Bli rik köp aktier i Pricer

Status
Ej öppen för fler svar.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Corbalin skrev:
provar igen då..

Kikade lite på hemsidan deras.. vad menas med, "Det nominella värdet på alla aktier är 10 öre." ?

Finns massa regler för börsbolag om eget värde kontra eget kapital / egna aktier... därför sänkte pricer sitt eget värde för att få va kvar på börsen... detta har att göra med värdet på bolaget... dribbla jag bort dig totalt nu eller förstår du?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
SM 570 RR skrev:
Synd att man inte ser vad som är fram o bak bara :arsele

Har du så pass begränsad intelligens att du inte kan öppna käften utan att göra personliga påhopp? Testa att va tyst om du inte kommer på något vettigt argument.

Ban på såna som dig.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Corbalin skrev:
provar igen då..

Kikade lite på hemsidan deras.. vad menas med, "Det nominella värdet på alla aktier är 10 öre." ?
Det är en bokföringsterm. Om man skall ta in ett visst belopp i t ex en nyemission så ger man ut ett visst antal aktier till ett visst nominellt elopp. Behöver man t ex en miljon kr i pengar till förtaget så kan man antingen ge ut tusen aktier till det nominella värdet 1000 kr st eller 10 000 aktier, nomiellt värde 100 kr st (eller något annat antal till någon annan nominell kurs). Om den säljs av det utgivande företaget till en högre kurs hamnar mellanskillnaden i den sk överkursfonden.

Man sas bestämmer redovisningsmässigt hur mycket aktien är värd i räkenskaperna. En ointressant uppgift alltså för alla utom den som bokför i företaget.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
Finns massa regler för börsbolag om eget värde kontra eget kapital / egna aktier... därför sänkte pricer sitt eget värde för att få va kvar på börsen... detta har att göra med värdet på bolaget... dribbla jag bort dig totalt nu eller förstår du?
Du skiljer verkligen inte på tro och vetande. Begrep du ens frågan?

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
peuter skrev:
Ja kommer nog hända mycket inom detaljhandeln under de kommande åren... Det roliga är att pricer har varit före sin tid då nu förs handlarna börjar inse nyttan med ESL system i sina butiker... Har du tid kan du ju söka lite på nätet om ESL det står en hel del...

Ja det finns ju en hel del aktier ute på marknaden men då det drar så kommer fonderna börja köpa upp friskt tror jag...

Nej detta ryck som kom vid förra ordern var bara en försmak av vad som komma skall... ska bli kul att se vilken världsdel nästa stororder kommer från

Kommer hända mkt ja och pricer har inte en helhetslösning som andra har.
Pric har legat före men snart ligger de efter tror jag.

Tycker den senaste uppgången tagit ut ganska mkt av kommande possitiva pr.
Svårt att motivera ett så högt börsvärde utan omsättning och vinst.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
peuter skrev:
zykl0n skrev:
Åhh.. för man haussa aktier här också? ;)
Labs2 är en högintressant aktie som Birgersson står bakom. :tummenupp

!
Finns andra intressanta system som kan slå ut prisvisningen på hyllkanten.

Berätta vad du tänker på? Pricer är ju störst där med 40% av marknaden

Vet inte om det framgick här förut men HL Display (LTG Display) är i allra högsta grad fortfarande verkliga. Om pricer slår internationellt eller icke vet jag inget om men på svenska marknaden är det ganska iskallt.
Kryllar inte av butiker som har nappat på det där direkt, i Kista har ICA butiken där nappat på det hela men inte toknöjda direkt.

//Fredda

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
eisbaer skrev:
Har du så pass begränsad intelligens att du inte kan öppna käften utan att göra personliga påhopp? Testa att va tyst om du inte kommer på något vettigt argument.

Ban på såna som dig.
Du kan själv läsa hela tråden innan du börjar glappa. Peuter var inte så trevlig själv tidigare. Se sid tre.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
zykl0n skrev:
Kommer hända mkt ja och pricer har inte en helhetslösning som andra har.
Pric har legat före men snart ligger de efter tror jag.

Tycker den senaste uppgången tagit ut ganska mkt av kommande possitiva pr.
Svårt att motivera ett så högt börsvärde utan omsättning och vinst.

Nja Pricer har ju just köpt in sig i ett indiskt mjukvaruföretag just för att kunna vara med och ge helhetslösningar inom detaljhandeln... finns att läsa i deras senaste rapport... du hittar den på deras hemsida

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Fredda66 skrev:
Vet inte om det framgick här förut men HL Display (LTG Display) är i allra högsta grad fortfarande verkliga. Om pricer slår internationellt eller icke vet jag inget om men på svenska marknaden är det ganska iskallt.
Kryllar inte av butiker som har nappat på det där direkt, i Kista har ICA butiken där nappat på det hela men inte toknöjda direkt.

//Fredda

Nej det har verkligen gått trögt på svenksa marknaden men enligt VD i senste breven så har handlarna mer o mer börjat o snegla på systemet... Är helt klart utomland de kommer slå... Tyvärr vet jag ingenting om HL Display tog för givet att de var borta då det inte hörts ngt om dem på flera år

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
Bränner det i fickan!

Kolla Cashguard imorgon, släpper sin bokslutskommuniké. Företaget gör kontanthanteringssystem, rånsäkra sådana, ligger i tiden lixom. Företaget var illa ute för ett år sedan, aktien kunde köpa för 2 kr, idag står den i över 8:- !

Observera! Jag säger inte att någon ska köpa! Håll bara ögonen på den det närmsta ½-året så får vi se vad som händer?!

Jag rekommenderar aldrig någon aktie, jag säger bara håll koll på! :tomten

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bingo skrev:
Du kan själv läsa hela tråden innan du börjar glappa. Peuter var inte så trevlig själv tidigare. Se sid tre.

Men kan du inte va så snäll o klistra in det här dåååååååååå?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
peuter skrev:
Måste sätta mig och läsa alla mina svar i denna sträng då jag inte kan dra mig till minnes att jag basunerat ut att det är riskfritt att handla med aktier för det vet ju alla att det inte är. Att d som köper aktier i pricer på dagens kurs kommer bli rika "rikare" är jag övertygad om då jag vet att pricers produkt kommer va standard i de flesta butiker inom ett par år (det sämsta som kan hända är uppköp) då skulle budet kanske bara bli 50% över dagens kurs. de fick en order på 100 milj då steg kursen nästan 200% på en dag.. denna order var bara en viskning av vad som komma skall... När jag ifrågasätter vad folk har i skallen är när de slänger ur sig dynga om aktien som inte stämmer eller är lögn då gör det mig förbannad... det är skillnad mot tvivlare
Öh, du sprider ju själv dynga (du vet inte att pricers system kommer att bli standard i "de flesta butiker inom ett par år") och lögner (Radiouppdaterade ESL skulle vara förbjudna, en fråga: var då? I Albanien?).

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
peuter skrev:
Men kan du inte va så snäll o klistra in det här dåååååååååå?
Visst:

"Är du dum eller? tror du att man kan skriva vad dynga som helst som du gör?"

Du skrev inte till dig själv, fat det har viss bäring.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bingo skrev:
Öh, du sprider ju själv dynga (du vet inte att pricers system kommer att bli standard i "de flesta butiker inom ett par år") och lögner (Radiouppdaterade ESL skulle vara förbjudna, en fråga: var då? I Albanien?).

Bingo slut på argument nu eller? börja inte grina nu bara... du läs på lite om det nominella värdet på ett bolag vetja

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bingo skrev:
Visst:

"Är du dum eller? tror du att man kan skriva vad dynga som helst som du gör?"

Du skrev inte till dig själv, fat det har viss bäring.

DEt där var ju en fråga jag ställde eftersom den följdes av ett? Är du dum eller? frågetecken.... detta är ett påstående... du är dum i huvudet... ser du skillnaden? frågetecken

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
peuter skrev:
DEt där var ju en fråga jag ställde eftersom den följdes av ett? Är du dum eller? frågetecken.... detta är ett påstående... du är dum i huvudet... ser du skillnaden? frågetecken

Ger ett mycket seriöst intryck.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
peuter skrev:
Bingo slut på argument nu eller? börja inte grina nu bara... du läs på lite om det nominella värdet på ett bolag vetja
Det finns inget nominellt värde på ett bolag och därmed inget att läsa om det. Däremot har varje aktie ett nominellt värde.

:rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...