätter enligt Pricer att utvecklas positivt med en ökning i total installerad bas och ett mer konkret intresse från ett antal större detaljhandelskedjor. Styrelsen bedömer att totalmarknaden för ESL-system står inför ett begynnande genombrott"
Varför tror du helt plötsligt VD:n skriver så i de senaste rapportena? när han förut varit osäker på marknaden? Ljuger han eller vet han inte vad han talar om?

Varför Väljer Världens näst största detaljhandelskedja att välja pricer som enda leverantör av ESL system till deras butiker? efter noggranna utvärderingar av tre stycken olika leverantörers system under 1 års tid? Fan vilket skitbolag eller? Läs på lite nu innan du yttrar dig igen

Mvh
Peter

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
eisbaer skrev:
Jag sa inte att du gjorde personliga påhopp. Det står de andra för.
Om man med direkta lögner och skönmålning försöker få andra att köpa en aktie man själv har (dvs försöka lura in någon i något) kan man gott ta skit. Om man snackar som en bondfångare så får man finna sig i att behandlas som en bondfångare. Det är min personliga åsikt.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Bingo skrev:
Om man med direkta lögner och skönmålning försöker få andra att köpa en aktie man själv har (dvs försöka lura in någon i något) kan man gott ta skit. Om man snackar som en bondfångare så får man finna sig i att behandlas som en bondfångare. Det är min personliga åsikt.

Har svårt att tro att det skulle vara hans åsikt, har bara träffat Peuter ett par gånger men har fått intrycket av att han är en hygglig prick. Varför skulle han vilja få folk att torska en massa pengar?

Fine, jag tycker tråden är lite underlig, det verkar vara lite amatörmässigt att ge en massa aktieråd men bondfångeri eller lurendrejeri tror jag inte det är. Kritiken är överdriven..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
eisbaer skrev:
Fine, jag tycker tråden är lite underlig, det verkar vara lite amatörmässigt att ge en massa aktieråd men bondfångeri eller lurendrejeri tror jag inte det är.
Och likväl står lögnerna kvar.

Nog snackat om detta.

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Säger inte att det är en dålig aktie men nu har den gått ner 5% sedan tråden startade..

// TOK :fyllisar

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Peuter.

Kul att du drar ner diskussionen på dagisnivå hela tiden, förstår att det är svårt att göra annat eftersom du bara kan komma med 'fakta' som bolaget skriver på den egna hemsidan. Om du på fullt allvar jämställer bolagets prognoser och framtidsutsikter som fakta är du bra lurad. Och med det i åtanke så förstår jag att de enda 'argument' du har kvar är att anklaga andra för att vara dumma, oförstående och opålästa.

Lycka till.

/P

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Quaya skrev:
Det återstår bara att se, antingen faller dem eller så blir det succé.
Eller som det brukar bli i denna typ av företag; den långsamma sotdöden, som föregås av ständigt återkommande nyemissioner med löften om framtida vinster till aktieägare som befinner sig längre och längre ner i börsens näringskedja. Till slut byter de verksamhetsinriktning, blir bemanningsföretag, köper upp en godisgrossist eller nåt. Det är tyvärr det vanligaste utfallet.

sorry, kunde inte låta bli :D

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bingo skrev:
Eller som det brukar bli i denna typ av företag; den långsamma sotdöden, som föregås av ständigt återkommande nyemissioner med löften om framtida vinster till aktieägare som befinner sig längre och längre ner i börsens näringskedja. Till slut byter de verksamhetsinriktning, blir bemanningsföretag, köper upp en godisgrossist eller nåt. Det är tyvärr det vanligaste utfallet.

sorry, kunde inte låta bli :D

Med detta inlägg visar du vilken koll du har på detta bolaget NOOOOOOLL
Hoppas din timing med övriga börsen går bättre för dig... Fattar mig inte på folk? om ni nu retar er så grönjävligt på min sträng här o vill trycka ner mig bör ni väl för satan ha lite på fötterna innan ni glappar?... Vi sumerar framåt hösten så får vi se då men jag vet ju redan svaret... Bingo nämn d börsbolag son byter inriktning? det finns ju tydligen en uppsjö enligt dig... jag vet ett som gjort d. Array

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Fan....

Efter att ha läst lite mer i denna tråd så ska jag köpa ÄNNU mera trim för mina pengar. :yoparty

Sen får ju framtiden utvisa huruvida jag skulle gjort annorlunda!
Men jag kommer garanterat ha skoj för mina....
En ordentlig highsider pga för mycket effekt.
Det är avkastning! :7peta

PS...
Det står SPORTHOJ överst på min sida!
Vad står det på er?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
peuter skrev:
Med detta inlägg visar du vilken koll du har på detta bolaget NOOOOOOLL
Hoppas din timing med övriga börsen går bättre för dig... Fattar mig inte på folk? om ni nu retar er så grönjävligt på min sträng här o vill trycka ner mig bör ni väl för satan ha lite på fötterna innan ni glappar?... Vi sumerar framåt hösten så får vi se då men jag vet ju redan svaret... Bingo nämn d börsbolag son byter inriktning? det finns ju tydligen en uppsjö enligt dig... jag vet ett som gjort d. Array
Jaha du, mitt inlägg visar det :D Börjar ju bli kul det här.

NTL, Fermenta, Dala djupgas är några man direkt kommer att tänka på. Tyvärr minns jag inte vad de heter som blev godisgrossister. Men hörru, istället för svepande omdömmen om mina Pricer-kunskaper och dumma frågor om bisaker kan du väl besvara frågor som ställts till dig. Jag frågade tidigare:

Var är radiouppdatering av ESL:s förbjudet?

Jag lägger till ytterligare en fråga:

I vilka delstater i USA är det lag på ESL?

För du satt väl inte och hittade på när du påstod de sakerna?

//Mr NOOOOOOLL koll

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
peuter skrev:
Fattar mig inte på folk? om ni nu retar er så grönjävligt på min sträng här o vill trycka ner mig bör ni väl för satan ha lite på fötterna innan ni glappar

Här skulle man kunna lägga in en gammal favorit i repris angående isdäck!!! :D

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
inte för att det egentligen spelar någon roll men HL Display existerar. dom har kontoret i Falun. åkte förbi där förra helgen! :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tror det är dags att låsa denna tråden. Peuter, du menar väl! Vilket är :tummenupp

Men med osäker ekonomi bland många här blir det väldigt negativt.

Sporthojare är fattiglappar... ;)

tråden är låst.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras