Bli rik köp aktier i Pricer

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Här är en bra tråd för dom som redan nu vill reka en bra
foto/film-plats längs slingerbulten:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=22812

Peuter verkar vara ute på nån sorts mission här. Ett idiotsäkert aktieklipp och alla som inte fattar är antingen dumma eller okunniga. Klart som fan att han agerar i eget intresse och vill att fler köper aktierna. :rolleyes:

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
K-Micke skrev:
Här är en bra tråd för dom som redan nu vill reka en bra
foto/film-plats längs slingerbulten:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=22812

Peuter verkar vara ute på nån sorts mission här. Ett idiotsäkert aktieklipp och alla som inte fattar är antingen dumma eller okunniga. Klart som fan att han agerar i eget intresse och vill att fler köper aktierna. :rolleyes:

ååå nej vad har jag gett mig in på ni kommer ju kunna sälja läktarbiljetter den dagen om pricer misslyckas med att nå mitt mål... får väl se till att slingerbulten är av

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Corbalin skrev:
alltså.. företagets totala värde delat med antalet aktier eller?
Nej, posten aktiekapital (en del av posten Eget kapital) dividerat med antalet aktier.

Det har inget med företagets eller aktiernas värde at göra.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
-Lowrider- skrev:
Skulle Pricers system fungera som ett liknande Crossdockingsystem eller?

Alltså när en kund handlar en vara i butiken med hjälp av dessa hyllskyltar,prisskyltar eller BAR coding så skickas automatiskt detta vidare till hela leveranskedjan dvs,grossist och producent.Dessa får då reda på hur mycket varje affär säljer av en viss vara och kan då anpassa sina leveranser av nya varor till butikerna när lagersaldot i butikerna sjunker. Allt för att minimera butikernas egna lager. Stödjer Pricers system detta eller är det enbart för att visa rätt pris i kassa och samma pris på hyllan???

Ja du kan integrera systemet så att du kan inventera via det eller se hur mycker du har kvar utav just den varan... dina anställda i butiken kan ägna sig åt att vara där för kunderna istället för att ägna sig åt prismärkning... allt detta sköts från en och samma PC

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
"PRICER 12 MÅN: RESULTATET UPPGICK TILL -52,4 MKR

STOCKHOLM (Direkt) Pricer redovisar ett resultat efter
skatt på -52,4 miljoner kronor för 2003 (-46,5).
Rörelseresultatet var -54,9 miljoner kronor (-44,8)
och resultatet efter finansnetto -56,6 (-46,5).
Bolagets nettoomsättning var 62,0 miljoner kronor
(73,9) och orderingången blev 23,2 miljoner kronor (55,0).
Kassaflödet från den löpande verksamheten var -48,3
miljoner kronor (-69,3).
Bolaget upprepar bedömningen att ett positivt
kassaflöde kan nås under 2005. Pricer spår även en väsentligt
ökad omsättning och ett förbättrat resultat 2004.
Stämma hålls den 13 maj. Styrelsen föreslås ingen utdelning"

Inventering via datorsystem finns redan, hylletiketten fyller ingen som helst funktion i det systemet. Att det kostar butiker x antal tusen kronor att ha vanliga ettiketer är inget att snacka om. Men även de digitala har sina brister.

//Fredda

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
-Lowrider- skrev:
Ok,,men inte riktigt lika avancerat som ett JIT eller Crossdockingsystem då som jag hörde att en del större kedjor i USA skulle börja med för att effektivisera logistiken och minska kapitalbindningen i sitt lager. Men pricers system kanske har lite med det att göra.

Hmm vet nog inte riktigt vad det är för ngt har tyvärr aldrig hört talas om det... men jag vet att pricers system kan göras till en helhetslösning för handlaren.. gå gärna in på pricers hemsida och läs mera om deras system där står en hel del... www.pricer.se

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Bingo skrev:
Du kan själv läsa hela tråden innan du börjar glappa. Peuter var inte så trevlig själv tidigare. Se sid tre.

Nej, jag kan inte läsa.

