peuter skrev:hi hi ja skulle nog bli välbesökt med heta disskussioner
Ny medlemskategori: aktiefucko.
peuter skrev:hi hi ja skulle nog bli välbesökt med heta disskussioner
zykl0n skrev:svidi! vi vill ha en aktie fårum nu!
McB skrev:Ny medlemskategori: aktiefucko.
K-Micke skrev:Här är en bra tråd för dom som redan nu vill reka en bra
foto/film-plats längs slingerbulten:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=22812
Peuter verkar vara ute på nån sorts mission här. Ett idiotsäkert aktieklipp och alla som inte fattar är antingen dumma eller okunniga. Klart som fan att han agerar i eget intresse och vill att fler köper aktierna.
Nej, posten aktiekapital (en del av posten Eget kapital) dividerat med antalet aktier.Corbalin skrev:alltså.. företagets totala värde delat med antalet aktier eller?
-Lowrider- skrev:Skulle Pricers system fungera som ett liknande Crossdockingsystem eller?
Alltså när en kund handlar en vara i butiken med hjälp av dessa hyllskyltar,prisskyltar eller BAR coding så skickas automatiskt detta vidare till hela leveranskedjan dvs,grossist och producent.Dessa får då reda på hur mycket varje affär säljer av en viss vara och kan då anpassa sina leveranser av nya varor till butikerna när lagersaldot i butikerna sjunker. Allt för att minimera butikernas egna lager. Stödjer Pricers system detta eller är det enbart för att visa rätt pris i kassa och samma pris på hyllan???
-Lowrider- skrev:Ok,,men inte riktigt lika avancerat som ett JIT eller Crossdockingsystem då som jag hörde att en del större kedjor i USA skulle börja med för att effektivisera logistiken och minska kapitalbindningen i sitt lager. Men pricers system kanske har lite med det att göra.
Bingo skrev:Du kan själv läsa hela tråden innan du börjar glappa. Peuter var inte så trevlig själv tidigare. Se sid tre.
Busapilot skrev:Kolla Cashguard imorgon, släpper sin bokslutskommuniké. Företaget gör kontanthanteringssystem, rånsäkra sådana, ligger i tiden lixom. Företaget var illa ute för ett år sedan, aktien kunde köpa för 2 kr, idag står den i över 8:- !
Observera! Jag säger inte att någon ska köpa! Håll bara ögonen på den det närmsta ½-året så får vi se vad som händer?!
Jag rekommenderar aldrig någon aktie, jag säger bara håll koll på!
peuter skrev:Yamaha fazer 600
Swedie skrev:Lugna er?
Det är inte så att nån tvingar er, å sen har ju alla sin åsikt som är inprintat och inte kan bli raderad endast genom vad nån säger/skriver på ett internetforum.
Fajtas det för mycket mer, så stängs tråden.
cool_adde skrev:Bara att dra in ett citat från den gamla "hur utalas Fazer"-tråden är mycket konstigt.
.
.
...., men tänk på att peuter har rätt att reflektera om det han vill i OT forumet.
.
.
Tänk en gång extra nästa gång musen glider över svarsknappen!
peuter skrev:Är du dum eller? tror du att man kan skriva vad dynga som helst som du gör? "de säger själva att de i dagsläget inte har någon långsiktig lösning på finansieringen" Citat från senaste rapporten
Prognos
Marknaden fortsätter enligt Pricer att utvecklas positivt med en ökning i total installerad bas och ett mer konkret intresse från ett antal större detaljhandelskedjor. Styrelsen bedömer att totalmarknaden för ESL-system står inför ett begynnande genombrott. Utvärderingar och förhandlingar inom ett antal detaljhandelskedjor har emellertid tagit längre tid än vad som kunde förväntas. I samband med emissionsarbetet bedömde styrelsen att verksamheten kommer att uppnå ett positivt kassaflöde under loppet av 2005. Denna bedömning kvarstår.
Om jag e dum? Kanske, men jag tror inte du är rätt person att bedömma det utifrån mitt inlägg ovan.
Fakta;
2003-08-21
Positivt kassaflöde dröjer för Pricer
Bolaget konstaterat att bedömningarna om tidsåtgången och komplexiteten i utvärderingarna och förhandlingarna med de stora detaljhandelskedjorna har varit för optimistiska. Pricer skjuter därför på prognosen om ett positivt kassaflöde ungefär ett år framåt.
Bedömningen var tidigare att ett positivt kassaflöde skulle nås första halvåret 2004.
Med anledning av detta aktualiseras frågan om bolagets långsiktiga finansiering.
"Styrelsen arbetar med frågan och gör bedömningen att erforderlig finansiering kommer att kunna erhållas", skriver bolaget i rapporten.
Pricer analyserar för närvarande hur bolagets långsiktiga finansiering ska lösas, sedan bolaget tvingats skjuta upp prognosen för ett positivt kassaflöde med ett år. Inget belopp eller finansieringsalternativ har fastställts i dagsläget.
Pricers prognos om ett positivt kassaflöde är nu första halvåret 2005. Anledningen är främst en missbedömning av tidsåtgången i bolagets förhandlingar med större kunder.
(Direkt) (Har redigerat lite p.g.a utrymmesskäl)
Sedan det här artikeln skrevs har pricer planer på att ta in 55 mkr på ytterligare en nyemmission. Ser du det som en långsiktig lösning? Bolaget blöder fortfarande pengar, de generarer ingen vinst! Hur lång tid tror du dessa emmisionspengar räcker?
Det skulle vara intressant att få veta vad som var bullshit i mitt inlägg. Du behöver inte klippa in citat ifrån bolagets egna rapporter och prognoser igen, för de har jag redan läst.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|