---------------------------

"Karln är ju psykotisk..... "

"Knip igen.
Lägg pengarna på lite kirurgiska ingrepp istället. "

"Synd att man inte ser vad som är fram o bak bara "

-----------------------------

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Busapilot skrev:
Kolla Cashguard imorgon, släpper sin bokslutskommuniké. Företaget gör kontanthanteringssystem, rånsäkra sådana, ligger i tiden lixom. Företaget var illa ute för ett år sedan, aktien kunde köpa för 2 kr, idag står den i över 8:- !

Observera! Jag säger inte att någon ska köpa! Håll bara ögonen på den det närmsta ½-året så får vi se vad som händer?!

Jag rekommenderar aldrig någon aktie, jag säger bara håll koll på! :tomten

den ena är mer :kocko än den andra.

cashguard kan inte räkna.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Huvvaligen, vilken tråd! Få saker kan piska upp en hatstämningen så bra som aktier, pedofili och skandias ledning. För ett par år sedan (innan it-bubblan sprack) så var det "inga" problem att lova någon 20-25% avkastning på satsat kapital under ett år på "aktielotteriet". Tillväxten var god i europa, samt investerarna flockades kring de nya IT-undren. Klev man av/på karusellen i tid, kunde man tjäna pengar på i stort sett vilken aktie som helst pga att hela index pekade uppåt på alla sektorer (fler jobb = svensson får mer pengar = konsumptionen ökar = industrin börjar producera = företagen tjänar pengar = osv). I dagens läge (botten är "nog" nådd nu, usa går bra - trots vad Mr Greenspan säger, hans jobb är att prata ner dollarn emot de övriga valutorna så att det blir billigare med inhemska varor istället för att importera. Europas två surdegar sedan länge Tyskland / Frankrike har vänt trenden och visar en liten, men ändå, positiv tilllväxt) så är det fortfarande ett lotteri med aktier och det kan gå precis åt vilket håll som helst. Jag har en bror som är chef över ett stort aktiebord, och han vägrar lämna "tips" till släkt och vänner innan börsen har stabiliserat sig just pga den anledning. Varför står då inte börsen helt stilla kan man fråga. Fråga en bilhandlare om han tycker du skall köpa en bil, svaret är glasklart, han lever ju på att sälja. Det är likadant med aktiehandlarna dom måste hålla handeln uppe för att tjäna pengar (courtage osv). Dock så kommer inte bilhandlaren att vilja "lura" på dig den där plastic padding trimmade, vedbodlackade volvon med 40000 mil på mätaren, om han har en relation till dig och vet att han kommer och behöva se dig i ansiktet och fråga hur bilen går ett par ggr i veckan.

Nu till saken. Jag köpte en post Pricer (borde ha fått dem, har inte med dosan för att kolla internet depån) för lite av min "spekulationsfond", mest för att jag inte har hunnit köpa någon trisslott i veckan och detta är ett gott alternativ till det. Så mao Peuter, antingen har du gratisfika på Tungelsta att inkassera till sommaren, eller så kan du fundera på varför killen som ligger bakom dig på Hondan ner dit ligger så nära, så nära (slipstreaming sparar bensin, och då är jag fattig och ingen av mina trisslotter har det varit vinst på). :D

Mvh

//D

Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Personligen litar jag aldrig på investeringstips från nakna, nyfikna män i "utmanande" pose :3freak

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lugna er?

Det är inte så att nån tvingar er, å sen har ju alla sin åsikt som är inprintat och inte kan bli raderad endast genom vad nån säger/skriver på ett internetforum.

Fajtas det för mycket mer, så stängs tråden.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Swedie skrev:
Lugna er?

Det är inte så att nån tvingar er, å sen har ju alla sin åsikt som är inprintat och inte kan bli raderad endast genom vad nån säger/skriver på ett internetforum.

Fajtas det för mycket mer, så stängs tråden.

:rodnar

De va han som börja.. (pekar på peuter)

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Jag tänkte börja med att fråga alla som bara kommit hit för att skriva skit har här att göra? Det verkar som om mer än hälften har något personligt mot peuter.
Bara att dra in ett citat från den gamla "hur utalas Fazer"-tråden är mycket konstigt. Samt även säga att man inte tar emot aktietips från en naken man i utmanade poser?

Jag tycker att det peuter berättar är intressant, jag skulle gärna kunna tänka mig att spekulera i lite aktier. Men eftersom jag är helt grön på området så är jag tacksam att man fått ett tips istället för en spark i arslet.

Sen om peuters språk inte är det bästa kan man ju tala om i efterhand. Sen så är ju detta också ett spel precis som hästar, fotboll etc. Man kan, precis som om aktier, inte vara helt säkert säga om en häst eller ett lag ska fixa den där rätta raden.

Jag tänker låta bli att säga något förnedrande mot någon enskild, men tänk på att peuter har rätt att reflektera om det han vill i OT forumet. Tänk en gång extra nästa gång musen glider över svarsknappen!

Tack för mig!

EDIT: word

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Nu tänkte jag mig för lite extra, och kollade att jag verkligen var i OT-forumet.
Du borde nog slappna av lite.... allt är inte på liv och död.
:tungan

cool_adde skrev:
Bara att dra in ett citat från den gamla "hur utalas Fazer"-tråden är mycket konstigt.
.
.
...., men tänk på att peuter har rätt att reflektera om det han vill i OT forumet.
.
.
Tänk en gång extra nästa gång musen glider över svarsknappen!

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
peuter skrev:
Är du dum eller? tror du att man kan skriva vad dynga som helst som du gör? "de säger själva att de i dagsläget inte har någon långsiktig lösning på finansieringen" Citat från senaste rapporten

Prognos

Marknaden fortsätter enligt Pricer att utvecklas positivt med en ökning i total installerad bas och ett mer konkret intresse från ett antal större detaljhandelskedjor. Styrelsen bedömer att totalmarknaden för ESL-system står inför ett begynnande genombrott. Utvärderingar och förhandlingar inom ett antal detaljhandelskedjor har emellertid tagit längre tid än vad som kunde förväntas. I samband med emissionsarbetet bedömde styrelsen att verksamheten kommer att uppnå ett positivt kassaflöde under loppet av 2005. Denna bedömning kvarstår.

Om jag e dum? Kanske, men jag tror inte du är rätt person att bedömma det utifrån mitt inlägg ovan.

Fakta;
2003-08-21

Positivt kassaflöde dröjer för Pricer
Bolaget konstaterat att bedömningarna om tidsåtgången och komplexiteten i utvärderingarna och förhandlingarna med de stora detaljhandelskedjorna har varit för optimistiska. Pricer skjuter därför på prognosen om ett positivt kassaflöde ungefär ett år framåt.

Bedömningen var tidigare att ett positivt kassaflöde skulle nås första halvåret 2004.

Med anledning av detta aktualiseras frågan om bolagets långsiktiga finansiering.
"Styrelsen arbetar med frågan och gör bedömningen att erforderlig finansiering kommer att kunna erhållas", skriver bolaget i rapporten.

Pricer analyserar för närvarande hur bolagets långsiktiga finansiering ska lösas, sedan bolaget tvingats skjuta upp prognosen för ett positivt kassaflöde med ett år. Inget belopp eller finansieringsalternativ har fastställts i dagsläget.
Pricers prognos om ett positivt kassaflöde är nu första halvåret 2005. Anledningen är främst en missbedömning av tidsåtgången i bolagets förhandlingar med större kunder.
(Direkt) (Har redigerat lite p.g.a utrymmesskäl)

Sedan det här artikeln skrevs har pricer planer på att ta in 55 mkr på ytterligare en nyemmission. Ser du det som en långsiktig lösning? Bolaget blöder fortfarande pengar, de generarer ingen vinst! Hur lång tid tror du dessa emmisionspengar räcker?

Det skulle vara intressant att få veta vad som var bullshit i mitt inlägg. Du behöver inte klippa in citat ifrån bolagets egna rapporter och prognoser igen, för de har jag redan läst.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...